Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-28, 18:05
  #1
Medlem
Tropicanans avatar
Hahaha som rubriken lyder har jag idag läst det värsta i mitt liv.. kolla på den här smörjan http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/...bis-ar-dodligt

Att dom aldrig ska förstå att det inte är dödligt
Citera
2014-02-28, 18:09
  #2
Medlem
Finns ju dock inget motbevis mot artikeln. Sen så att två pers dött av det samtidigt så betvivlar jag att det är ren cannabis. Måste varit något annant skit i det som dödade dem.
Citera
2014-02-28, 18:09
  #3
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Hahaha som rubriken lyder har jag idag läst det värsta i mitt liv.. kolla på den här smörjan http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/...bis-ar-dodligt

Att dom aldrig ska förstå att det inte är dödligt

Det handlar inte om det, det handlar om att cannabis för det första skulle revolutionera massa olika industrier, finns massor med framförallt oljebolag som skulle tappa sina industrier helt och hållet. Sen handlar det också om att cannabis har ett väldigt medicinskt värde i form av cancer bekämpning, anti-psykotiska effekter och annat, därav massor med läkemedelsbolag som skulle tappa sin marknad.

Edit: Behöver jag förtydliga saken mer?: http://newhaiti.files.wordpress.com/...5/hempuses.jpg Knappast...
__________________
Senast redigerad av twisterlove 2014-02-28 kl. 18:14.
Citera
2014-02-28, 18:10
  #4
Medlem
obnoXIuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detejagde
Finns ju dock inget motbevis mot artikeln. Sen så att två pers dött av det samtidigt så betvivlar jag att det är ren cannabis. Måste varit något annant skit i det som dödade dem.



spice skit säkert
Citera
2014-02-28, 18:13
  #5
Medlem
Tropicanans avatar
Forskare hit och forskare dit, dom snackar bara massa skit för att försämra vardagen
Citera
2014-02-28, 18:19
  #6
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Det handlar inte om det, det handlar om att cannabis för det första skulle revolutionera massa olika industrier, finns massor med framförallt oljebolag som skulle tappa sina industrier helt och hållet. Sen handlar det också om att cannabis har ett väldigt medicinskt värde i form av cancer bekämpning, anti-psykotiska effekter och annat, därav massor med läkemedelsbolag som skulle tappa sin marknad.

Edit: Behöver jag förtydliga saken mer?: http://newhaiti.files.wordpress.com/...5/hempuses.jpg Knappast...

Fast tråden handlar ju faktiskt om två påstådda dödsfall, och inte om alla positiva effekter cannabis eventuellt har..
Citera
2014-02-28, 18:23
  #7
Medlem
Sensimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Forskare hit och forskare dit, dom snackar bara massa skit för att försämra vardagen


Håller fan med! Men resterande utav världens forskare som har kommit fram till att ENDAST Cannabis INTE är dödligt är det fan ingen som lyssnar på. Nej fan nu höll datorn på att åka i väggen.

Förmodligen utblandat med skit eller så har dom haft cb i blodet och tagit något annat som dom inte nämner pga att försöka ändra den allt mer liberalare synen på cb.
Lite kul iaf att försöka bevisa det första "dödsfallet" på enbart cb på ett par tusen år. Känns lite som att myndigheter osv blir allt mer desperata.
Citera
2014-02-28, 18:26
  #8
Medlem
Det finns människor som föds och inte tåler vatten, säkert finns det människor som föds med något fel runt receptorerna som intar serotonin, som gör att det kan vara dödligt.

Två dödsfall är fortfarande en obefintlig procentuell andel, jämfört med alkoholstatistiken och faktiskt statistik på att till exempel äta kyckling som ju kan innehålla salmonella.

Kontaminerat cannabis är givetvis inte bra för varken hjärtat, lungorna eller någon annan del av kroppen.
Citera
2014-02-28, 18:28
  #9
Medlem
Lobstrs avatar
Cannabis är farligt, om det röks, som vanligt tobak med, kolmonoxid är jättefarligt Kan dock inte ge några kommentarer om cannabis som tas i "ej rökform"
Citera
2014-02-28, 18:31
  #10
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Cannabis är farligt, om det röks, som vanligt tobak med, kolmonoxid är jättefarligt Kan dock inte ge några kommentarer om cannabis som tas i "ej rökform"


Du är så sjukt okunnig, ge mig 3 exempel på hur det är farligt i rökform.. och vadå lika farligt som cigg? forskare har kommit fram till att det inte är det!! Kom inte hit och skriv massa skit du inte kan något om
Citera
2014-02-28, 18:58
  #11
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Det handlar inte om det, det handlar om att cannabis för det första skulle revolutionera massa olika industrier, finns massor med framförallt oljebolag som skulle tappa sina industrier helt och hållet. Sen handlar det också om att cannabis har ett väldigt medicinskt värde i form av cancer bekämpning, anti-psykotiska effekter och annat, därav massor med läkemedelsbolag som skulle tappa sin marknad.
Industrihampa och cannabis skiljer sig lite så din lustiga bild stämmer inte fullt ut och hade knappast påverkats. CB botar heller inte cancer och det du köper av någon blatte i Alby har inte anti-psykotiska effekter eftersom de som odlar skiten vill ha så mycket thc som möjligt.
Citera
2014-02-28, 19:00
  #12
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Du är så sjukt okunnig, ge mig 3 exempel på hur det är farligt i rökform.. och vadå lika farligt som cigg? forskare har kommit fram till att det inte är det!! Kom inte hit och skriv massa skit du inte kan något om
Det är organiskt, tobak är organiskt alltså ingen skillnad tror du tobaksjättarna har oljefat med kemikalier och blandar i tobak? Du är okunnig. Ta reda på vad som händer när organiskamaterial brinner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback