Citat:
Ursprungligen postat av
Ass.Parade
Inget löjligt som "dom är alla gamla kommunister som vill få Sverige att se ut som Sovjet'' (fast det är allmänt känt för de som tänker lite att Sovjet inte följde någon ideologi mer än att de tittade till kommunismen och sedan körde sin egen massaker ideologi som självklart gick åt helvete).
Jag förstår inte hur man på fullaste allvar kan skriva att Sovjet inte var kommunistiskt och därefter, i särskrivningens bästa anda, tala om en "massaker ideologi". Om ditt mål är att få läsaren att dra på smilbanden, bre, så har du tveklöst lyckats.
Citat:
Varför är det fel att begränsa privatiseringar och förstärka välfärden?
Logiskt felslut. Det är begränsningen av privatiseringarna som
försvagar välfärden, skolan, industrin osv. Om du vill ha goda sjukvårds- och skolresultat, se Schweiz.
Citat:
Sanningen är att det går inte att bygga ett drömsamhälle där alla mår bra men vi får sträva efter att majoriteten har det bra, därför är vänstern det bästa valet (sossarna alltså).
Komplett dravel. Vad du inte verkar förstå är att ökad tillväxt ger mer pengar till välfärden.
Citat:
Få mig att ändra åsikt. Jag är öppen för allt, varför ska jag vara för höger politiken?
Om jag inte kan få dig att avhålla dig från särskrivningar, så kommer det att vara mycket svårt. Du har dessutom redan avfärdat dina meningsmotståndares position genom att påstå att dessa inte vill stärka samhället.