2014-04-18, 20:39
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Du din efterblivna jävel kan väl börja med att bevisa att Alafuzoffs uttalande är fabricerat eller falskt.

Hint: det är det inte. Det är just därför vi inte får läsa om det i "västerländsk" media.
Precis som jag sade så är ni Putinkramare inte så lite förvirrade nu, när husse har backat tre steg.
RT citerar en fyra dagar gammal artikel i YLE, som säkert innehåller korrekta citat men som inte säger ett dugg om sammanhanget - vare sig när han Alafuzoff sade så, i vilket sammanhang, var det var, eller vad han mer sade. Kort sagt en hårdvinklad skräpartikel, Aftonbladet-style, som RT har hårdvinklat ännu mer.

I YLE:s artikel säger han bl.a.: "För det mesta tror jag att det är människor som bor i området...". Dvs han har inte förnekat rysk militär inblandning. Alls.

Sedan kan man ju fundera just på varför inte någon annan mediakanal - inte ens de finska - verkar ha spunnit vidare på detta. Gissningsvis för att Alafuzoff var felciterad och menade något helt annat än det som YLE skrev.
2014-04-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Riksrätten dömer? Oj, tydligen är vi helt okunniga här.
Riksrätt är en procedur.

Vet du hur denna procedur fungerar i Ukraina? Nej, klart du inte vet.
Beslutet ska gå igenom konstitutionella domstolen och parlamentet. Det är en väldigt långdragen process.

Sen så rimligen borde en statskupp innebära att man tar över makten? Inte att man låter befintliga parlamentet rösta och utlyser nyval om några månader? Vad är det för sketen statskupp om man inte ens får något makt?

Läs nu om mitt föregående inlägg och svara något mer genomtänkt nu.

En riksrätt är en domstol eller en domstolsliknande process med uppgiften att behandla åtal mot högre statliga ämbetsmän och befattningshavare, såsom regeringsmedlemmar, domare eller landets statschef.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Riksr%C3%A4tt

To adopt an impeachment resolution, a minimum two-thirds of the parliament must support the impeachment procedure. To remove the President from office, a minimum three-quarters of parliament must support the resolution

http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_Ukraine
Senast redigerad av fuckuto 2014-04-18 kl. 20:54. Anledning: fakta
2014-04-18, 20:52
Medlem
fridaynightouts avatar
Pro-ukrainsk demonstration i Kramatorsk (staden där beväpnade pro-ryska "lokalbor" ockuperade polishuset; d.v.s. där "lokalborna" använde ord som inte ens finns i Ukraina). D.v.s. denna händelse: http://www.youtube.com/watch?v=ivO9nSRrfuY

http://www.svoboda.org/media/video/25353474.html

Rätt modigt.

Det roliga är att antalet pro-ukrainska demonstranter här är större än de pro-ryska ockupanterna. Säger en hel del? Folklig vilja, någon?
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-18 kl. 21:05.
2014-04-18, 20:56
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Men jag förstår din frågeställning och det är en intressant sådan. Om diverse militanta separatistiska grupper får härja runt med vapen under valet, så kan vi inte räkna med något rättvist val som är möjligt att kontrollera. Då vågar jag satsa pengar på att Regionernas parti och dess kriminella kandidater får majoritet i dessa regioner. (Då de är delaktiga i dessa oroligheter.)

Problemet är ju, även om nu val kan hållas utan störningar, ifall valdeltagandet blir betydligt lägre än normalt i kritiska oblast. Vet inte vad som är normalt, men säg att det normalt är 70 % och nu blir 30 %, då har man ju ett problem. Inte för att jag vet hur man ska lösa det, men federalisering kanske blir kanske det minst dåliga alternativet i så fall.
Om valdeltagandet blir ok så är ju däremot konflikten i princip löst.
2014-04-18, 20:57
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
En riksrätt är en domstol eller en domstolsliknande process med uppgiften att behandla åtal mot högre statliga ämbetsmän och befattningshavare, såsom regeringsmedlemmar, domare eller landets statschef.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Riksr%C3%A4tt

To adopt an impeachment resolution, a minimum two-thirds of the parliament must support the impeachment procedure. To remove the President from office, a minimum three-quarters of parliament must support the resolution

http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_Ukraine

Du befinner dig på alldeles för låg kunskapsnivå för att jag ska diskutera det med dig. Föredrar att tala med folk som åtminstone har grundkunskaper i ämnet. Ta det inte personligt.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-18 kl. 20:59.
2014-04-18, 21:01
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Foliehatten i högsta hugg.

De logiska kullerbyttorna är helt fantastiska -- ena stunden är Kievs nya regering nazistisk, i nästa sionistisk. Påståenden av det här slaget kan bara förklaras med diagnosen schizofren.

Sök hjälp.

Jobbigt att ta till sig fakta, ser jag
2014-04-18, 21:02
Medlem
Citat:
Du befinner dig på alldeles låg kunskapsnivå för att jag ska diskutera det med dig. Föredrar att tala med folk som åtminstone har grundkunskaper i ämnet. Ta det inte personligt.

När argumenten tar slut för en vad gör man då? Jo, kastar skit på meningsmotståndaren. Game, Set, and Match!

Min slutreplik
2014-04-18, 21:04
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
När argumenten tar slut för en vad gör man då? Jo, kastar skit på meningsmotståndaren. Game, Set, and Match!

Min slutreplik

Ja, du överbriljerade mig med din intelligens.
2014-04-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Om officiella siffror säger att 24% av energin kommer från förnyelsebar energi 2013, då bör väl 24% komma därifrån 2013? Det är helt ointressant vad det teoretiska rysslandsberoendet är från dag-till-dag. Speciellt som tyskland bunkrar gas och kol på sin sida motsvarande ett antal månaders konsumtion (vilket är tillräckligt för att dra igång andra leverantörer eller alternativ i en kris-situation).

1. Så här är det, för varje TWh vindkraft eller solkraft du installerar så måste du bygga in lika stor potential med vanligtvis dieselkraft, gasgenerator eller tex. vattenkraft eller kärnkraft. I USA och tyskland används primärt gasgeneratorer för just vind och solkraftverk medan Sverige valt dieselgeneratorer på mikronivå som tex. här: http://www.youtube.com/watch?v=1mcg9tA4qug andra länder brukar ha ett större gaskraftverk i närheten av vindkraftverken. Man måste ha eletricitet när solen gått ned och vinden inte blåser också vet du.

2. Det är väl ingen som bryr sig om var ifrån energin kommer?

Citat:
Anledningen till att "bara majdan" fått publicitet är att det var en riktig och massiv folklig demonstration som pågick i flera månader.

Det går knappast att jämföra det med det som sker i östra Ukraina, där beväpnade militanta grupper ockuperar statliga byggnader och blir påhejade av några hundra sovjetnostalgiker.

1. Jag undrar det, men det kan ju vara som så att övriga demonstranter hade andra krav?

Citat:
Ursprungligen postat av vf
? Nu fattar jag inte vad du svamlar om, men en "punktering" av en artär avtar inte av sig själv. Det störtblöder om man inte lägger ett tryckförband och sedan åtgärdar kirurgiskt (syr ihop etc)

Videon är fejk, eller har media rapporterat om hans "död". Ge dig inte in i en medicinsk diskussion med mig.

1. Alltså den där videon kan ju faktiskt vara fejk map. de inblandade, men trots allt är det någon som blir skuren över halsen och sannolikt även får en rambokniv upptryckt i röven eller ryggen samtidigt. I övrigt är dina observationer av medicinsk karaktär intressanta men du verkar ha glömt möjligheten att blodet tagit vägen någon annanstans och att det inte behöver spruta flera meter i bästa hollywood stil.

2. Vidare är det väl mer än 1st artär som verkar av i filmen, ifall jag inte missminner mig.
2014-04-18, 21:49
Medlem
LucNNs avatar
Citat:

Min slutreplik

Du verkar dock inte fatta hans poäng. Om riksrätten själv ingår som bidragande del i en korrupt stat, och om den därmed inte utför sin funktion, eller om den utöver sin funktion men konstitutionen inte är acceptabel, hur hanterar man det då? Är revolution acceptabelt då? Om inte, när då?
2014-04-18, 21:55
Moderator
Eerieyes avatar
Sammanfattningsvis så tror jag nu att Putin står med lång näsa och måste ägna sig åt damage control.

Det blev ingen folkresning mot "naziststyret" i Kiev. Det blev bara några ockuperade byggnader med några hundratal gamla ryska gummor utanför.

Misstaget liknar det som svenska regeringen gjorde inför unionsupplösningen med Norge år 1905. Men eftersom ryssar är rejält mycket dummare än vad svenskar är, så tog det mycket längre tid för Putin att fatta hur läget är. Nu tycks dock polletten ha trillat ner.
2014-04-18, 21:58
Medlem
Orkar inte läsa igenom en 325 sidor lång tråd, men funderade på en sak...
Hur svårt vore det för CIA att ta ihjäl Putin egentligen? Man har ju valt den typen av lösning på statschefer av betydligt mindre behjärtansvärda anledningar än att förhindra att ett tredje världskrig kan smyga sig på...

Man skulle ju inte ens behöva försöka vara diskreta om i fallen Grisbukten, Chile -73, etc, för världen skulle nog för för en gångs skulle vara jänkarna tacksamma, nåja Lukasjenko skulle kanske lämna in en protest, men vem brys sig om den gamla Dr. Phil-kopian...

Om de inte törs själva får de väl be sina bästisar i Israel att i vanlig ordning skicka några Mossad-gubbar att avsluta hans patetiska person, de brukar ju ha för vana just att åka till andra länder och mörda lite..(?)

Edit:
Hitlier t.ex skulle inte blivit långvarig som Fuhrer under WWII om de bestämt sig, det hade varit som att själv godis från ett barn, men det ville man absolut inte för att hans inkompetens gjorde kriget mot Tyskland så mkt lättare, så honom ville man bevara vid liv till varje pris, läste t.om att de hade en avdelning som bara arbetade för att undanröja alla attentatshot som fanns mot honom, som framför allt då var inhemska
Senast redigerad av sverigeskonsul 2014-04-18 kl. 22:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in