2014-04-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Kvinnors dubbelarbete är en myt. Titta på SCBs undersökning från 2010 om hur människor använder sin tid. Män jobbar nån timme mer per vecka än kvinnor till och med.

Du tror att "dubbelarbete" betyder "ha två anställningar"?

http://www.su.se/om-oss/press-media-nyheter/pressrum/brist-p%C3%A5-j%C3%A4mst%C3%A4lldhet-i-hush%C3%A5llsarbetet-bidrar-till-att-kvinnor-m%C3%A5r-s%C3%A4 mre-%C3%A4n-m%C3%A4n-1.7095

"Avhandlingen visar vidare att fördelningen av hushållsarbetet är speciellt ojämn i par där kvinnan har en stor total arbetsbelastning från yrkesarbete och hushållsarbete. I par där både kvinnan och mannen arbetar mer än heltid på arbetsmarknaden gör kvinnan i genomsnitt fyra gånger så mycket hushållsarbete som mannen."
Citera
2014-04-19, 12:27
Medlem
bingo!s avatar
Det räcker med att ni åker västerut eller österut till Norge respektive Finland så hittar ni bra kvinnomaterial. Min mor och mina vänners mammor har alltid varnat oss för att skaffa svenska fruar, dom tar inte hand om hemmet och familjen enligt dom vilket har stämt.
Citera
2014-04-19, 12:43
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Smartare är att ni röstar så långt höger det bara går helt enkelt. Eller ansluter er till något lämpligt högerparti och försöker politiskt dra dem åt det håll ni önskar.

Eller mitt förslag, starta ett nytt "land".

Det TS missar i sin plädering är dock att kvinnor inte är speciellt intresserade av män av hans typ och idéer så länge de inte är hjärntvättade in i systemtänkandet. Att svenska män är högvilt utomlands beror på att de just generellt sett är jämställda, fina, hederliga och godsinta typer med gott utseende. Lite blyga och reserverade men riktiga kap för hårt pressade, lusfattiga kvinnor lite varstans som har tröttnat på sina opålitiliga matchogrisar till karlar hemmavid. Går män tillbaka till matchogrisidealet så kommer de rätt snabbt tappa intresset.

Så alla som inte står ut med svenska feministiska donnor absolut gift er med någon utländska, kom bara ihåg vad det är som drog henne till er i första hand.

Lusfattiga kvinnor vill ha män med pengar för det ger ett bättre liv.

Svenska män är inte högvilt för kvinnor från macho-kulturer. Ta Sydeuropa eller Mellanöstern som exempel. Det är betydligt vanligare att svenska kvinnor haffar killar och män från de så kallade macho-kulturerna än att kvinnorna från de kulturerna haffar svenska män.
Citera
2014-04-19, 13:10
Medlem
avmans avatar
År 2020:

Mellan Norge och Finland ligger ett land som heter Gynocentrum (före detta Sverige). Där är det bara kvinnofrågor som är intressanta, viktiga, och värt att diskutera. Välkommen till Gynocentrum - feminismens Nordkorea.
Citera
2014-04-19, 13:49
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
http://www.mgtow.com/

Mitt antivirusprogram varnar för en trojan på den sidan.
Citera
2014-04-19, 13:56
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autoist
Hemmafru=hemma med barn=meningslösa konversationer hela dagen.

Hemmafru= mer tid att forska om det man vill = mer intressanta konversationer

Eller tror du att de flesta jobb är intellektuellt intressanta? De flesta jobb är slitande skit där man gör i princip samma sak i 8 timmar för att sedan bli frustrerad och åka hem.

Skyll inte på män för att kvinnor är idioter.

Citat:
Du verkar vara den enda kvinnohatande homosexuella man som jag konverserat med.

Homosexualitet är något som kvinnor alltid tar upp när de möter en man som inte dyrkar dem.
Senast redigerad av checkthisout. 2014-04-19 kl. 14:06.
Citera
2014-04-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Lusfattiga kvinnor vill ha män med pengar för det ger ett bättre liv.

Svenska män är inte högvilt för kvinnor från macho-kulturer. Ta Sydeuropa eller Mellanöstern som exempel. Det är betydligt vanligare att svenska kvinnor haffar killar och män från de så kallade macho-kulturerna än att kvinnorna från de kulturerna haffar svenska män.

Och detta har vi dillat nu om säkert 30 ggr.
Och varför tror du kvinnor från mellanöstern inte haffar svenska killar i lika hög grad?
Hmm? Någon idé i saken?
*tänka* tänka* tänka*
Mellanöstern= Iran, Irak, Saudiarabien, Sudan, Yemen, Qatar m.m. Ringer det en klocka?

Går du till länder där kivnnor kan söka sig, och gör så, aktivt utomlands för att hitta ett nytt liv så ligger skandinavien skyhögt på listan över attraktiva länder och nej det beror inte enbart på att vi är rika utan också för att vi har ett stort renommé utomlands för just jämställdhet. Sex, jämställdhet och nakenbad är typ det jag brukar få frågor mest om.
Citera
2014-04-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Hemmafru= mer tid att forska om det man vill = mer intressanta konversationer

Eller tror du att de flesta jobb är intellektuellt intressanta? De flesta jobb är slitande skit där man gör i princip samma sak i 8 timmar för att sedan bli frustrerad och åka hem.

Skyll inte på män för att kvinnor är idioter.

Homosexualitet är något som kvinnor alltid tar upp när de möter en man som inte dyrkar dem.

Tid att forska? Du menar istället för att ligga på soffan, käka praliner och klia sig i naveln som hemmafruar gör hela dagarna?

Jag tror att på de flesta arbetsplatser är konversationerna något mer uthärdliga än i hemmet med barn. Kollegorna kan man ju lämna vid bordet om man tröttnar.

"Jag avskyr kvinnor" var dina exakta ord. Mellan det och "avsaknad av dyrkan" ligger världar. Då är du väl asexuell då. Förstår inte ens vad ditt problem är. Du avskyr kvinnor. Undvik dem. Problem löst.
Citera
2014-04-19, 14:25
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Tid att forska? Du menar istället för att ligga på soffan, käka praliner och klia sig i naveln som hemmafruar gör hela dagarna?

Ja, precis. Att ta hand om ett barn kan inte alls jämföras med ett heltidsjobb. Inte på långa vägar.

Citat:
Jag tror att på de flesta arbetsplatser är konversationerna något mer uthärdliga än i hemmet med barn. Kollegorna kan man ju lämna vid bordet om man tröttnar.

Konversationerna på de flesta arbetsplatser är mycket mindre intellektuellt utvecklade än tex Flashback eller vetenskapliga böcker. Man får akta sig och begränsa sig mycket mer om det man säger.

Citat:
"Jag avskyr kvinnor" var dina exakta ord. Mellan det och "avsaknad av dyrkan" ligger världar. Då är du väl asexuell då. Förstår inte ens vad ditt problem är. Du avskyr kvinnor. Undvik dem. Problem löst.
Egentligen inte. Enda problemet är att kvinnor behövs för att skaffa barn. Jag ser det som en plikt att min ras ska överleva. Annars skulle jag inte ens bry mig om er.

Ni är barnmaskiner för mig. En idiotisk barnmaskin till vilken man säger det hon vill höra för att sedan få henne att göra något vettigt för en gångs skull och ge dig barn. Och den enda skillnaden mellan mig och merparten av män är att jag är ärlig, både med mig själv och dig.
Citera
2014-04-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ja, precis. Att ta hand om ett barn kan inte alls jämföras med ett heltidsjobb. Inte på långa vägar.

Konversationerna på de flesta arbetsplatser är mycket mindre intellektuellt utvecklade än tex Flashback eller vetenskapliga böcker. Man får akta sig och begränsa sig mycket mer om det man säger.

Egentligen inte. Enda problemet är att kvinnor behövs för att skaffa barn. Jag ser det som en plikt att min ras ska överleva. Annars skulle jag inte ens bry mig om er.

Ni är barnmaskiner för mig. En idiotisk barnmaskin till vilken man säger det hon vill höra för att sedan få henne att göra något vettigt för en gångs skull och ge dig barn. Och den enda skillnaden mellan mig och merparten av män är att jag är ärlig, både med mig själv och dig.

Har du tagit hand om ett barn någon gång?

Och det andra, du tänker väl inte leva med kvinnan sen?
Citera
2014-04-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Har du tagit hand om ett barn någon gång?

Och det andra, du tänker väl inte leva med kvinnan sen?

När han övergivit sin barnmaskin för att hon skall föra hans ras vidare kommer hon att uppfostra hans son till en feminist
Citera
2014-04-19, 14:47
Medlem
Citat:

Klart att man inte kan jämföra att ta hand om barn med att yrkesarbeta. Därför flyr många föräldrar till sin arbetsplats så fort de kan.

Nu vet jag inte var du arbetar men där jag arbetar diskuteras ofta senaste forskningsrön (framförallt inom vårt eget fält då). Nu var det arbetsplatskonversationer vs de man måste genomlida när man är hemma med små barn det gällde. Mina tankar om nivån på intelligens och sanningshalt härinne skiljer sig väsentligt från dina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in