2014-05-08, 13:28
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Ger Sharks, Kings eller Ducks honom ett envägs gör han nog det.
Tror inte de gör det.
2014-05-08, 13:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Samtidigt var Jimmie målkung i slutspelet och medverkade i OS. Ifjol vann han ju i princip guldpucken pga att han var kapten för de som vann guld, i år har han presterat. (Jocke är ju dock bäst men det har han alltid varit //Jocke_fanboy1_1337)

Ger Sharks, Kings eller Ducks honom ett envägs gör han nog det.
Nåja vet att Toronto är ganska heta på Fransosen i Skellefteå!
2014-05-08, 13:38
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nåja vet att Toronto är ganska heta på Fransosen i Skellefteå!
Det var väl mest för några säsonger sedan?
2014-05-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Tror inte de gör det.
Får hoppas.

Nu är iaf Axel Holmström säkrad för tre år frammåt. Skönt!
http://skellefteaaik.se/artikel/55245/
2014-05-08, 15:27
Bannlyst
Citat:
Vem vinner Guldpucken i år? Antar att det står mellan Jimmie och Lindström?
Det borde väl rimligen stå mellan William Karlsson & Kevin Fiala allt annat vore osmakligt och mycket underligt.
2014-05-08, 15:41
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det borde väl rimligen stå mellan William Karlsson & Kevin Fiala allt annat vore osmakligt och mycket underligt.
Bara svenska spelare kan få den.
2014-05-08, 15:48
Bannlyst
Citat:
Bara svenska spelare kan få den.
Ja men då så är ju hela skaik-laget uteslutet.

Priset torde alltså gå åt någon i HV71 eller Växjö, eftersom Växjö bara värvar utländska spelare från länder som Svealand och Norrland så torde bara HV71 återstå och då får jag väl föreslå Anton Bengtsson eller David Petrasek.

I övrigt så gillar jag inte din nya avatar, den gamla var mycket bättre. Hoppas det inte är du på bilden ty individen på bilden se ut som en skräcködla...
2014-05-08, 15:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Ja men då så är ju hela skaik-laget uteslutet.

Priset torde alltså gå åt någon i HV71 eller Växjö, eftersom Växjö bara värvar utländska spelare från länder som Svealand och Norrland så torde bara HV71 återstå och då får jag väl föreslå Anton Bengtsson eller David Petrasek.

I övrigt så gillar jag inte din nya avatar, den gamla var mycket bättre. Hoppas det inte är du på bilden ty individen på bilden se ut som en skräcködla...
Inte Karlsson då?

Även jag tycker min gamla avatar var snyggare, kände dock att det var dags för lite omväxling.
2014-05-08, 15:58
Bannlyst
Citat:
Inte Karlsson då?
Näe, han är väl från Märsta? Tyckte du sa att inga utländska spelare kunde få priset.
2014-05-08, 16:00
Medlem
Displaceds avatar
Djoos verkar få kontrakt med Washington, även om han antagligen stannar ett år till. Brynäs måste vara det lag som är bäst på att få sina produkter till NHL, då man kontinuerligt i flera år nu haft en Brynäsprodukt skriva kontrakt till sommaren. Kan inte finnas många lag som är bättre på den fronten.
2014-05-08, 16:25
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Djoos verkar få kontrakt med Washington, även om han antagligen stannar ett år till. Brynäs måste vara det lag som är bäst på att få sina produkter till NHL, då man kontinuerligt i flera år nu haft en Brynäsprodukt skriva kontrakt till sommaren. Kan inte finnas många lag som är bättre på den fronten.

Fast vore det inte bättre att få behålla dessa spelare istället? Vad har Brynäs för nytta av att de hela tiden skickar spelare till NHL?
2014-05-08, 17:44
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Fast vore det inte bättre att få behålla dessa spelare istället? Vad har Brynäs för nytta av att de hela tiden skickar spelare till NHL?
Vi skapar ett bra rykte kring vår juniorutbildning, bland annat.

Och det handlar inte om att vi ska ha kvar spelarna, det handlar om att Brynäs producerar spelare på löpande band som får spela i världens bästa liga. Inte mycket som kan göras när erbjudanden kommer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in