Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Så du sitter och klagar på få kvinnor i film så gillar du Tarantino? Reservoir Dogs och Django Unchained måste ju få en sådan som dig att slänga menskoppen i väggen av pure förargelse menar jag.
Nä då har du nog försakat din rätt att klaga när du gillar en sådan mansgris ditt inkonsekventa mähä.
Är Death Proof din favorit bara för att den klarar Beschdel-test?... Nä poängen med att en bra film är en bra film sa nog swoosh.

Death Proof är inte min favorit för att den klarar ett Beschdel-test utan för att det är en grym film. 10% av alla filmer är fortfarande sjukt mycket film, så det är inte som att man behöver leta ned ljus och lykta direkt...
Har inte sett django, eftersom alla mina bekanta sågade den, däremot är reservoar dogs grym. Skulle kunna jämföras med 8 femmes när det gäller könsaspekten. Poängen är inte att alla filmer måste uppfylla ett Beschdel-test, utan att avsteg behöver vara motiverade, vilket de är i reservoir dogs, samt den allmänna fördelningen över kurvan.
Kill Bill och Inglorious Bastards är andra grymma tarantinos jag kan rekommendera.