2014-04-20, 12:34
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Det här kanske inte räknas som "Udda" - jag vet inte - men den här kåken och läget skulle jag nog göra nästan vad som helst för

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-vassaratrask-gallivare-kommun-porjusvagen-64-6042595

Så sjukt vackert och utan irriterande grannar och och och!

(om jag felpostat nu så ber jag om ursäkt, men eftersom det inte finns en suck i helvete att jag någonsin kan köpa det så kanske någon annan lycklig fan skulle missat det annars - jag menar, kolla - det är ju en dream come true!)

Såg trevligt ut även om interiören var gräslig och fönstren onödigt små; vill man inte ha all tillg'nglig sol?

Den där grillen lär hålla länge; terassbilden lär väl kunna förverkligas 2-3 helger i juli varje år?
Citera
2014-04-20, 14:00
Medlem
SuraStinas avatar
Den här faller definitivt under kategorin udda...

http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-torsby-torsby-kommun-bergrum-torsby-6115444

Kanske kan sälja den till en Prepper...? Iaf tycker jag trippelvåningssängen var cool.
Citera
2014-04-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Såg trevligt ut även om interiören var gräslig och fönstren onödigt små; vill man inte ha all tillg'nglig sol?

Den där grillen lär hålla länge; terassbilden lär väl kunna förverkligas 2-3 helger i juli varje år?

Fast jag vet inte - min bror bor i Gällivare och jag var upp och hälsade på honom i Augusti förra året, och då var det jäkligt fint där - tror det är mycket att det är en ö och helt privat jag gillar - annars brukar egna öar mest dyka upp i Stockholms skärgård, känns det som (för mej alltså, jag vet ingenting, så jag tyckte det var udda med en bebodd ö i en sjö i Norrland )
Citera
2014-04-20, 16:00
Medlem
[quote=Asinya|48446585]Det här kanske inte räknas som "Udda" - jag vet inte - men den här kåken och läget skulle jag nog göra nästan vad som helst för

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-vassaratrask-gallivare-kommun-porjusvagen-64-6042595

Så sjukt vackert och utan irriterande grannar och och och!

(om jag felpostat nu så ber jag om ursäkt, men eftersom det inte finns en suck i helvete att jag någonsin kan köpa det så kanske någon annan lycklig fan skulle missat det annars - jag menar, kolla - det är ju en dream come true!)[/QUOTE

Precis exakt min mardrömsinredning, men på riktigt! Nu var det inte riktigt det jag ville ha sagt, utan att en mäklare som använder sig av floskler bör vara noga med att förstå och använda dom rätt.
"Ett tillfälle som detta är få förunnat!" Men nej, så får en inte skriva, någonsin.
Citera
2014-04-20, 16:03
Medlem
Skidaddles avatar
Såna hipsters det finns i Malmö. Det är nästan parodiskt. Och dom samlas mellan Nobeltorget och Möllan. Stringhyllor, femtiotalsmöbler, kobratelefon, antik radio, och vinylsamling. Fattas det nåt?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-nobeltorget-malmo-kommun-torekovsgatan-11a-6158288
Citera
2014-04-20, 18:06
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Såna hipsters det finns i Malmö. Det är nästan parodiskt. Och dom samlas mellan Nobeltorget och Möllan. Stringhyllor, femtiotalsmöbler, kobratelefon, antik radio, och vinylsamling. Fattas det nåt?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-nobeltorget-malmo-kommun-torekovsgatan-11a-6158288
Var inte så säker, det där kunde lika gärna vara hemma hos min mormor. Avsaknaden av den där obligatoriska Fotografiska-affischen talar för att det lika gärna kan röra sig om ett dödsbo. Genuin konst, svartvita fotografier (som inte kommer från Instagram) och en gollywog-liknande docka i sovrummet får mig att gissa på det har bott en 65+ kvinna där. Det är också alldeles för prydligt och joxigt för att vara en hipsterlya, men det kan förstås vara ett resultat av mäklarstyling.
Citera
2014-04-20, 18:11
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Var inte så säker, det där kunde lika gärna vara hemma hos min mormor. Avsaknaden av den där obligatoriska Fotografiska-affischen talar för att det lika gärna kan röra sig om ett dödsbo. Genuin konst, svartvita fotografier (som inte kommer från Instagram) och en gollywog-liknande docka i sovrummet får mig att gissa på det har bott en 65+ kvinna där. Det är också alldeles för prydligt och joxigt för att vara en hipsterlya, men det kan förstås vara ett resultat av mäklarstyling.

Hipsters, I tell you. Hipsters...

Fast iofs. Konsten är ju rätt ohipstrig. Och porträtt ovanför sängen... Ja, jag vet inte...
Citera
2014-04-20, 18:40
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:

Tjock-TV kanske. Krukan med disken i talar helt emot pensionärer skulle jag säga. Men vad gör spegeln ovanför soffan? Musealt och väldigt ocharmigt.
Citera
2014-04-20, 19:36
Medlem
Skidaddles avatar
Om det är en pensionär som har bott där är det helt fantastiskt. Du skulle kunna slänga in närmsta Malmöhipster och ingen skulle märka nån skillnad på inredningen. Hur moden går varvet runt, liksom...

Jag tror jag ska göra det till en ny tävling. Pensionär eller hipster? Vi skulle kunna ha nån sorts gissningstävling på dylika objekt...
Senast redigerad av Skidaddle 2014-04-20 kl. 19:39.
Citera
2014-04-20, 19:57
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Om det är en pensionär som har bott där är det helt fantastiskt. Du skulle kunna slänga in närmsta Malmöhipster och ingen skulle märka nån skillnad på inredningen. Hur moden går varvet runt, liksom...

Jag tror jag ska göra det till en ny tävling. Pensionär eller hipster? Vi skulle kunna ha nån sorts gissningstävling på dylika objekt...
Med risk för att sabotera tävlingen en aning så är ett tredje alternativ att det är en pensionärslägenhet som stylats upp av en hipstermäklare. Med små medel (krukan i köket, den vita muggen på balkongen + litet till) så andas det hela hipster.

Är det en tvåa från början? Väggen mellan kök och sovrum ser aningen malplacé ut.
Citera
2014-04-20, 20:18
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Hipsters, I tell you. Hipsters...

Fast iofs. Konsten är ju rätt ohipstrig. Och porträtt ovanför sängen... Ja, jag vet inte...

Såg lite hopsätter ut ja. Bostadsrätt också...då jag även kollat på nått avsnitt av femmans folkkungagatan och nu detta så stärks bara min fördom att hipsterfolket är lite överklass. Då de passerat 20 måste de göra ny revolt och går och blir hipster.
Citera
2014-04-20, 22:18
Medlem
Robinson-Merals avatar
http://www.blocket.se/stockholm/Vikstens_Backe_10__Varmdo_53401846.htm?ca=11&w=1

Man vet att bostadsbubblan är på väg att spricka när Minecraft-hus har utropspris i sexmiljonerklassen. Jag tror att folk i allmänhet kan ha visst överseende med stavfel, diverse försköningar, floskler och felanvända termer i annonser. Däremot har jag svårt att tro att någon i sina sinnens fulla bruk skulle punga ut ens handpenningen för ett obyggt hus som ser ut som LEGO. Det duger med inte att skicka mäklaren på en kvällskurs i SketchUp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in