2014-04-18, 15:06
Medlem
Ett av nyckelorden är väl ytlighet. Man ser mer till fasaden än till det som finns innanför. Glöm inte att det är inte bara män som är singlar. Av t.ex. 10,000 singelmän finns lika många singelkvinnor. Varför? Det är en ekvation som aldrig går ihop. Det är besynnerligt hur dejtingsidor ens fungerar. Vissa av dem har tiotusentals användare varav en stor del, kanske den största, inte ens tar det på allvar och mest dödar tid på andras bekostnad. Brudarna särar på benen när det passar, när leken blir alldeles för kletig mellan benen så att säga. Därefter ges nobben och i nästa sväng så hänger de ute på sajterna och leken upprepar sig igen, igen och igen. Det borde finnas en slags "deadline" på dessa sajter. Har du inte dejtat eller träffat någon inom x antal veckor eller månader så blir du kickad. Vissa konton har varit aktiva till och från i åratal med samma bild(er) och samma profil. Personen har tydligen inte åldrats en dag, och den där resan är fortfarande lika aktuell som för 5 år sedan i profilen, etc.

Trams.
Citera
2014-04-18, 15:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Alla män lär inte hålla med dig. Det gör en liten grupp a la Fb-pojkar som på grund av låg självkänsla inte kan hävda sig och försöker kompensera detta med att spy hat över svenska samhället och kvinnor.

Arbeta med dig själv, skaffa en utbildning, flytta hemifrån och du skall se att du kommer att må mycket bättre. Om du sedan bildar familj med en svens tjej eller utländsk, kommer inte att spela så stor roll. Och för oss svenska kvinnor ... är ju vad du skriver i ts en icke-fråga.

Om alla män håller med eller inte saknar betydelse. Det är ju fullständigt uppenbart att mäns missnöje med Sverige är ett stort och växande problem som kommer att få tråkiga konsekvenser.

Flytta hemifrån? Jag är medelålders, välutbildad och tjänar klart över medel.
Citera
2014-04-18, 15:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om alla män håller med eller inte saknar betydelse. Det är ju fullständigt uppenbart att mäns missnöje med Sverige är ett stort och växande problem som kommer att få tråkiga konsekvenser.

Vem är det uppenbart för? Och hur yttrar sig det menar du?
Citera
2014-04-18, 15:11
Medlem
Citat:

Vad är "medel" då?

Du köper horor för pengarna och klagar på att du är förtryckt av svenska kvinnor men jag förstår inte vad det är som behöver ändras? Vad är det för samhälle du vill se egentligen? En förklaring till detta som du redan gett är att en del svenska män har låg socioekonomisk status. De får väl jobba med den så kanske de inte blir så "förtrycka" av svenska kvinnor. Vad tror du om det?
Citera
2014-04-18, 15:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vem är det uppenbart för? Och hur yttrar sig det menar du?

SD:s tillväxt och mansrättsrörelsen frammarsch är tydliga tecken på detta.
Citera
2014-04-18, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Håller i grunden med dig i dina tillägg.

Att helt ta avstånd från allt vad staten gör är inte realistiskt. Däremot kan man så långt det är möjligt försöka se till att använda andra alternativ, och framförallt jobba aktivt för att propagera för en mindre stat. Håller dock med om att det är hyckleri att ta del av fördelarna med skatterna men att inte betala något tillbaka alls. Men så länge som du bidrar med mer än vad du får ut av det så ser jag inga moraliska problem i det.

Är också emot att utnyttja skattefinansierade förmåner för mycket då jag helst ser att det är bäst att inte göra sig beroende av det politiska systemet.

Smartare är att ni röstar så långt höger det bara går helt enkelt. Eller ansluter er till något lämpligt högerparti och försöker politiskt dra dem åt det håll ni önskar.

Eller mitt förslag, starta ett nytt "land".

Det TS missar i sin plädering är dock att kvinnor inte är speciellt intresserade av män av hans typ och idéer så länge de inte är hjärntvättade in i systemtänkandet. Att svenska män är högvilt utomlands beror på att de just generellt sett är jämställda, fina, hederliga och godsinta typer med gott utseende. Lite blyga och reserverade men riktiga kap för hårt pressade, lusfattiga kvinnor lite varstans som har tröttnat på sina opålitiliga matchogrisar till karlar hemmavid. Går män tillbaka till matchogrisidealet så kommer de rätt snabbt tappa intresset.

Så alla som inte står ut med svenska feministiska donnor absolut gift er med någon utländska, kom bara ihåg vad det är som drog henne till er i första hand.
Citera
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Det är rätt uppebart att du saknar argument. Jag har haft relationer med både svenska och utlädska kvinnor, och föredrar helt klart utländska. Det verkar även ha gått dig förbi att majoriteten av befolkningen faktiskt är heterosexuell och vill föröka sig.

Feminismen ska inte tillåtas definiera mansrollen. Det ska männen själva göra.

Men bara för att du är man så ska du inte heller definiera mansrollen. Jag är nämligen lika mycket man som du och den mansroll du förespråkar är enligt mig extremt förlegad.

Ja, majoriteten är heterosexuella. Men de flesta människor är nog även hellre singlar än lever i osunda relationer. Det du försöker göra är att tvinga in folk i roller och i relationer för att just du passar i en traditionell könsroll och relation. Men samhället utvecklas och det är det som skrämmer dig.
Citera
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
.... Det är ju fullständigt uppenbart att mäns missnöje med Sverige är ett stort och växande problem som kommer att få tråkiga konsekvenser.

...

Nej, så är det inte. Du sitter hemma, tittar på för mycket porr, blir dissad av kvinnor som tycker att du är motbjudande, pillar med ditt navelludd och spyr ut ditt missnöje här på Fb.
Citera
2014-04-18, 15:14
Medlem
ganglere2s avatar
Feminismen har förstört mycket. Svenska kvinnor t.ex. Bättre då med östeuropeiskor.
Citera
2014-04-18, 15:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
SD ser du alltså som kvinnofientligt .. vi är överens där...

Dock, F! växer faktiskt mer än SD

(FB) FI går mot strömmen – växer så det knakar
Citera
2014-04-18, 15:15
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Just nu finns det inget parti som ökar så stort som Fi. Det säger ju en del också...
Citera
2014-04-18, 15:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Ditt problem är alltså att några svenska män har låg socioekonomisk status i förhållande till svenska kvinnor. Varför gör du detta till ditt problem?

Nej, det sa jag inte. Problemet är att kvinnor särbehandlas på ett orättvist sätt i Sverige. Kvinnor är nettobidragstagare av mäns pengar i genomsnitt, och verkar heller inte begripa att i princip allt de åtnjuter i samhället är producerat och avhängigt män. Givetvis är det ett problem att kvinnor ratar män som inte står över dem i socioekonomisk status. I kombination med ökad mansdiskriminering så minskar många mäns möjligheter att bilda familj. Detta förlorar i förlängningen hela samhället på. Kvinnor inkluderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in