2014-04-19, 23:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Om man ilegaliserade alkohol nu så skapar du brotslingar. Cannabis är redan olagligt. Du gör dig själv till skurk, skyll inte på staten. Ta lite ansvar i stället för att skylla dina skitbeslut på andra...
Men nu var ju det så att du sa att det skulle bli mer jobb för polisen att legalisera cannabis.
Om det innebär mer job att ha nått legaliserat, varför då itne göra alkohol illegalt.
Så polisen får midnre jobb.

Detta är ju din retorik, stå för den eller gör exit.
För du kan inte med retorik komma undan här.
Enda är att du skulle säga om man gör alkohol illegalt, så får polisen mindre att göra.
Men inte ens du är väl så dum, eller?
Citera
2014-04-20, 11:58
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Thailand, Ryssland, USA, Mexiko, Iran. Föredömen inom området knarkbekämpning.
Men snälla söta rara, jag frågade efter länder där man lyckats BRA med att använda sig av hårdare tag, och detta är ju länder där man inte lyckats alls med sin narkotikapolitik.
För nog måste du väl hålla med om att en "lyckad" narkotikapolitik skall innebära att narkotikabruk är lågt och att skadeverkningarna för samhället minskar som ett resultat av den förda politiken?

Thailand har mycket stora drogproblem trots sitt användande av dödsstraff och livstidsstraff för smugglare.
Ryssland har stora problem med droger precis som de flesta andra länder har.
USA är ju ytterligare ett exempel på att du inte har en susning om vad du pratar om. Dom har förmodligen världens största narkotikakonsumtion trots sina extrema lagar där över 1 miljon människor sitter i fängelse för ickevåldsbrott likt narkotikabruk/innehav.
Mexico ja,. Här har vi ett land som har ett mindre inbördeskrig pga drogbekämpning med tiotusentals döda människor varje år. Trots det så flödar drogerna genom detta land som aldrig förr.
Iran är ytterligare ett land där stora narkotikaproblem existerar trots att dom tillämpar dödsstraff i det landet.

Jag måste fråga, har du bara dragit dessa länder ur arslet ditt och hoppats på att ingen skulle syna din bluff?
Ta och sätt dig in i hur världen ser ut innan du börjar diskutera saker du inte har en aning om. Du gör ju bara bort dig själv människa.

Citat:
Jodå. Dock så behövs det ännu mer kraft i knarkbekämpningen.
Men om inte ens dessa länder som du felaktigt refererat till ovan kan hantera sina narkotikaproblem på ett godtagbart sätt med sina dödsstraff och livstidsstraff, hur tror du att Sverige någonsin ska kunna göra det?

Man kan inte ens hålla droger utanför våra säkraste fängelser. Vill du för den delen leva i ett sådant totalitärt kontrollsamhälle som du förespråkar?

Citat:
Nej.
Jodå, det råder det ingen tvekan om. Kolla upp statistiken innan du nekar till det.
Citera
2014-04-20, 12:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotentOpponent
....
Man ska ju tillägga att Iran har en mycket utbredd smuggling av opium öster ifrån.
Och har för mig att Iran har stora problem med konsumtion av opium och dess produkter.
Mexiko är ju ett riktigt "roligt" exempel, där man har tom satt in militär 2006.
Och nu är vi uppe i runt 100000 döda, mer än cannabis någonsin pallar med att döda.
Cannabis står ju för 60% av omsättningen av drogpengarna.

Vi vet ju redan sedan innan att ganglere2, dumpar ett par meningslösa inlägg.
Aldrig visar källor, eller läser källor.
Och sen smiter iväg som en lite äcklig råtta som han är.
Denna gång provocerade jag han om detta, så stannade ovanligt länge denna gång.
Så nu slipper vi se han på ett tag, tills han känner sig ensam igen och vill ha lite uppmärksamhet.
Citera
2014-04-20, 12:25
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man ska ju tillägga att Iran har en mycket utbredd smuggling av opium öster ifrån.
Och har för mig att Iran har stora problem med konsumtion av opium och dess produkter.
Mexiko är ju ett riktigt "roligt" exempel, där man har tom satt in militär 2006.
Och nu är vi uppe i runt 100000 döda, mer än cannabis någonsin pallar med att döda.
Cannabis står ju för 60% av omsättningen av drogpengarna.

Vi vet ju redan sedan innan att ganglere2, dumpar ett par meningslösa inlägg.
Aldrig visar källor, eller läser källor.
Och sen smiter iväg som en lite äcklig råtta som han är.
Denna gång provocerade jag han om detta, så stannade ovanligt länge denna gång.
Så nu slipper vi se han på ett tag, tills han känner sig ensam igen och vill ha lite uppmärksamhet.
Ibland kan jag inte låta bli att misstänka att sådana som ganglere2 egentligen vill se en legalisering och endast låtsas vara motståndare och argumenterar på ett löjligt sätt för att få motståndarsidan att framstå som riktiga nötter. Jag förstår inte annars hur man kan resonera så som dom gör och komma med helt substanslösa påståenden som ganglere2 gör.
Det är ju i och för sig endast positivt för vår ståndpunkt om dom fortsätter visa hur korkade dom är, så vi kanske borde tacka ganglere2 för hans bidrag i legaliseringsdebatten när allt kommer omkring.
Citera
2014-04-20, 13:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
2st av flera hundra miljoner, är inte vad man anser inom forskningen som ett bevis att det är så.
Så även om du tror dig ha rätt, så räcker ju givetvis itne dessa 2 stycken personer.
utan det krävs bra mer än så, så eftersom du har rätt säger du.
Så ska det väl vara en enkel sak att presentera ett flertal källor, som bevisar din sak.

Så källa på detta tack.
Och källa på "Thailand, Ryssland, USA, Mexiko, Iran. Föredömen inom området knarkbekämpning."
Att dessa är föredömen.
Har alltid funnit din ovilja att följa upp med källor, som roande och tydligt att du bara pratar skit.

Läs artikeln som den här tråden är baserad på. Jag tror inte att någon förutom jag i hela tråden verkligen har läst den.

Citat:
Men snälla söta rara, jag frågade efter länder där man lyckats BRA med att använda sig av hårdare tag, och detta är ju länder där man inte lyckats alls med sin narkotikapolitik.
För nog måste du väl hålla med om att en "lyckad" narkotikapolitik skall innebära att narkotikabruk är lågt och att skadeverkningarna för samhället minskar som ett resultat av den förda politiken?

De har lyckats bra. Deras problem skulle vara ännu större utan en hård knarkbekämpning.

Citat:
Thailand har mycket stora drogproblem trots sitt användande av dödsstraff och livstidsstraff för smugglare.
Ryssland har stora problem med droger precis som de flesta andra länder har.
USA är ju ytterligare ett exempel på att du inte har en susning om vad du pratar om. Dom har förmodligen världens största narkotikakonsumtion trots sina extrema lagar där över 1 miljon människor sitter i fängelse för ickevåldsbrott likt narkotikabruk/innehav.
Mexico ja,. Här har vi ett land som har ett mindre inbördeskrig pga drogbekämpning med tiotusentals döda människor varje år. Trots det så flödar drogerna genom detta land som aldrig förr.
Iran är ytterligare ett land där stora narkotikaproblem existerar trots att dom tillämpar dödsstraff i det landet.

Jag måste fråga, har du bara dragit dessa länder ur arslet ditt och hoppats på att ingen skulle syna din bluff?
Ta och sätt dig in i hur världen ser ut innan du börjar diskutera saker du inte har en aning om. Du gör ju bara bort dig själv människa.

Men om inte ens dessa länder som du felaktigt refererat till ovan kan hantera sina narkotikaproblem på ett godtagbart sätt med sina dödsstraff och livstidsstraff, hur tror du att Sverige någonsin ska kunna göra det?

Man kan inte ens hålla droger utanför våra säkraste fängelser. Vill du för den delen leva i ett sådant totalitärt kontrollsamhälle som du förespråkar?

Enkelt. Ett fängelse är en sluten miljö. Det är inga som helst svårigheter att hålla knark utanför det om man bara vill det och tillämpar tillräckligt tuffa kontroller m.m. för att genomföra det.

Citat:
Jodå, det råder det ingen tvekan om. Kolla upp statistiken innan du nekar till det.

Se ovan.
Citera
2014-04-20, 13:11
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
De har lyckats bra. Deras problem skulle vara ännu större utan en hård knarkbekämpning.
jasså det säger du? Det har du förstås inte heller några som helst belägg för antar jag?
Varför går det betydligt bättre för länder som har intagit en liberalare narkotikapolitik än dessa länder du räknade då?
Citat:
Enkelt. Ett fängelse är en sluten miljö. Det är inga som helst svårigheter att hålla knark utanför det om man bara vill det och tillämpar tillräckligt tuffa kontroller m.m. för att genomföra det.

Så med andra ord, vad du säger är att alla fängelser inte vill hålla sina miljöer fria från droger eftersom det ju finns gott om droger inom fängelserna världen över, även i Sverige och alla de länder du räknade upp?
Senast redigerad av PotentOpponent 2014-04-20 kl. 13:20.
Citera
2014-04-20, 13:28
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
jasså det säger du? Det har du förstås inte heller några som helst belägg för antar jag?
Varför går det betydligt bättre för länder som har intagit en liberalare narkotikapolitik än dessa länder du räknade då?

Ser inga källor till det heller.

Citat:
Så med andra ord, vad du säger är att alla fängelser inte vill hålla sina miljöer fria från droger eftersom det ju finns gott om droger inom fängelserna världen över, även i Sverige och alla de länder du räknade upp?

Det satsas för lite på det. Humanismens fel.
Citera
2014-04-20, 13:32
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ser inga källor till det heller.

Det satsas för lite på det. Humanismens fel.
Sluta tramsa nu ganglere2, din trovärdighet är nu lika med noll.
Citera
2014-04-20, 13:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Läs artikeln som den här tråden är baserad på. Jag tror inte att någon förutom jag i hela tråden verkligen har läst den.

Se ovan.
HAHAHA, inga fängelser i världen kan hålla ute drogerna.
Så du skulle bli mycket rik om du hade ett system som skulle funka.
Och tror du inte du dom inte har tänkt på detta innan?

men du har ju kommit med ett flertal påståenden i denna tråden, som jag har frågat efter källor på.
Dessa kommer inte, du upprepar dig bara om nått som skett 2ggr bland flera hundra miljoner användare.
Detta är inte mer en statistisk avvikelse.

Här har du en som efterfrågats källa på, nada har du presenterat.
"Finns inget lätta droger som gör att man vill ta tyngre droger.
Kanske du kan presentera en källa på detta.
"
Vi ser ju samma sak varje gång med dig, du har inget att komma med.
Mer än floskler.
Vi får aldrig källor på dina påståenden, varför?
Citera
2014-04-20, 13:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ibland kan jag inte låta bli att misstänka att sådana som ganglere2 egentligen vill se en legalisering och endast låtsas vara motståndare och argumenterar på ett löjligt sätt för att få motståndarsidan att framstå som riktiga nötter. Jag förstår inte annars hur man kan resonera så som dom gör och komma med helt substanslösa påståenden som ganglere2 gör.
Det är ju i och för sig endast positivt för vår ståndpunkt om dom fortsätter visa hur korkade dom är, så vi kanske borde tacka ganglere2 för hans bidrag i legaliseringsdebatten när allt kommer omkring.
En som kommer in och kollar tråden, och ser hans svar.
Kommer ju rätt omgående tänka, varför ger han inga källor om han nu har så rätt.
Det vore ju hur enkelt som helst.

Men nu äger jag honom, eftersom han inte vill verka vara denna skrämda lilla råtta han är.
Att provocera honom att stanna, genom säga hur han alltid gjort innan.
Vad "folk" är lätt manipulerade ibland
Citera
2014-04-20, 14:54
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
HAHAHA, inga fängelser i världen kan hålla ute drogerna.
Så du skulle bli mycket rik om du hade ett system som skulle funka.
Och tror du inte du dom inte har tänkt på detta innan?

men du har ju kommit med ett flertal påståenden i denna tråden, som jag har frågat efter källor på.
Dessa kommer inte, du upprepar dig bara om nått som skett 2ggr bland flera hundra miljoner användare.
Detta är inte mer en statistisk avvikelse.

Här har du en som efterfrågats källa på, nada har du presenterat.
"Finns inget lätta droger som gör att man vill ta tyngre droger.
Kanske du kan presentera en källa på detta.
"
Vi ser ju samma sak varje gång med dig, du har inget att komma med.
Mer än floskler.
Vi får aldrig källor på dina påståenden, varför?

Kan ju börja med att läsa den där artikeln som hela tråden handlar om. Den var väldigt informativ. Visar på det mörka knarkets elände.
Citera
2014-04-20, 15:46
Medlem
Citat:
Kan ju börja med att läsa den där artikeln som hela tråden handlar om. Den var väldigt informativ. Visar på det mörka knarkets elände.

Också läst igenom den nu, och ser ut som att dom inte hitta någon rimlig dödsorsak så dom valde att skylla på cannabisen, även du måste ju hålla med om att skulle cannabis vara dödligt skulle det vara fler bevisade dödsfall och inte två "vi hitta inget annat så vi skyller på dödsknarket" dödsfall och inget annat.

Kalifornien har ju kört med medicinsk cannabis ett bra tag, tror du inte det skulle ha blivit ganska allmänt känt om det va dödligt?

Visst jag kan tänka mig att har man ett underliggande hjärtproblem kanske cannabis skulle kunna få det "att tippa över" men det skulle säkert tex sex också kunna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in