Citat:
Tummen upp för dina mycket kloka ord! Det är precis det som är grejen, "arabiska våren". Det låter fint, eller hur? Det låter som frihet. Det låter som förtryckta människor slår till mot en korrupt regeringen. Det låter som något som blomstrar och det ska bli så fint och starkt igen. MEN. Här är ett stort men. Assad är ingen ängel, det är ingen i den politiska världen. Vare sig det är mitt hemland Iran eller Uzbekistan för den delen. Det finns korruption överallt. Va det verkligen så pass dåligt i Syrien så att man var tvungen att starta ett sånt här krig? Jag menar, för mig låter det som att det låg lite mer till det. Liiiiiite mer än helt enkelt "Assad är korrupt, dags att börja skjuta o spränga allt möjligt för vi vill ha lite demokrati i landet". Nu är jag inte den mest välinformerade mannen men jag vägrar tro på att saker o ting var så pass dåligt att man var tvungen att ta till sig vapen och förstöra sitt eget land. En stor grej i allt detta som alla här vet nog väl om är median och hur vad median visar. Vad är det nu typ 4 år sen? 4 år sen så snacka man om hur sjuk i huvudet Assad är, hur Israel är änglar jämfört med Assad, hur mördar sitt eget folk, hur fridfulla demonstrationerna var. Hur Assad gasa ihjäl sitt eget folk, där regeringens soldater krigade för sitt land, hur han tydligen bestämde sig för att släppa kemiska bomber där det inte spelade nån betydelse, där barn och regeringssoldater dog?!?!?! Folk (speciellt vissa sunni muslimer och nu menar jag inget illa alls med detta, alla sunni muslimer jag känner är hur schyssta som helst men dom har en förvrängd bild av allt detta) tror på detta så himla lätt? Varför är det så att folk trodde på allt detta? Jo för median sa allt detta. Återigen så säger jag inte att regeringen var helt fridfulla själva, men att alltid försöka kasta skit på regeringen o säga att det är deras fel är bara skitsnack som en normal funtad person borde direkt kunna se igenom. Tror folk verkligen att en fiende till Israel och USA ska få bli väl representerad i median? Trodde folk att alla nyhetskanaler ägd av Qatar, Israel, USA osv osv skulle säga "Assad har gjort några misstag kanske men han har en väldigt positiv inställning till reformer och demonstrationerna kanske borde ta det lite lugnt och se hur framtiden kommer se ut innan dom börjar skjuta loss och situationen så småningom inte kan kontrolleras". Absolut inte, han skulle få så mkt jävla skit som möjligt så folk till slut börja tro det och anser att dom är tvungna till att kämpa emot honom, vi alla vet att Obama och resten av världen skiter fullständigt i om hundratals människor dog i en kemisk attack, dom ser det bara som en situation dom kan utnyttja och jag hoppas verkligen att det så småningom kommer fram vem som bär ansvaret för det och ifall det är rebellerna (själv är jag 99% säker på att det inte var regeringen) så vill jag se vad Obama har o säga om det. Vem gav världen rätt till att skicka vapen höger o vänster så fort dom kände för det? Om ett par nazister börjar gå loss i Tyskland o vill dra ner regeringen, är det okej för Iran att börja skicka en massa vapen till dom och säga, dom är frihetskämpare, vi skickar vad fan vi vill till dom.
Nu tänker jag inte sitta här o säga att det inte fanns goda människor inom FSA, det fanns säkert en hel del av dom men jag PERSONLIGEN tror att dom blev lurade av median till att starta ett krig som hade inget annat syfte än att gynna fienderna till Syrien. Nu vet jag varför Iran har det så strikt angående internet och liknande när det gäller västvärlden, dom fattade situationen ett bra tag sen. Hur det än nu såg ut 3-4 år sen så är situationen annorlunda idag och jag tror VI ALLA eller iaf dom flesta här kan hålla med om att vi önskar de syriska folket all lycka med att förstöra dessa snubbar som inte har mod nog till att möta SAA eller Hezbollah i slagfältet, utan bestämmer sig för att köra in bil lastade med bombar in i civila områden som "hämnd". Att hålla på o kalla Hezbollah för Hezbushaytan och ljuga om SAA och NDF om hur dom slaktar människor lurar ingen. Dom är hjältar, hela högen och ingen, varken dom hjärntvättade snubbarna på mitt jobb eller median eller youtube kan få mig att tänka annorlunda angående det. Det finns däremot något som får en att le då och då och det är tanken av att här tar det slut för USA. Förhoppningsvis lär dom få en vis president som Ron Paul eller liknande som kan skärpa till utrikespolitiken så världen kan få lite lugn o ro.
Nu tänker jag inte sitta här o säga att det inte fanns goda människor inom FSA, det fanns säkert en hel del av dom men jag PERSONLIGEN tror att dom blev lurade av median till att starta ett krig som hade inget annat syfte än att gynna fienderna till Syrien. Nu vet jag varför Iran har det så strikt angående internet och liknande när det gäller västvärlden, dom fattade situationen ett bra tag sen. Hur det än nu såg ut 3-4 år sen så är situationen annorlunda idag och jag tror VI ALLA eller iaf dom flesta här kan hålla med om att vi önskar de syriska folket all lycka med att förstöra dessa snubbar som inte har mod nog till att möta SAA eller Hezbollah i slagfältet, utan bestämmer sig för att köra in bil lastade med bombar in i civila områden som "hämnd". Att hålla på o kalla Hezbollah för Hezbushaytan och ljuga om SAA och NDF om hur dom slaktar människor lurar ingen. Dom är hjältar, hela högen och ingen, varken dom hjärntvättade snubbarna på mitt jobb eller median eller youtube kan få mig att tänka annorlunda angående det. Det finns däremot något som får en att le då och då och det är tanken av att här tar det slut för USA. Förhoppningsvis lär dom få en vis president som Ron Paul eller liknande som kan skärpa till utrikespolitiken så världen kan få lite lugn o ro.