2014-04-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
SD ser du alltså som kvinnofientligt .. vi är överens där...

Dock, F! växer faktiskt mer än SD

(FB) FI går mot strömmen – växer så det knakar

På vilket sätt är SD kvinnofientligt?
Citera
2014-04-18, 15:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Just nu finns det inget parti som ökar så stort som Fi. Det säger ju en del också...

Ja, det är ju utmärkt att FI snor röster från V och MP...
Citera
2014-04-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, det sa jag inte. Problemet är att kvinnor särbehandlas på ett orättvist sätt i Sverige. Kvinnor är nettobidragstagare av mäns pengar i genomsnitt, och verkar heller inte begripa att i princip allt de åtnjuter i samhället är producerat och avhängigt män. Givetvis är det ett problem att kvinnor ratar män som inte står över dem i socioekonomisk status. I kombination med ökad mansdiskriminering så minskar många mäns möjligheter att bilda familj. Detta förlorar i förlängningen hela samhället på. Kvinnor inkluderat.

Du ser det som ett problem att kvinnor inte begriper att allt de åtnjuter i samhället är producerat och avhängigt män?

Hur menar du då? Du menar den svenska förlossningsvården och vården i övrigt eller vad tänker du mer specifikt på?
Citera
2014-04-18, 15:22
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Just nu finns det inget parti som ökar så stort som Fi. Det säger ju en del också...

Det enda det säger är att FI nyligen haft framgångsrika pengainsamlingskampanjer inför valet där man spelat hårt på hur social media fungerar och utnyttjat det faktum att unga tjejer söker grupptillhörighet genom att de haft interaktiva kampanjer där man kan tweeta ut sitt pengabidrag och medlemsskap så alla kan se. Det kommer knappast innebära någon som helst chans på riksdagsspärren. En röst på FI kommer även i fortsättningen gynna alliansen.
Citera
2014-04-18, 15:23
Medlem
Citat:
Om alla män håller med eller inte saknar betydelse. Det är ju fullständigt uppenbart att mäns missnöje med Sverige är ett stort och växande problem som kommer att få tråkiga konsekvenser.

Flytta hemifrån? Jag är medelålders, välutbildad och tjänar klart över medel.

Och är singel och barnlös?
Citera
2014-04-18, 15:24
Medlem
Citat:
Nej, det sa jag inte. Problemet är att kvinnor särbehandlas på ett orättvist sätt i Sverige. Kvinnor är nettobidragstagare av mäns pengar i genomsnitt, och verkar heller inte begripa att i princip allt de åtnjuter i samhället är producerat och avhängigt män. Givetvis är det ett problem att kvinnor ratar män som inte står över dem i socioekonomisk status. I kombination med ökad mansdiskriminering så minskar många mäns möjligheter att bilda familj. Detta förlorar i förlängningen hela samhället på. Kvinnor inkluderat.

Hela feministrörelsen handlar ju främst om att förstöra "familjen" till fördel för singelliv, homopar och alla andra skruvade varianter av ett traditionellt familjeliv. Agendan bakom feminismen kommer från eliten och är allt annat än god. De skiter fullständigt i kvinnors rätigheter. Att få fler slavar i arbete generar mer än 50%. Det finns mycket information på vad feminismen egentligen handlar om och det är ren skit.
Citera
2014-04-18, 15:27
Medlem
Norpheuss avatar
Ha. Detta är ju knappast någon nyhet. Svenska kvinnor är inte giftasmaterial. Passar dock perfekt som pump-and-dump.
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Om alla män håller med eller inte saknar betydelse. Det är ju fullständigt uppenbart att mäns missnöje med Sverige är ett stort och växande problem som kommer att få tråkiga konsekvenser.

Flytta hemifrån? Jag är medelålders, välutbildad och tjänar klart över medel.

Det är en konsekvens av att det finns för många sliddjurs spyende män i samhället.
Vem sjutton vill ha en sådan man i sin närhet? Inte då jag inte.
Det är med andra ord frukten av den skörd vissa män sått i åkrar fyllda med röta.
Konsekvenserna har blivit det som just nu pågår i den svenska fruktkorgen.
Vi kvinnor plockar bland frukten och slänger bort den dåliga.
Vad skall den ta vägen? Endera ruttna i korgen eller sticka iväg dit någon är tvungen att äta dem.
Bespruta den ruttna frukten i stället och se till att frukten håller sig fin och maskfri.
Män är missnöjda med sig själva och har glömt bort sin egen manlighet.
Idag tror vissa män att manligheten sitter i att uttala orden: Fitta, hora, slyna, nucka, fula kärring, med mera.
Ta tag i ansvaret och sluta skyll era misslyckanden på kvinnan.
Återigen är jag tvungen att säga ordet ANSVAR över sin egen manlighet och vad den skall innehålla eller inte.
Tänk logiskt. Vad händer om jag säger din jävla gris till en polis?
Vad händer om jag säger din jävla fitta till någon som har en fitta?
Tror verkligen en man som säger din jävla fitta att han kommer att bli respekterad för det som kommer ur munnen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
SD driver en politik som leder till ojämställdhet och backar bandet så att kvinnor återigen skall bli beroende av män och tvingas leva på mäns villkor.

De är inte ens särskilt blyga med att de driver en ojämställd politik - De talar själva om att de visst är för juridisk jämställdhet men att de inte ser något hinder om reell jämställdhet aldrig uppnås och att de inte driver en politik som syftar till det...

Jag opponerar personligen inte ett enda dugg emot en betydligt mer traditionell och konservativ familjesyn samt mans- och kvinnorollen. Sverige är knappast ett föredöme för resten av världen. Snarare borde konservativa länder se vansinnet här som ett skräckexempel på vad som händer när män och kvinnor byter kläder.
Citera
2014-04-18, 15:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Ha. Detta är ju knappast någon nyhet. Svenska kvinnor är inte giftasmaterial. Passar dock perfekt som pump-and-dump.

Pumpa och dumpa passar utmärkt in i ramen för män som går sin egen väg. Så det beteendet uppmuntrar jag. Det är i det svidande hjärtat som det första fröet till politisk förändring ligger...
Citera
2014-04-18, 15:30
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Jag opponerar personligen inte ett enda dugg emot en betydligt mer traditionell och konservativ familjesyn samt mans- och kvinnorollen. Sverige är knappast ett föredöme för resten av världen. Snarare borde konservativa länder se vansinnet här som ett skräckexempel på vad som händer när män och kvinnor byter kläder.

Ja, det måste vara jobbigt att tvinga prestera något och inte bara glida i gräddfilen för att du är född man.
Citera
2014-04-18, 15:31
Medlem
Citat:
Pumpa och dumpa passar utmärkt in i ramen för män som går sin egen väg. Så det beteendet uppmuntrar jag. Det är i det svidande hjärtat som det första fröet till politisk förändring ligger...

Så att inte skaffa barn alls är alltså på något sätt bra för män som är föraktade av svenska kvinnor.

Eller ska man befrukta och sen dra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in