2014-04-18, 18:53
Medlem
Mekkdosas avatar
Som du säger, man mår bra i en timme med ökad koncentration sen är resten av dagen en enda grå katastrof, maten smakar trä, och händerna skakiga och har sämre blodcirkulation. Nej fy fan. Concerta är nästan samma. Din doktor än idiot som rekommenderar någon med depression sånt här skit. Gör depressionen värre helt klart.
Citera
2014-04-18, 18:55
Medlem
Ska för första gången snorta lite Ritalin, har bara en fråga, är det skit viktigt att man smular ner det till exakt pulver form? jag har suttit med ett bankomat kort, en talrik och en mortel stav men jag får det inte till helt pulver utan det blir till väldigt små kort, ser ut som affe när man kollar på det men om man tar det på fingrarna så känner man dom små kornen..

Eller om ni har tipps på bättre sätt att smula ner det så får ni gärna komma med dom!
Senast redigerad av iNjure 2014-04-18 kl. 19:13.
Citera
2014-04-18, 21:58
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Så du menar att alkoholen boostar metylfenidatet
Behöver käka mer ritalin desto mer jag dricker(annas blir jag seg o deckar typ)

Det är precis vad alkoholen gör.......
Citera
2014-04-18, 23:26
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNjure
Ska för första gången snorta lite Ritalin, har bara en fråga, är det skit viktigt att man smular ner det till exakt pulver form? jag har suttit med ett bankomat kort, en talrik och en mortel stav men jag får det inte till helt pulver utan det blir till väldigt små kort, ser ut som affe när man kollar på det men om man tar det på fingrarna så känner man dom små kornen..

Eller om ni har tipps på bättre sätt att smula ner det så får ni gärna komma med dom!

Har du en mortel ska det inte va några problem bara gnugga på och krossa tills det är ett fint pulver.
Citera
2014-04-18, 23:37
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNjure

Ta en liten tallrik som som har en platt yta. Sedan häller du ut kapslarna mitt på tallriken. Sedan tar du en glas burk eller något liknande och pressa fram och tillbaka. Sedan tar du ett kort och samlar allt igen i en hög i mitten och upprepar metoden igen tills alls är pulver. Tar mig knappt 1-2 min sedan är jag klar. Så det är mycket enkelt Metoden jag just skrev om kan du göra med en matsked även på en talrik.
Tar mig även knappt 1-2 min sedan är jag klar och har fint pulver. Gäller att ta i lite bara när man krossar dem så går det väldigt lätt. Hoppas detta hjälpte dig.

Mvh
Citera
2014-04-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Ta en liten tallrik som som har en platt yta. Sedan häller du ut kapslarna mitt på tallriken. Sedan tar du en glas burk eller något liknande och pressa fram och tillbaka. Sedan tar du ett kort och samlar allt igen i en hög i mitten och upprepar metoden igen tills alls är pulver. Tar mig knappt 1-2 min sedan är jag klar. Så det är mycket enkelt Metoden jag just skrev om kan du göra med en matsked även på en talrik.
Tar mig även knappt 1-2 min sedan är jag klar och har fint pulver. Gäller att ta i lite bara när man krossar dem så går det väldigt lätt. Hoppas detta hjälpte dig.

Mvh

Faaan vad mycket enklare det blev haha!
Tog ett glas och rullade över dom små kulorna och sen tog jag en sked att mosa det sista, fan satt i säkert i över 20 minuter med min metod att lägga ett kreditkort över kulorna och sen tog jag något hårt att banka på, väsnades en hel del gjorde det också..

Tack för ett bra tips!
Citera
2014-04-19, 17:57
Medlem
ZEPMPs avatar
De flesta får en rätt rejäl avtändning på metylfenidat även i låga doser. Men ritalin brukar vara mildast, har du provat concerta eller medikinet? Eller bli vän med oron om du ska äta medicinen, får du ingen positiv hjälp av den borde du inte fortsätta med den heller. Strattera borde du prova. Man kan också få strattera+metylfenidat med om du behöver något för dopaminet.
Citera
2014-04-20, 03:01
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Kass effekt av Ritalin, what to do? infogad.

/Mod
Citera
2014-04-20, 21:54
Medlem
Benso1990s avatar
Kass effekt på ritalin/concerta i form av seghet, ångest, depression kan möjligen lindras/undvikas genom intag av 5 htp eller någon ssri.
Finns artiklar där det beskrivs en ökad effekt av methylfendidat i kombo med ssri och att detta kan vara beroendeframkallande. (Ber om ursäkt för stavfel och osammanhängande text men har svalt 200mg 5 htp och 20mg ritalin,,,, är mkt imponerad över handlingskraft och lugn)
Fortsätter detta slipper jag tjata till mig de "riktiga ADHD medicinerna"
Citera
2014-04-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benso1990
Kass effekt på ritalin/concerta i form av seghet, ångest, depression kan möjligen lindras/undvikas genom intag av 5 htp eller någon ssri.
Finns artiklar där det beskrivs en ökad effekt av methylfendidat i kombo med ssri och att detta kan vara beroendeframkallande. (Ber om ursäkt för stavfel och osammanhängande text men har svalt 200mg 5 htp och 20mg ritalin,,,, är mkt imponerad över handlingskraft och lugn)
Fortsätter detta slipper jag tjata till mig de "riktiga ADHD medicinerna"

Dom riktiga "adhd medicinerna" är väl just Conserta/Ritalin?
Citera
2014-04-21, 11:39
Medlem
Benso1990s avatar
[quote=iNjure|48463494]Dom riktiga "adhd medicinerna" är väl just Conserta/Ritalin?[

Dexamfetamin ; metamina är mer rent/naturligt/effektivt/biverkningsfritt än methylfenidathydroklorid och borde därför vara förstahandsvalet enligt mig. Däremot är det säkerligen mer beroendeframkallande än concerta/ritalin, men å andra sidan så verkar concerta/ritalin fungera så dåligt för många att de behöver missbruka dem för att få effekt
Citera
2014-04-21, 14:35
Medlem
Silverfangs avatar
Hej hej tog 112 mg metylfenidat för 1 timme sen men vill fylla på snart men vill veta när jag senast kan ta sista dosen om jag vill kunna sova vid 3-4. Har en xanor stav tillgodo men somsagt när kan jag ta sista concertan om jag vill kunna sova kl 03-04.

Mvh silverfang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in