2014-04-22, 03:50
Bannlyst
Hoppet om den svenska kvinnan är sedan länge bortblåst det räcker med en promenad ner på stan för att inse att dom har en omättlig törst för invandrarsnabel
Citera
2014-04-22, 04:10
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
I en mans ögon. Det är utseendefixeringen vi vill bryta oss loss från. Vi vill bli uppskattade för vad vi gör (precis som ni), inte för hur vi ser ut. Vi måste acceptera att män går mycket efter utseendet, men så är män inte heller det viktigaste här i livet.

Och vad tror du män vill?

Många män skulle inte kunna önska sig något högre än att kunna få knulla i princip vilken kvinna som helst, när som helst, utan nämnvärd ansträngning. Män drömmer om att bli objektifierade och åtrådda för sitt utseende, speciellt kroppen och kuken. Kvinnan åtnjuter fördelar inom sexualitet, av en faktor räknad i tusental, jämfört med mannen. Vilket påverkar männens lycka, hälsa och överlevnadsförmåga enormt mycket mer, än de eventuella hundralappar per månad som vissa kvinnor menar att de går miste om i arbetslivet, i förhållande till vissa män, påverkar dessa kvinnor.

Efter syre, vatten och föda, så är sexualiteten det avgjort viktigaste området för människor (och alla andra djur). Trots detta så har kvinnor mage att gnälla över att vissa män eventuellt får några få procent mer i lön. Pengar saknar nästan helt betydelse för artens, och de individuella genernas, överlevnad. Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Det är svårt att se något annat än ren och skär egoism och empatistörning hos dagens feminister. Jag kan inte se några tecken på att man är ute efter verklig jämställdhet, och en lycklig samvaro mellan könen. Man ger sig själva rätt att endast välja ut de enstaka (ofta obetydliga) områden där man anser sig kunna påvisa nackdelar för kvinnor. Man anser sig ha rätt att avfärda alla andra områden i våra liv som påverkar oss (ofta betydlig mer). Man anser sig ha rätt att blunda helt för normala mäns känslor och livssituation, genom att påstå att allt som inte kvinnor kan känna igen eller förstå, i deras känsloliv och beteende, är att betrakta som något felaktigt och icke önskvärt.
Citera
2014-04-22, 07:05
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Haha, en freudiansk vinkling på problemet. Jag har ju skrivit tidigare i tråden och faller inte in i mallen män som avskyr eller för den delen hatar Svenska kvinnor. Däremot så är jag inte särskilt förtjust i dagens Sverige, det betyder dock inte längtar jag till ett SD-styrt samhälle, som en del i tråden gör. Jag har en regelbunden kontakt med min mor, vi brukar höras av på telefon ungefär en gång i månaden. De vanliga spörsmålen brukar vara krämpor, väder och liknande.
Men nu handlar ju inte tråden om detta!

Frågan/frågorna är ju egentligen:
Varför känner sig så pass många män utanför och har svårigheter att skapa kontakt och få till sexuella relationer med det motsatta könet? Det är ju det som är själva grundproblemet om man läser mellan raderna i trådstarten.

Förklaringarna till detta är enligt mig och säkert en hel del andra ganska enkla.
Kvinnor vill generellt sett, oavsett etnicitet eller religion ha män som besitter kvalitéer som för många män är svåra att uppnå i dagens samhälle. Den maskuline beskyddaren, som besitter en större kompetens än vad kvinnan gör på de flesta områden och dessutom tjänar betydligt mer pengar än vad hon gör, är så pass ovanlig att han knappast existerar. Då kvinnor i allmänhet nu för tiden erhåller lika lön som män för samma arbete, så kan inte de män som inte riktigt uppfyller de övriga kriterierna för att vara en "attraktiv" man konkurrera med att bara kunna erbjuda en stabil tillvaro ekonomiskt. Dessutom erbjuds ganska frikostiga bidrag och underhåll till de som av olika skäl saknar arbete eller inte kan arbeta (gäller förstås både män och kvinnor). Det fanns förstås ensamma män även förr i tiden, men dom var i ett mycket större utanförskap än vad de flesta ofrivilliga singelmän är idag.

Mycket av detta är naturligtvis kopplat till ren biologi, kön är absolut ingen social konstruktion.

Vi har alla våra små och stora saker att uppröras över. Och visst jag har respekt för, kan känna igen mig i en del av det du skriver. Men min fråga var mer ställd till trådskrivare som verkligen ogillar svenska kvinnor.
Hur är er relation till era morsor?
Citera
2014-04-22, 07:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Vi har alla våra små och stora saker att uppröras över. Och visst jag har respekt för, kan känna igen mig i en del av det du skriver. Men min fråga var mer ställd till trådskrivare som verkligen ogillar svenska kvinnor.
Hur är er relation till era morsor?

Tjena Sigmund! Jag gillar morsan! Men hon är ingen genomsnittlig och helsvensk kvinna heller...
Citera
2014-04-22, 08:56
Medlem
När kommer vi i samhället märka att Kalle, Nisse, Bosse mfl. har övergett den svenska kvinnan, än så länge är det fortfarande väldigt många som öser ut sitt missnöje över att de är snälla och att de inte får kontakt med tjejer.

Kanske är det svårt att nå ut till alla de som vill haka på trenden om det inte sker på annat sätt än på att skriva på forum, lite mer organiserat så att fler kan nås med budskapet.
Citera
2014-04-22, 09:21
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Och vad tror du män vill?

Många män skulle inte kunna önska sig något högre än att kunna få knulla i princip vilken kvinna som helst, när som helst, utan nämnvärd ansträngning. Män drömmer om att bli objektifierade och åtrådda för sitt utseende, speciellt kroppen och kuken. Kvinnan åtnjuter fördelar inom sexualitet, av en faktor räknad i tusental, jämfört med mannen. Vilket påverkar männens lycka, hälsa och överlevnadsförmåga enormt mycket mer, än de eventuella hundralappar per månad som vissa kvinnor menar att de går miste om i arbetslivet, i förhållande till vissa män, påverkar dessa kvinnor.

Det låter inte sunt att vilja bli ett offer för utseendefixering. Jag har svårt att tro att män skulle tycka att det var så underbart som du beskriver att behandlas som ett sexobjekt mesta delen av tiden.
Jag håller inte med om att det är någon fördel att kvinnor har lättare tillgång till sex än män. Det är helt enkelt ingen fördel för oss eftersom vi inte är lika intresserade av att ha sex.

Jag förstår inte varför folk i det här forumet envisas med att lägga till saker som jag aldrig har skrivit om. Jag har aldrig sagt något om mäns och kvinnors löner och tänker inte gå in på den diskussionen heller.
Citera
2014-04-22, 09:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
När kommer vi i samhället märka att Kalle, Nisse, Bosse mfl. har övergett den svenska kvinnan, än så länge är det fortfarande väldigt många som öser ut sitt missnöje över att de är snälla och att de inte får kontakt med tjejer.

Kanske är det svårt att nå ut till alla de som vill haka på trenden om det inte sker på annat sätt än på att skriva på forum, lite mer organiserat så att fler kan nås med budskapet.

Det är redan organiserat. Genom den internationella mansrättsrörelsen som får allt större genomslag för var dag som går. Förändringen som behövs är politisk.
Citera
2014-04-22, 09:29
Medlem
MrWins avatar
Den svenska kvinnan mobbar mannen under förevändning att vårt samhälle inte är jämställt.

Som mobboffer drar man sig undan mobbaren.
Citera
2014-04-22, 09:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Den svenska kvinnan mobbar mannen under förevändning att vårt samhälle inte är jämställt.

Som mobboffer drar man sig undan mobbaren.

Just så MrWin. Bra att du kommit till insikt.
Citera
2014-04-22, 09:53
Medlem
goran744s avatar
Det är lugnt alla kvinns!
Det finns så många bra MÄN i Sverige och det vet vi redan.
Den andra så att säga manliga delen som anser sig vara avelstjurar kan väl få dra till andra breddgrader och springa av sig sin tjurighet och föra sina tjuriga gener vidare.
Jag är tacksam för att just de överger oss Svenska kvinnor.
Då får vi njuta av de riktiga TJURARNA.
Själv har jag en riktigt fin AVELSTJUR.
Intelligent, sexig, och innehar alla de fina egenskaperna jag som kvinna vill ha av en MAN.
Han avviker inte från sin MANLIGHET och springer inte med ballen framme och gråter.
Nej tack och lov att de så kallade männen avviker och överger oss KVINNOR. De männen vet inte hur man lockar fram musen ur musgömman.
Citera
2014-04-22, 10:52
Bannlyst
Nej det går ju inte, det är ju trots allt "mina" kvinnor. Så ge upp ligger inte för mig så är en kvinna allt för bångstyrig så vore det ju bara direkt elakt att lämna henne åt sitt öde så då behövs mer uppfostran och inte mindre.
Ärligt talat är det ju många av er som bara skall lämna fjollträsk för ute i resten av landet är dom flesta svenskor hur mysiga som helst och tokstollemediafeminister och aggronazifeministiskabloggare och andra manshatare ser man aldrig skymten av så gott om svenskor som inte har komplex för att dom är kvinnor utan är stolta över sin kvinnlighet och inte lider av något penisavund alls finns det. Sluta helt enkelt umgås med feminister.
Citera
2014-04-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är lugnt alla kvinns!
Det finns så många bra MÄN i Sverige och det vet vi redan.
Den andra så att säga manliga delen som anser sig vara avelstjurar kan väl få dra till andra breddgrader och springa av sig sin tjurighet och föra sina tjuriga gener vidare.
Jag är tacksam för att just de överger oss Svenska kvinnor.
Då får vi njuta av de riktiga TJURARNA.
Själv har jag en riktigt fin AVELSTJUR.
Intelligent, sexig, och innehar alla de fina egenskaperna jag som kvinna vill ha av en MAN.
Han avviker inte från sin MANLIGHET och springer inte med ballen framme och gråter.
Nej tack och lov att de så kallade männen avviker och överger oss KVINNOR. De männen vet inte hur man lockar fram musen ur musgömman.
Dina pekorala inlägg låter mer och mer paniska. Inse att ni förlorar på detta.

Ska bli otroligt intressant att följa utvecklingen närmsta 20 åren och se en begynnande trend bli en reell verklighet. Bye bye, svenska fitta ........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in