2014-04-18, 14:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vill du förbjuda svenska män att skilja sig från sina svenska kvinnor nu eller vad vill du ha sagt med detta?

Eller vill du bara försvåra skilsmässa mellan människor? För du tror väl inte själv på att alla äktenskap som inte resulterar i skilsmässa är lyckliga?

Det handlar om att skapa ett bättre kimat för äktenskap. Ett feministiskt samhälle är dåligt för alla: män, kvinnor och barn.
Citera
2014-04-18, 14:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sverige platsar bland de 10-15 % av länder i världen med högst skilsmässofrekvens. Sverige har en divorce/marriage rate på 47 %. Av ingådda äktenskap ett visst år så är andelen som avslutas under samma år nära hälften. Således har du fel och jag rätt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Divorce_demography

För det första handlar det där om en siffra där man beaktar alla samtidigt, dvs både gifta som de som aldrig skulle komma på tanken att gifta sig. För de andra länken du visade gör att Sverige av de länder som var med hamnar något under plats 20 av de sämsta. Vilket kanske är bland i topp som du yrkade på eller?
Citera
2014-04-18, 14:40
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vill du förbjuda svenska män att skilja sig från sina svenska kvinnor nu eller vad vill du ha sagt med detta?

Eller vill du bara försvåra skilsmässa mellan människor? För du tror väl inte själv på att alla äktenskap som inte resulterar i skilsmässa är lyckliga?

Om man resonerar som du, så bör man inte gifta sig och skaffa familj. Äktenskap är till för samhället och barnen och kan inte underordnas hedonism.
Citera
2014-04-18, 14:41
Medlem
Citat:
Det är exakt detta som Men Going Their Own Way handlar om!

Varför kan inte "Men Going Their Own Way" bilda en liten egen enklav någonstans?
Jag skulle kunna tänka mig skänka bort Norrlands inland till er. Den är ju i princip redan befolkad av en majoritet män, så kan de kvinnor som längtar ihjäl sig efter "alfahannar" resa dit och få sitt lystmäte, (när de tröttnat och insett, att det inte var fullt så kul, så är de välkomna tillbaka)
Så kan ni upprätta ett eget litet rike med egen kung och allt. Ni får fixa sjukvård, skolor, kommunikation, fängelser, arbeten, mat, kläder, etc. etc. precis som ni vill ha det.

Vi övriga utanför kan anamma en hel lite forskarteam som kan sitta och studera er under lupp, hur ni löser grejen. För övrigt så finns redan denna typ av samhällen, googla: sekt.
Citera
2014-04-18, 14:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För det första handlar det där om en siffra där man beaktar alla samtidigt, dvs både gifta som de som aldrig skulle komma på tanken att gifta sig. För de andra länken du visade gör att Sverige av de länder som var med hamnar något under plats 20 av de sämsta. Vilket kanske är bland i topp som du yrkade på eller?

Vad jiddrar du om? Sortera länderna efter skilsmässofrekvens, och Sverige ligger bland de sämsta 10-15 %.
Citera
2014-04-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Om man resonerar som du, så bör man inte gifta sig och skaffa familj. Äktenskap är till för samhället och barnen och kan inte underordnas hedonism.

Du anser alltså att vissa inte bör gifta sig för något som du anser.

Fint du.

Själv anser jag att alla fritt får utarbeta sina levnadsformer. Om man vill vända svenska kvinnor ryggen och välja en utländsk kvinna så ska det få stå alla fritt. Men det kanske inte passar dig?
Citera
2014-04-18, 14:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Varför kan inte "Men Going Their Own Way" bilda en liten egen enklav någonstans?
Jag skulle kunna tänka mig skänka bort Norrlands inland till er. Den är ju i princip redan befolkad av en majoritet män, så kan de kvinnor som längtar ihjäl sig efter "alfahannar" resa dit och få sitt lystmäte, (när de tröttnat och insett, att det inte var fullt så kul, så är de välkomna tillbaka)
Så kan ni upprätta ett eget litet rike med egen kung och allt. Ni får fixa sjukvård, skolor, kommunikation, fängelser, arbeten, mat, kläder, etc. etc. precis som ni vill ha det.

Vi övriga utanför kan anamma en hel lite forskarteam som kan sitta och studera er under lupp, hur ni löser grejen. För övrigt så finns redan denna typ av samhällen, googla: sekt.

Så vad du försöker säga är att män inte ska kunna påverka det samhälle som de själva lever i, utan måste flytta på sig? Nej, vi ska förändra, och vi ska göra detta på ett sätt som påminner kvinnor om hur oumbärliga vi är för dem och samhället.

Ser ni tråddeltagare: här har ni svensk feminism i ett nötskal.
Citera
2014-04-18, 14:44
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
En sån strategi måste i sånt fall vara konsekvent, dvs man använder sig inte av något av vad staten står för med hjälp av skattepengar. Dvs du kan inte ringa polisen om du blir rånad, misshandlad etc.
Du kan heller inte knalla till sjukvården efter misshandeln och få dina brutna reveben ompysslade, du har ingen rätt till subventionerad medicin, subventionerad tandvård, vacin etc. När din mormor börjar tacka av mentalt så får du själv ta hand om henne och torka henne där bak eller betala dyrt en privat sjukskötare till detta. Samma när morfar och farmor och farfar börjar visa samma tendenser, din farfar är för övrigt psykiskt sjuk och sorry nej du får inte köra honom till psykakuten utan till privat svindyr vård. Du kan inte köra på offentliga vägar, inte använda dig av rättsväsendet och bör också i rimlighetens namn procentuellt sätt utsätta dig för kriminella element (kanske inlåsning med förbrytare vissa dagar av ett år?)
Dagis, föräldraledighetspeng, Vabb, sjukförsäkring, A-kassa, pension, skola, universitet kan du drömma om.

Blir ett kul liv ska du se.

Nej, troligtvis handlar det om att förstöra ett systemet som man inte uppskattar. Jag är ganska säker på att du begriper detta. Det är ett sätt att reagera på det förtryck som man som man anser sig utsättas för. Det är i alla fall min tolkning av denna rörelse. Jag tror inte detta behövs, Sverige är redan på god väg utför, jag är inte lastgammal, men tillräckligt gammal för att ha sett hur det har gått utför sedan slutet av åttiotalet när det gäller Svensk ekonomi, skola mm. Tråkigt nog verkar det fortsätta göra så.
Senast redigerad av FE-ANALYS 2014-04-18 kl. 14:55. Anledning: Ett inte för mycket.
Citera
2014-04-18, 14:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Är du för dum för att fatta att du sitter i tråd efter tråd och beskriver vad riktig manlighet är och hur riktiga män ska bete sig för att sedan komma med:

"Har jag som man rätt att bestämma vad kvinnlighet är samt vad den skall innehålla?"

Försöker du vinna SM i hyckleri och dubbeltänk?

Ja du det är upp till betraktaren! Om du inte förstår vad jag pratar om så är det ditt problem.
Jag pratar om de män som sitter här och gråter över förlorad manlighet och kuk förlust.
De vet inte om att de själva glömt bort vad manligheten står för.
En man som kallar kvinnor för sliddjur, hora, fitta, idiot eller efterbliven får definitivt ingen respekt av mig.
OCH han är ingen MAN i mina ögon.
Kallar du det för hyckleri och dubbeltänk då måste du läsa mina inlägg tills du förstår dem eller vara kvar med ditt eget hycklande och SM guld i trådretorik.
Citera
2014-04-18, 14:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Vad jiddrar du om? Sortera länderna efter skilsmässofrekvens, och Sverige ligger bland de sämsta 10-15 %.

Det var mest vad du jiddrande om. Svensk skilsmässofrekvens är bland den högsta i världen. Vilket det alltså inte var utifrån de bara runt häften ens av de länder som ens vågar redovisa sådan stat enligt din egen källa.
Citera
2014-04-18, 14:47
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Det där är ju direkt felaktigt. Svensk skilsmässofrekvens är bland den högsta i världen. Den feministiska politiken har även resulterat i lägre barnafödande. Så det är svensken generellt som håller på att sortera ut sig ur genpoolen. De äktenskap som håller bäst bygger på traditionella könsroller och kärnfamilj. Sådana äktenskap kan svenska män ha med utländska kvinnor.

Felet du gör är att tro att en partner av motsatt kön är lösningen på allt.

Kan tänka mig att majoriteten av alla smarta svenska kvinnor hellre är singlar än är tillsammans med en patetisk torsk som dig.

Och det sorgliga är att anledningen till att du startar dessa trådar egentligen är för att du känner dig hotad av att kvinnor har betydligt mer inflytande än det 50-tals-Sverige som du drömmer om.

Och med tanke på att du betalar för dina "flickvänner" så är väl egentligen den här tråden rätt onödig för dig.

Och vad är det som egentligen är så jäkla bra med att tvinga in folk i alldeles för trånga könsroller?
Citera
2014-04-18, 14:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var mest vad du jiddrande om. Svensk skilsmässofrekvens är bland den högsta i världen. Vilket det alltså inte var utifrån de bara runt häften ens av de länder som ens vågar redovisa sådan stat enligt din egen källa.

Hur du än försöker ordvränga så placerar sig Sverige i världstoppen rörande skilsmässostatistik. Case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in