2014-04-18, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Det är ganska komiskt när man läser mellan raderna:

"Hej, jag är en enstöring som aldrig får ligga med svenska tjejer. Jag hatar svenska kvinnor för de inte vill ligga med tråkiga mig. Nu ska jag satsa på thailändskor istället! för de minsann knullar mig!" (men det spelar såklart ingen roll att thai knullar för överlevnad/pengar)

Du behöver inte förklara. Jag har aldrig träffat en person som träffat en del tjejer, fått det goda i livet och hatat svenska kvinnor. Det grundar sig alltid, alltså alltid i att personen ej får tillgång till utbudet och blir arg.

Har du ens varit i kontakt med en svensk kvinna? för du verkar ha noll kunskap om dessa.
Senast redigerad av PG-k 2014-04-18 kl. 19:59.
Citera
2014-04-18, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Det är väl du som kommer med en pinsam förenkling. Det stämmer att kvinnor går efter social klass, men dom går även efter etnicitet. Om man inte fattar detta så är man helt enkelt svagbegåvad.

De som går efter etnicitet tillhör en kategori i sig. Vad var det i mitt inlägg som var "pinsam förenkling"? Det är du och dina gestapo-polare som förenklar det hela genom att komma med slutsatser som stämmer in med den bekväma världsbilden som ni vill ska existera, vilket är långt ifrån verkligheten. Ni förenklar allting till att det handlar om etnicitet och ras samt att allting i världen hänger på det, vilket det inte gör. Anledningen till att de flesta bildar par (inte enbart sex) med folk av samma etnicitet är att de har mer gemensamt, kulturellt, språkmässigt osv så det är ju samma sak där.
Citera
2014-04-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tror att det handlar om många svenska mäns osäkerhet och när kvinnor börjat ifrågasätta det som män anser vara manlighet så faller deras bild av sig själv i bitar. Då måste de överge den som i frågarsätter honom och söka sig till en som accepterar honom som den han tror sig vara.
Det är vissa män som själva inte vet vad manlighet är och som inte klarar av att ge ett svar eftersom hans bild av en man är bräcklig.
Många män från andra kulturer har starkare mansidentitet och många män kommer från kulturer som är sjuka, patriarkalt styrda och på gränsen till vansinne.
Kvinnan i Sverige är stark och behöver inte ta emot en mans förakt eller omoderna krav.Vi kan välja idag.
Jag väljer bort männen som pratar bajs, som föraktar eller har öknamn på människor i vart annat ord som kommer ur munnen. Den mannen är ointelligent och ansvarslös.
Män som tycker att kvinnor från många andra kulturer är bättre är oftast de män som vill ha en fru som håller käften, är ett objekt åt honom, tar hand om honom och inte i frågarsätter något som kommer ut hans mun.
Den mannen vill ha en kvinna som så att säga vet sin plats
Och den platsen skall då vara på mannens villkor ,behov och så kallade biologiska rättighet.

Men det är ju jättebra, mannen får en fru han trivs med, och kvinnan som är som du beskriver får en man som hon vill ha. Och kvinnor som känner att de inte kan eller vill vara som de kvinnor du beskriver slipper ha sådana män du beskriver. Alla nöjda och glada.

Nu har jag personligen inte erfarenhet av att kvinnor från Ungern, Polen, Rumänien, Bulgarien, ex-Jugo, Grekland, Turkiet eller Iran stämmer speciellt bra in på den beskrivning du målar upp. Det är invandrarkvinnor från dessa länder jag träffat mest, men det kanske är andra kulturer du tänker på? Är du Sverigedemokrat förresten?
Citera
2014-04-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Grejen är att dessa inskränkta nazister på Flashback simplifierar det hela extremt mycket. Sanningen är den att tjejer (oavsett etnisk bakgrund) knullar med killar som tillhör samma "klass", umgänge osv osv. Man ser inte vanliga svenska tjejer ligga med ghettoblattar som bryter grovt och knappt har gått gymnasiet. Det gör heller inte vanliga invandrartjejer. Vilka gör det? Jo deras motsvarighet av "ghetto", dvs tjejer som har samma stil/liknande livsstil som de själva vilket inkluderar både invandrartjejer och svenska tjejer.

En blattefierad svensk tjej ligger inte heller med en integrerad invandrarkille, samma med blattetjejen som bryter grovt. Jag har pluggat både på KTH och Stockholms Universitet. Vilka har jag fått penetrera? Jo tjejer som har varit samma på stadie i livet som jag, dvs såna som pluggade och hade som mål att skapa karriär liksom jag. Detta inkluderar både svenska och invandrartjejer. Själv har jag rötter från Mellanöstern. Kan även säga att dessa vanliga svenska/invandrartjejer som pluggade och som jag hade samlag med, hade aldrig ens tittat åt mitt håll om jag hade varit en ghettoinvandrare med riktig grov brytning.

Man dras helt enkelt till folk med liknande värderingar, livsstil osv osv. Att simplifiera det hela genom att påstå att "enbart WT ligger med invandrare" är bara en bekväm tanke eftersom det är den världsbilden som man VILL ska existera. Varför skulle en integrerad invandrare med bra utbildning vilja ligga med en sleten WT-tjej som knappt har läst klart gymnasiet och kanske är arbetslös/jobbar på lager/som städerska?

Men jag tycker inte det var ett patetiskt inlägg, utan ganska bra. Det är väl rätt självklart att man hittar partner i de miljöer man rör sig i. Det är ju knappast blattar med IG i alla ämnen som går på en såpass pluggintensiv utbildning som ingenjörsutbildningarna, de som gör det lär ju inte ha tid att springa och larva sig ute i hooden heller. Det är ju ganska stor sannolikhet att man träffar någon som själv pluggar, och akademikerkulturen finns där. Jag vet, jag har gått ungefär samma utbildning som du, fast för länge sedan och på en annan högskola. Nu var dessa utbildningar inte så kvinnotäta, det är de inte nu heller, men bland de tjejer som gick där fanns det gott om iranskor. Så även idag. Flera av dem som hade förhållanden med svenska killar som läste på samma högskola.
Citera
2014-04-18, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Men det är ju jättebra, mannen får en fru han trivs med, och kvinnan som är som du beskriver får en man som hon vill ha. Och kvinnor som känner att de inte kan eller vill vara som de kvinnor du beskriver slipper ha sådana män du beskriver. Alla nöjda och glada.

Nu har jag personligen inte erfarenhet av att kvinnor från Ungern, Polen, Rumänien, Bulgarien, ex-Jugo, Grekland, Turkiet eller Iran stämmer speciellt bra in på den beskrivning du målar upp. Det är invandrarkvinnor från dessa länder jag träffat mest, men det kanske är andra kulturer du tänker på? Är du Sverigedemokrat förresten?

Det är märkligt att hon påpekar så tydligt att hon får välja medans mannen bara får acceptera den så kallade "moderna kvinnan" (feministen). Hon väljer bort män ur så kallade "patriarkala kulturer", men en man får inte välja bort en bortskämd, feministisk kvinna aka "modern kvinna" och mannen måste då isf vara en kvinnoförtryckande barbar som inte väljer en feministskadad kvinna.
Citera
2014-04-18, 20:31
Medlem
Dags att överge svenska feminister, vore en bättre rubrik. Eller feminister i västvärlden i alla fall.
Håller inte alls med om att vi ska överge svenska kvinnor. Du kan inte dra alla kvinnor över en kam.

Det är lätt att bli paranoid när feministerna infiltrerat media, skolväsenden, regering och domstolar. Men de och deras åsikter har ingen folklig förankring.

Mer granskning och fokusering på deras åsikter är svaret.

Ser nästan framåt när FI kommit in i riksdagen och alla ser vilka förljugna, indoktrinerade, antiintellektuella, manshatare, idioter FI består av. Eller för den delen när Vänsterpartiet och Miljöpartiet de smygsexistiska partierna ingår i regeringen.
När svenska folket verkligen förstår eller rättare sagt inser vad feminism i Sverige står för, då ska jag verkligen fira!
Citera
2014-04-18, 20:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag skulle säga att det är helt vanliga människor som blir tillsammans med invandrarmän. Tyvärr lever vi fortfarande i ett väldigt segregerat samhälle och många invandrare har blivit den nya underklassen. Feminister tillhör ofta medelklass till övre medelklass och dessa två grupper möts tyvärr inte så ofta. Så där har du fel.
Ni uttalar er om saker som ni inte har någon som helst koll på.
Jag tycker dels att du har fel i det fetade .. De feminister som hörs hör ofta till de klasserna - men inte majoriteten av dem som vill se jämställdhet och väljer feminist på den grunden.

Dels att du som andra bara köper rakt av att invandrare är den nya underklassen - Jag vill nog hävda att unga svenskar är det. Därför att samhället försöker jämka upp för kvinnor och invandrare - men inte för de unga svenska männen. Ung vit och svenska föräldrar men inte topputbildning så har du ett handikapp idag i samhället. Ung vit svensk kvinna utan utbildning är givetvis ännu mer handikappad i samhället. Ingen av dessa grupper har särskilt stöd idag - till skillnad från invandrare utan utbildning och kvinnor med utbildning.
Citera
2014-04-18, 20:36
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Det är ganska komiskt när man läser mellan raderna:

"Hej, jag är en enstöring som aldrig får ligga med svenska tjejer. Jag hatar svenska kvinnor för de inte vill ligga med tråkiga mig. Nu ska jag satsa på thailändskor istället! för de minsann knullar mig!" (men det spelar såklart ingen roll att thai knullar för överlevnad/pengar)

Du behöver inte förklara. Jag har aldrig träffat en person som träffat en del tjejer, fått det goda i livet och hatat svenska kvinnor. Det grundar sig alltid, alltså alltid i att personen ej får tillgång till utbudet och blir arg.

Har du ens varit i kontakt med en svensk kvinna? för du verkar ha noll kunskap om dessa.

På sätt och vis tror jag att du har rätt, kanske inte angående TS [vet faktiskt inte]. Om så skulle vara fallet vad är det som är så konstigt med att han söker sig till kvinnor som har andra krav?

Om du aldrig träffat på vare sig bittra män eller för den delen kvinnor som är besvikna på sina tidigare respektive, då är du nog ganska så unik eller väldigt ung.
Citera
2014-04-18, 20:37
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart

Långt ifrån Sverige demokrat men älskar Sverige och Svenskarna ,det sticker jag inte under stol med och gjorde jag inte det så skulle jag dra till ett annat land och försöka hitta min plats.
Ja man söker det man vill ha och nöjer sig inte med vad som helst.
Jag har valt den MAN jag vill ha och har fått det också, tacksam för det.
Jag älskar olika kulturer och har vänner från världens alla hörn.
Allt från Dominikanska Republiken till Elfenbenskusten.
Mycket intressant att höra andra människor från andra kulturer syn på oss som Svenskar.
Min man arbetar dessutom i bland annat i Dubai.
Citera
2014-04-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Snälla Luxaxaria, bilda dig inte en uppfattning om hur verkligheten ser ut från flashback. Ta dig ut i den verkliga verkligheten, upplev den utan en massa förutfattade meningar från personer som WordWarrior, och bilda dig sedan en egen uppfattning om vad sanningen är istället.

Precis för övrigt blir det bra att vissa avstår från Svenska kvinnor så de slipper detta infantila trams.
Inget fel på män från andra länder alls.
Citera
2014-04-18, 20:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Precis för övrigt blir det bra att vissa avstår från Svenska kvinnor så de slipper detta infantila trams.
Inget fel på män från andra länder alls.
Jag tycker att det är mycket mycket bra om TS och likasinnade med honom avstår från svenska kvinnor.. Vi behöver inte fler som förtrycker, vi behöver fler som ser oss som jämställda och behandlar oss som det...
Citera
2014-04-18, 20:49
Medlem
Subkulturs avatar
Vad spännande Flashback är.
I E&S och R&S så klagar killar på att (svenska) kvinnor inte vill ha dem och här i F&J så menar svenska killar att de ska strunta i svenska kvinnor. Mycket spännande.

Jag förstår faktiskt inte varför man ska fäktas mot väderkvarnar. Massa män sitter och göder sina ideologiska verklighetsuppfattningar genom internet och media och skapar en hyperrealitet som egentligen inte representerar verkligheten utan är en representation av representationen av verkligheten. Lite patetiskt, om jag ska vara ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in