2014-04-18, 20:12
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Den knackiga svenskan skiner igenom, russkij.

Jag gör ett nytt försök. En reporter/journalist/korrespondent rapporterar om en omständighet (oroligheter i östra Ukraina) och vänder sig till en källa (NATO High Commander Breedlove) för att understryka vad det rör sig om: maskirovka. Detta rapporteras av ABC News, en privatägd och politiskt oberoende nyhetsstation som ingår i koncernen Walt Disney Co.

Som kommunist har du naturligtvis svårt att förstå andra strukturer än statlig överhöghet, likt Putins i Ryssland, och det är möjligtvis därför världen ter sig så obegriplig.

ABC News är lika oberoende som Aftonbladet är, dvs noll oberoende

Kanalen ägs och styrs uteslutande av sionistjudar som har uppmanat och sponsrat kriget i Ukraina

http://thezog.wordpress.com/who-controls-the-news-part-1/

Ja, och innan du kommer med ett korkat svar så tillhör judinnan Victoria Nuland (Nudelman) samma klan som de styrande i ABC News

http://www.veteranstoday.com/2014/02/06/victoria-nuland-on-ukraine-f-ck-the-eu/

Tillbaka till Familjeliv med dig nu, sånt trams kommer du inte långt med på Flashback
2014-04-18, 20:14
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Om prsidenten har den formella makten attt besluta vad räknar du upp så kan han göra det. Presidenten kan köpa vad fan han vill om han följer lagen! Presidenten kan avsättas via riksrätt eller sparkas via allmänna val, annars statskupp!

Hade jag tagit upp hans inköp, om det nu vore så att han följde lagen? Du måste väl på någon nivå implicit förstå vad det handlar om?

Men vad tycker du man ska göra om presidenten bryter mot mänskliga rättigheter och vägrar gå? Om den konstitutionella domstolen, som ska se över riksrättsproceduren, består av hans närmast utvalda, likaså regeringen? Vad tycker du man ska göra om denne president mördar människor, plundrar landet, och för varje dag begränsar demokratin i landet. Berätta för mig vad man ska göra?
2014-04-18, 20:19
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Den knackiga svenskan skiner igenom, russkij.

Jag gör ett nytt försök. En reporter/journalist/korrespondent rapporterar om en omständighet (oroligheter i östra Ukraina) och vänder sig till en källa (NATO High Commander Breedlove) för att understryka vad det rör sig om: maskirovka. Detta rapporteras av ABC News, en privatägd och politiskt oberoende nyhetsstation som ingår i koncernen Walt Disney Co.

Som kommunist har du naturligtvis svårt att förstå andra strukturer än statlig överhöghet, likt Putins i Ryssland, och det är möjligtvis därför världen ter sig så obegriplig.
Försöker du få det till att en reporter eller en tidning på något sätt tar ansvar för vad en person de intervjuar säger?
2014-04-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Hade jag tagit upp hans inköp, om det nu vore så att han följde lagen? Du måste väl på någon nivå implicit förstå vad det handlar om?

Men vad tycker du man ska göra om presidenten bryter mot mänskliga rättigheter och vägrar gå? Om den konstitutionella domstolen, som ska se över riksrättsproceduren, består av hans närmast utvalda, likaså regeringen? Vad tycker du man ska göra om denne president mördar människor, plundrar landet, och för varje dag begränsar demokratin i landet. Berätta för mig vad man ska göra?

Har du hört talas om konstitution och riksrätt? Konstitution reglrerar det hela, riksrätten dömer i frågan.Så avsätter man presidenten i en demokrati - annars statskupp!
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
ABC News är lika oberoende som Aftonbladet är, dvs noll oberoende

Kanalen ägs och styrs uteslutande av sionistjudar som har uppmanat och sponsrat kriget i Ukraina
Foliehatten i högsta hugg.

De logiska kullerbyttorna är helt fantastiska -- ena stunden är Kievs nya regering nazistisk, i nästa sionistisk. Påståenden av det här slaget kan bara förklaras med diagnosen schizofren.

Citat:
http://thezog.wordpress.com/who-controls-the-news-part-1/

Ja, och innan du kommer med ett korkat svar så tillhör judinnan Victoria Nuland (Nudelman) samma klan som de styrande i ABC News
Sök hjälp.
Medlem
fridaynightouts avatar
Tydligen använde de, "lokala identiskt klädda och beväpnade demonstranter" som ockuperade polisstationen i Slovjansk, ord som inte ens finns i Ukraina och används uteslutande i St Petersburg.

Citat:
Leur jargon ā permis d'identifier leur origine. En effet, il ne disent pas "bordiour" ou "bordiouchik" pour désigner une bordure de trottoir, mais " porebrik", terme utilisé uniquement ā Saint Pétersburg.

http://blogs.mediapart.fr/blog/etudes-russes/140414/terroristes-de-saint-peterburg
2014-04-18, 20:24
Medlem
Citat:
Lite jämförelse:
Pro-rysk demonstation i Donetsk:
http://www.youtube.com/watch?v=Go3oyb-K8is
Pro-ukrainsk demonstation i Donetsk (igår):
http://ukrstream.tv/en/videos/proukrayins_kii_mitingh_u_doniets_ku_17_04_2014#.U 1FgE_l_tpsDen ukrainska är ju knappast mindre. Verkar vara större.
En annan intressant skillnad är om man tittar på klientelen i dessa protester. Märkbar skillnad på folket.
Pro-ukrainsk demonstration i Odessa (igår)
https://m.youtube.com/watch?v=C-3EuVdg5p8
2014-04-18, 20:26
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Har du hört talas om konstitution och riksrätt? Konstitution reglrerar det hela, riksrätten dömer i frågan.Så avsätter man presidenten i en demokrati - annars statskupp!

Riksrätten dömer? Oj, tydligen är vi helt okunniga här.
Riksrätt är en procedur.

Vet du hur denna procedur fungerar i Ukraina? Nej, klart du inte vet.
Beslutet ska gå igenom konstitutionella domstolen och parlamentet. Det är en väldigt långdragen process.

Sen så rimligen borde en statskupp innebära att man tar över makten? Inte att man låter befintliga parlamentet rösta och utlyser nyval om några månader? Vad är det för sketen statskupp om man inte ens får något makt?

Läs nu om mitt föregående inlägg och svara något mer genomtänkt nu.

Citat:
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-18 kl. 20:36.
2014-04-18, 20:28
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Felet i resonemanget från den där artikeln handlar just om den "förnyelsebara energin" - den är helt gasberoende för backup och balans system. Så den korrekta slutsatsen av artikeln är att Tyskland tidvis är till 34% energiberoende av Ryssland (avseende eletriciteten).

Om officiella siffror säger att 24% av energin kommer från förnyelsebar energi 2013, då bör väl 24% komma därifrån 2013? Det är helt ointressant vad det teoretiska rysslandsberoendet är från dag-till-dag. Speciellt som tyskland bunkrar gas och kol på sin sida motsvarande ett antal månaders konsumtion (vilket är tillräckligt för att dra igång andra leverantörer eller alternativ i en kris-situation).
Senast redigerad av Hartarbete 2014-04-18 kl. 20:34.
2014-04-18, 20:32
Medlem
Citat:
Foliehatten i högsta hugg.

De logiska kullerbyttorna är helt fantastiska -- ena stunden är Kievs nya regering nazistisk, i nästa sionistisk. Påståenden av det här slaget kan bara förklaras med diagnosen schizofren.

Sök hjälp.

Så då tycker du att det är foliehattande om man på står att USA hjälpte Al-Qaida och liknande grupper i Libyen och nu i Syrien. Om inte så har du svaret på att det inte handlar om logiska kullerbyttor
2014-04-18, 20:38
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Pro-ukrainsk demonstration i Odessa (igår)
https://m.youtube.com/watch?v=C-3EuVdg5p8

Jag vågar nästan sätta 100000 kronor på att din video inte har något med Majdan eller nuvarande situation i Ukraina att göra och inte heller är filmad i tidsmässig anslutning till händelserna.

Så mycket har du och dina Putinälskade vänner i tillförlitlighet. Alldeles för många gånger har ni ljugit och postat videos som inte har med saken att göra och gett dem falska beskrivningar. Jag beklagar, men man får ligga som man bäddar, er trovärdighet finns inte.

Hoppas det finns en särskild plats i helvetet för lögnare och propagandister av diktaturer.

Här har du en riktig pro-ukrainsk demonstration:
http://www.youtube.com/watch?v=nHHYw2cWsgc
2014-04-18, 20:39
Medlem
Citat:

Du vet lika väl som jag att det är parlamentet som handhar processen mot utredning och själva riksrätten. Konstitutionen reglerar det hela. Eller visste du inte det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in