Citat:
Logik är logik, trist att du bara mött halvkorkade kvinnor men nu orkar jag ärligt talat inte med dig och ditt ologiska muppande mer.
Jämställdhet...jämföra Beschdel-test och film med tex total rättsröta för män när det kommer till relationsvåld...Du vill bara tycka synd om dig själv men sluta nu som sagt projicera det på andra kvinnor och försök som sagt komma in i matchen, det är inte 1823 längre.
Logik är logik, trist att du bara mött halvkorkade kvinnor men nu orkar jag ärligt talat inte med dig och ditt ologiska muppande mer.
Jämställdhet...jämföra Beschdel-test och film med tex total rättsröta för män när det kommer till relationsvåld...Du vill bara tycka synd om dig själv men sluta nu som sagt projicera det på andra kvinnor och försök som sagt komma in i matchen, det är inte 1823 längre.

Jag är inte intresserad av att tycka synd om någon, och jag anser att det är lika viktigt att arbeta mot diskriminering av män som det är att arbeta mot diskriminering av kvinnor. Självklart ska inte män dömmas till hårdare straff än kvinnor, missgynnas vid fördelning av föräldraledighet eller få rådet att bita ihop av sjukvården när de behöver vård.
Det samhälle vi lever i missgynnar båda män och kvinnor genom att individer betraktas och döms utifrån sitt kön istället för som de individer de är.
Statistik, som den över hur många män som dött i brist på sjukvård, eller hur få kvinnor som syns på vita duken, tjänar ett syfte i att påminna om hur ojämställd världen har varit och är och hur detta har missgynnat båda män och kvinnor. Det hjälper oss att inse att det fortfarande finns steg kvar att ta för att nå jämställdhet, saker som kan förbättra livet för både män och kvinnor. Alla i ett samhälle tjänar på jämställdhet. Det borde inte vara en kamp mellan könen, utan en gemensam strävan framåt.
)
Vi kommer dock avsluta det för män har aldrig någonsin förlorat ett krig mot kvinnor. Bringt it bitches!
som senare blev en del av vår kvinnliga sida som är så fanatiskt underbar
Det finns ingen icke-radikal svensk feminism, läs på och sätta in det i ett internationellt perspektiv tack och skaffa dig lite vettiga referensramar för helvete, du är så indoktrinerad i skiten i det här landet att du totalt tappat dom om du tror att radikalfeminismen är något annat än 100% norm i detta landet.
Talk is fuckin cheap.