2014-04-18, 08:14
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Skulle vilja ha gjort detta ämne till en poll, men Flashback verkar ha tagit bort den funktionen.

Hursomhelst, har haft få flickvänner i mitt liv av vilka två tredjdelar utgjorts av hopplösa, psykstörda och ganska oattraktiva feminister, men som below average och med grundlig medelklassig jämlikhets-, respekt för kvinnor- och ej ta för sig-fostran har man fått ta vad man får.

Problemet är att jag i mitt dagliga liv nästan enbart träffar typiska vänsterfeministkvinnor (jobbar inom kultur) och därför behöver jag ha hjälp att svara på frågan. Vad tycker egentligen vanliga, ickefeministvänsterkvinnor om feminism? Är det något de vill ha och uppskattar eller vill de hellre leva i enlighet med traditionella könsroller och vara qvinnliga, inklusive ett maktförhållande som ger viss övervikt åt mannen?

Skulle vara bra om normala kvinnor kunde ge synpunkter så att svaren inte bara utgörs av lösa spekulationer från forumets manliga deltagare.

Ja, detta delforum kanske inte är den optimala platsen för balanserade svar, men alternativen framstod som ännu värre.

Ibland undrar man ju om det överhuvudtaget finns normala kvinnor i Sverige, i alla fall i den etnosvenska befolkningen.
Nästan alla kvinnor är feminister, utom några som är lurade och förtryckta.
Citera
2014-04-18, 08:20
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan

Verkligen inte. Dessutom minskar andelen kvinnor som vill kalla sig feminister tack vare den idiotiska genusforskningen och företeelser som FI. Faktum är att ju mer utrymme genusforskningen och FI-dårarna får desto snabbare kommer vi att få ett slut på feministeländet.
Citera
2014-04-18, 08:29
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Kan du ge exempel på vad en kvinna är lurad på?

Och hur ser förtrycket ut?
Citera
2014-04-18, 12:00
Medlem
goran744s avatar
Jag är kvinna och vet inte vad det innebär för dig med en så vanlig kvinna?
Är man född till en kvinna så är det normalt för mig att tillhöra mitt kön och jag har inget emot feminister efter som det i mitt tycke är vanliga kvinnor.
Det jag har emot är mer det att visa sina kvinnliga attribut i demonstrativa syften men jag förstår samtidigt budskapet: Jag bestämmer över hur min kropp, den tillhör mig och det är jag som har ensamrätt om den, precis som mannen har över sin kropp.
Att kalla feminister fula, skräcködlor och äckliga manshatare utan kuk är ett sätt att avväpna och fördumma själva budskapet feminister vill få fram och att använda det mot kvinnan för att behålla reviret med alla så kallade fördelar.
Jag har med andra ord inte problem med feminister.
Jag har mer problem med män som inte vill förstå vad feminism står för.
Citera
2014-04-18, 12:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Förklara Beschdel-testet för nästa kvinna du möter och fråga vad hon tycker om att bara 10% av alla filmer klarar testet. Du kommer nog bli förvånad över den lilla feminist som bor även i din mamma.
Men ironiskt nog vill folk - män som kvinnor - se de filmerna....
Citera
2014-04-18, 12:38
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
OVad gäller traditionella könsroller har jag väl inte mycket till övers för dem när det kommer till mitt eget leverne. Helst av allt söker jag väl än lite mer originell tillvaro, snarare än att sträva efter att uppfylla en etablerad roll. "Ett maktförhållande som ger viss övervikt åt mannen" låter helt oacceptabelt, att överhuvudtaget anpassa sig efter en annan människas behov är ett problem i sig, att dessutom ha en förväntning på sig att man ska foga sig i de flesta frågor skulle jag nog inte stå ut med. Tack och lov så behöver jag ju inte ansluta mig till en politisk ideologi för den sakens skull.
Hmmm... Men går inte en relation ut på att man tar hänsyn till varandra? Att man ger och tar?
Citera
2014-04-18, 12:41
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
/.../
Så varför ställa till det så bara för att en dum man skall få mer makt än vad han förtjänar.
Men en dum kvinna ska däremot få mer makt än hon förtjänar..?
Citera
2014-04-18, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men ironiskt nog vill folk - män som kvinnor - se de filmerna....
För det kan absolut inte vara så enkelt som att män och kvinnor helt enkelt väljer utifrån det utbud som finns...
Citera
2014-04-18, 15:12
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Överliggaren|45886086]
Citat:
Skulle vilja ha gjort detta ämne till en poll, men Flashback verkar ha tagit bort den funktionen.
En poll? vad är det?

Citat:
Hursomhelst, har haft få flickvänner i mitt liv av vilka två tredjdelar utgjorts av hopplösa, psykstörda och ganska oattraktiva feminister, men som below average och med grundlig medelklassig jämlikhets-, respekt för kvinnor- och ej ta för sig-fostran har man fått ta vad man får.
Kanske bra att veta vilken värdegrund/bas de hämtat ifrån.. tycker jag.

Men det kan vara svårt att få reda på, eftersom vissa ägnar sig åt att bränna klippa klistra sudda och sådant, och då börjar extremhögern sina första steg mot feminism med trotset - tyvärr.

Det blev revanchlust för dessa du undrar över, många samlades upp i nationaldemokratin samt sverigedemokratpartiet, med romantiska förtecken.. fråga annars UltimaThule-fansen.. om de fortfarande känner nostalgivibbarna och går i förlåtelsens gråta ut i teve performance.

De har iaf tillgång till media, det kan vi vara överens om.

För media är ju ; n e u t r a l t

?

Citat:
Problemet är att jag i mitt dagliga liv nästan enbart träffar typiska vänsterfeministkvinnor (jobbar inom kultur) och därför behöver jag ha hjälp att svara på frågan. Vad tycker egentligen vanliga, ickefeministvänsterkvinnor om feminism? Är det något de vill ha och uppskattar eller vill de hellre leva i enlighet med traditionella könsroller och vara qvinnliga, inklusive ett maktförhållande som ger viss övervikt åt mannen?
Ja kultur är ju både konst och konstrande, fiffigt på många sätt.

Citat:

Skulle vara bra om normala kvinnor kunde ge synpunkter så att svaren inte bara utgörs av lösa spekulationer från forumets manliga deltagare.
Du vill alltså subjektivt nå en persona som har obefläckad cv - lycka till men normala finns inte - det finns normalt tillämpad juridik, sedan finns onormal juridik och det borde du inte blanda ihop med vinstintressen och produktion för om du inte visste så är det så att individer slänger varandra utför spåren, de direkt knuffar och puttar ut liv på spåren - så jag undra faktiskt hur normal du själv eg. är.

Vilken skala? det finns väldigt många, och de är nationella, tänkte du dig den svenska.. om internationella... fbehövs flera specifikationer, tänkte du dig fullfjädrade har-examen-i-handen eller viftar med guldringen på vänster finger el höger finger... för du tänkte väl med normala, dem som vördar kärnfamiljens oantastliga rätt att själv tillämpa skala som man sj'lv vill : privata rättigheten.. med eller utan herresäten?

annan tolkning av "normal" är att du helt enkelt försöker förtäcka din vilja óm att fråga elelr psyka kvinnor som har en nätt summa pengar.. som du tycker vore normalt för dig att kompa med.. så du slipper divideranden om att hen har för lite.. för då måste du ju tycka synd om henne och då blir det inte objektivt?

vad i helsike är NORMALT? SPECIFICERA. långt hår och snygga ben? Harvard med tio kreditkort till Bloomingdale? dem som varit i både Australien och Blomstermåla?

eller bara före detta nazister/sympatisörer ? eller gängmedlemmar? som ändå visat sig kunna agera normalt eller poliser.. dem som förstår att man inte klagar?

herregud... lagom är ju som "jag kommer snart" .. eller "en lagomperson"... en lagomneger?

Citat:
Ja, detta delforum kanske inte är den optimala platsen för balanserade svar, men alternativen framstod som ännu värre.
Ja i havet kan det komma barriärrev så du plötsligt står upp på santdoppen istället för att dölja dig som en hal fisk.

Citat:
Ibland undrar man ju om det överhuvudtaget finns normala kvinnor i Sverige, i alla fall i den etnosvenska befolkningen.
Ja jag-skäm-att-vara-svensk-komplexet är vad det är.. gjort är gjort!

finns inga anledningar att skämmas! sverige som land med befolkningen i landet, har kämpat som alla andra, åk till Rumänien och se om de är normalare där eller Island kanske, de är frommare, för där har de iaf koll på varenda skalles dna, så där är de ju normala och korrigerade?
Citera
2014-04-18, 15:27
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men en dum kvinna ska däremot få mer makt än hon förtjänar..?

Det hade väl varit fåniga, att dumma människor som ska ha makt öht i frågor de inte har koll på. Så varför ska män endast på grund av att de är man få lov att göra det och inte den person om är mest duglig?
Citera
2014-04-18, 18:19
Medlem
Är kvinna och antar att jag till liten del är feminist kanske, men hursomhelst. Jag tycker det är helt ok att män tjänar mer pengar i yrken där de är fysiskt starkare än kvinnor, ärligt talat så bör de ju faktiskt göra det. Erkänner att jag hemskt gärna vilja vara hemmafru som städar huset, sköter barnen, handlar osv (kära feminister, mörda mig inte tack). Har väl inget emot feminister egentligen förutom när det diskuteras om detta jävla pk genustramset hen, orakade armhålor osv, då vill jag slå dom på käften
Citera
2014-04-18, 18:34
Medlem
Jag är särartsfeminist.
Jag är en ung kvinna som nog är ganska udda i dagens samhälle.
Älskar barn och att handarbeta, ser inget negativt med "hemmafruidealet".
Själv är jag tusen gånger hellre hemma och tar hand om barn och matlagning och allt annat i hushållet än är ute och ränner på arbetsmarknaden.
Jag tycker att både män och kvinnor ska få göra sina livsval utan att bli dömda för det, men för min egen del vill jag nog ha en man som vill arbeta, så sköter jag markservicen.
Feminismen i Sverige har åstadkommit mycket bra men en hel del dåligt också.
Bra är väl att vi har rösträtt, våldtäkt inom äktenskapet är olagligt, föräldraförsäkringen, osv. Dåligt är väl den sexuella revolutionen enligt mig, och att det har blivit en norm att kvinnor ska arbeta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in