2014-04-21, 01:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och alla andra gudar eftersom du inte kan bevisa att dom inte existerar!

Det är mitt hjärta som tror. Hjärtat ser, hör och känner.
Jag låter mitt hjärta tro åt mig och lägger mig inte i dennes tro med mitt huvud.
Jag kan inte bevisa något.
Inte du heller OCH Det behövs inte.
Det är hjärnan som vill ha bevis inte hjärtat.
Citera
2014-04-21, 01:08
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyninja
Är du dum i huvudet på riktigt?

Han tror ju bara på en gud säger han ju!

Han tror inte på andra gudar liksom du inte tror på nån gud.

Men alla tror det är det enda som är sant. Ingen vet det är det som är det vi försöker förklara för dig (och din morsa).

Men hur går det ihop med att jag inte tror på någon gud? Nä, just det, det gör det inte.
Citera
2014-04-21, 01:10
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet på riktigt?

Han tror ju bara på en gud säger han ju!

Han tror inte på andra gudar liksom du inte tror på nån gud.

Men alla tror det är det enda som är sant. Ingen vet det är det som är det vi försöker förklara för dig (och din morsa).
Varför är jag dum i huvudet? Han skrev att inte tro på Gud är också att tro. Vilket naturligtvis är fel.
Jag vet mycket väl att han bara tror på en Gud. Hälsa morsan din...
Citera
2014-04-21, 01:12
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är mitt hjärta som tror. Hjärtat ser, hör och känner.
Jag låter mitt hjärta tro åt mig och lägger mig inte i dennes tro med mitt huvud.
Jag kan inte bevisa något.
Inte du heller OCH Det behövs inte.
Det är hjärnan som vill ha bevis inte hjärtat.

Hjärtat är en muskelpump som (i bästa fall) pumpar blod. Det varken ser, hör, eller känner. Möjligen kan hjärnan få smärtsignaler från muskeln ifråga. Det här trodde jag var välkänt i dagens samhälle.
Citera
2014-04-21, 01:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Varför är jag dum i huvudet? Han skrev att inte tro på Gud är också att tro. Vilket naturligtvis är fel.

Jag är en hon. En kvinna. Det var helt rätt det personen skrev till dig. Inte att du var dum i huvudet men allt det andra. Bra beskrivet på det jag försökte förklara.
Citera
2014-04-21, 01:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Hjärtat är en muskelpump som (i bästa fall) pumpar blod. Det varken ser, hör, eller känner. Möjligen kan hjärnan få smärtsignaler från muskeln ifråga. Det här trodde jag var välkänt i dagens samhälle.

Det gör då mitt i alla fall. Du kan se och vilja en sak med din skalle men hjärtat säger ifrån. Samvetet eller vad du nu vill kalla det. Klumpen skriker och säger nej....
Citera
2014-04-21, 01:20
Medlem
Citat:
Jag är en hon. En kvinna. Det var helt rätt det personen skrev till dig. Inte att du var dum i huvudet men allt det andra. Bra beskrivet på det jag försökte förklara.
Ursäkta, visste inte könet på dig! Blev bara sur på att personen ifråga inte fattade vad vi diskuterade om. Vi diskuterade inte hur många gudar du tror på, utan om " att inte tro är också att tro" . Vilket personen ifråga tydligen inte förstod.
Citera
2014-04-21, 01:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursäkta, visste inte könet på dig! Blev bara sur på att personen ifråga inte fattade vad vi diskuterade om. Vi diskuterade inte hur många gudar du tror på, utan om " att inte tro är också att tro" . Vilket personen ifråga tydligen inte förstod.

Jo jag tyckte att personen sa det mycket bra. Läs det igen får du se vad han/hon förklarade på ett enkelt sätt.
Om tron.
Citera
2014-04-21, 01:26
Medlem
Citat:

Nä du är inte dum i huvudet jag ber om ursäkt.

Men du TROR inte på gud. Jag TROR på gud.

TRO finns med i båda meningarna.
Citera
2014-04-21, 01:27
Medlem
Citat:
Jo jag tyckte att personen sa det mycket bra. Läs det igen får du se vad han/hon förklarade på ett enkelt sätt.
Om tron.
Behöver inte läsa det igen, det var inte det vi diskuterade! Jag tycker påståendet , " att inte tro är också att tro" är fel.
Citera
2014-04-21, 01:31
Medlem
Citat:
Nä du är inte dum i huvudet jag ber om ursäkt.

Men du TROR inte på gud. Jag TROR på gud.

TRO finns med i båda meningarna.
Fast det är mycket man inte tror på. Eller hur? Man måste kunna säga " det tror jag inte på " , utan att det då betyder att man tror. Att mörda och inte mörda, är väl inte samma sak, bara för att ordet mörda är med i båda meningarna?
Citera
2014-04-21, 01:33
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Det gör då mitt i alla fall. Du kan se och vilja en sak med din skalle men hjärtat säger ifrån. Samvetet eller vad du nu vill kalla det. Klumpen skriker och säger nej....

Samvetet sitter i hjärnan. Jag lovar dig, hjärtat är en muskel. Som pumpar blod. Om du har tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in