2014-04-18, 13:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det jag hör i tråden är just att ifrågasätta svenska kvinnors kvinnlighet. Den brister. Uppenbarligen är du osäker och tog åt dig. Nej, den svenska kvinnan är inte stark och oberoende. Hon är beroende av staten (och mäns skattepengar) för sitt beskydd. Vad är det för frihet?

Jag är då inte beroende av staten.
Den är beroende av min kompetens och i slutänden mina skattepengar.
Helt klart självständig och stark kvinna med egen ryggsäck och egen matlåda.
Ändå en kvinna med stort K
Min man klarar av den sortens kvinna. Och jag har valt den mannen dessutom.
Senast redigerad av goran744 2014-04-18 kl. 13:09.
Citera
2014-04-18, 13:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Men du skriver ju att den svenska kvinnan förtrycker den svenske mannen? Hur kan hon förtrycka honom om han är gift med en sydamerikanska och bor i sydamerika?

Du verkar vara kognitivt nedsatt. Jag ska hjälpa dig: tråden är en uppmaning att bojkotta svenska kvinnor och söka sig till världens övriga 99 % av kvinnor. Kvinnan förtrycker mannen med statens hjälp. Vi förtrycks alltså av ett system som an mycket väl kan kalla för ett matriarkat.
Citera
2014-04-18, 13:11
Medlem
Citat:
Du verkar vara kognitivt nedsatt. Jag ska hjälpa dig: tråden är en uppmaning att bojkotta svenska kvinnor och söka sig till världens övriga 99 % av kvinnor. Kvinnan förtrycker mannen med statens hjälp. Vi förtrycks alltså av ett system som an mycket väl kan kalla för ett matriarkat.

Ska du söka dig till 99% av världens kvinnor. Blir inte det lite jobbigt det? Vad ska du med så många till?

Om man bor kvar i Sverige så lever man exakt under samma stat oavsett var man trycker in kuken i. Eller vad menar du?
Citera
2014-04-18, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
Du snackar om att svenska brudar är parasiter men du framstod dig själv som en parasasit som bor hemma hos mamsen och inte har ett jobb. Är det konstigt att tjejen tänkte på sina egna intressen? Hon kanske såg en lat soffpotatis framför sig som hon kommer få försörja som är så långt från en riktig man man kan komma. För så är det, du är ingen riktig man om du är en parasit på din mamma och inte har ett jobb. inte konstigt att hon inte ville ha dig, vilket korkat test.. Hade du sagt att du jobbar på bygg och kör en gammal folka så hade det varit ett mer relevant test.

I de flesta länder är det helt normalt att vuxna människor bor hos sina föräldrar och ingen rynkar på pannan. Den gemenskapen har utrotats från sveriges mark. Kanske därför folk är så extremt kalla här numera? Man skaffar sig hellre en hund än att umgås med familjen. Det är extremt ytligt att döma folk som bor hemma. Utländska tjejer brukar generellt sett inte ens bry sig överhuvudtaget, tvärtom tycker de att det är härligt att de har en bra relation till sina föräldrar.

Jag tycker synd om er svenska män. Tycker att svenska män generellt sett är bra och schysta/trevliga män (har själv utländska rötter). Ser ofta kvinnor som totalt drar bossar över sina män och behandlar de som butlers. Många utländska tjejer gillar svenska mäns sätt att vara (snälla/trevliga osv), vi bortser nu dödsknarkarkarnazisterna på Flashback.

Även om jag själv aldrig har varit intresserad av att ha en seriös relation med en svensk tjej, så är trådstarten en av de främsta anledningarna.
Citera
2014-04-18, 13:24
Medlem
fuck-its avatar
Citat:
Jag uppfattar ett utbrett missnöje med svenska kvinnor. Alla ni rättskaffens män, som arbetar hårt, ni förtjänar bättre! Svenska kvinnor är ofta (inte alla så klart) mansföraktande, bortskämda, naiva och maktgalna. De är även ofta i princip marxister och kommunister, och de vet inte ens själva om att de stöttar en totalitär ideologi. Kvinnors orealistiska krav på män kommer att leda till många ensamma bitterfittor i framtiden. Svenska män: utländska kvinnor avgudar er! Lämna bitterfittefeministerna åt sitt öde. Ni ska bli:

Men on Strike.

Jag är kvinna (invandrare) och jag håller med dig men tyvärr så får ni svenska karlar skylla er lite själva.. Det är faktiskt ni som tillåter inkvoteringar och frammarschen av de extrema feministerna. Ni män HAR faktiskt makten att göra något åt detta för det är ni som styr Sverige. Istället för att snacka om att flytta, se då till att styra Sverige så som ni vill istället för att klaga eller flytta med svansen mellan bena. Jag har märkt att svenska kvinnor tappat respekten för den svenska mannen och det tror jag beror på att ni tillåter föööör mycket. Jag personligen tycker att svensken är en mycket bra man men ni måste se till att återfå respekten. Många kvinnor är dumma och tänker att det är fantastiskt med mångkultur för då kommer en massa "intressanta och exotiska" män och sveper iväg dem, för de frågar inte, de tar och det gillar kvinnor, tydligen. Så, för att få svenska tjejer (eller tjejer i överlag) att respektera er så måste ni tänka som en alfahane och som gubbarna gjorde på stenåldern "min, nu gör vi så här" Ni får fortfarande vara underbara som ni svenska män är men ni måste vara bestämda, annars blir ni trampade på av kvinnan.
Citera
2014-04-18, 13:28
Medlem
goran744s avatar
Vill en man ha en kvinna som stöttar, uppmuntrar och tillåter mannen att vara en man( förväxla inte med rötägget, sliddjursmannen) då passar en sådan kvinna som jag perfekt.
Vill man däremot ha en kvinna som inte vågar säga emot då mannen påstår att gurkan är röd fast den är grön. Ja då måste mannen söka sig till en sådan kvinna.
I Sverige säger de flesta kvinnor att gurkan är grön. Naturligtvis inte de kvinnor som får gurkan i skallen eller i f.... De måste hålla med (rötägget).
Vi är många gröna gurkor kvinnor i Sverige.
Citera
2014-04-18, 13:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag är kvinna (invandrare) och jag håller med dig men tyvärr så får ni svenska karlar skylla er lite själva.. Det är faktiskt ni som tillåter inkvoteringar och frammarschen av de extrema feministerna. Ni män HAR faktiskt makten att göra något åt detta för det är ni som styr Sverige. Istället för att snacka om att flytta, se då till att styra Sverige så som ni vill istället för att klaga eller flytta med svansen mellan bena. Jag har märkt att svenska kvinnor tappat respekten för den svenska mannen och det tror jag beror på att ni tillåter föööör mycket. Jag personligen tycker att svensken är en mycket bra man men ni måste se till att återfå respekten. Många kvinnor är dumma och tänker att det är fantastiskt med mångkultur för då kommer en massa "intressanta och exotiska" män och sveper iväg dem, för de frågar inte, de tar och det gillar kvinnor, tydligen. Så, för att få svenska tjejer (eller tjejer i överlag) att respektera er så måste ni tänka som en alfahane och som gubbarna gjorde på stenåldern "min, nu gör vi så här" Ni får fortfarande vara underbara som ni svenska män är men ni måste vara bestämda, annars blir ni trampade på av kvinnan.

Det är precis det som tråden handlar om. Att säga ifrån politiskt och socialt. Antingen flytta eller vända svenska kvinnor ryggen genom att vägra att ingå fasta relationer. Det finns redan ett vedertaget begrepp för denna trend: Men Going Their Own Way. Problemet finns i andra västländer än Sverige, men är helt klart värst här.

Ja du har rätt: feminismen kan mycket väl vara ett sätt att testa mäns gränser.
Citera
2014-04-18, 13:30
Medlem
Citat:
Det är precis det som tråden handlar om. Att säga ifrån politiskt och socialt. Antingen flytta eller vända svenska kvinnor ryggen genom att vägra att ingå fasta relationer. Det finns redan ett vedertaget begrepp för denna trend: Men Going Their Own Way. Problemet finns i andra bästländer än Dvetige, men är helt klart värst här.

Ja du har rätt: feminismen kan mycket väl vara ett sätt att testa mäns gränser.

Varför välja partner utifrån ett politiskt perspektiv? Varför inte jobba politiskt för vad man vill och leva med någon man gillar bara?
Citera
2014-04-18, 13:31
Medlem
euqueros avatar
Citat:

Jag tycker det är stor skillnad mellan att inte ha något att säga till om som kvinna i samhället, det vill säga bli överkörd av män i allmänhet och tvingas till något man inte själv vill, och att gå in i en privat relation med en man och låta honom bestämma. Jag går inte med på det förra. I samhället ska kvinnor ha lika många rättigheter som män. När det gäller privata relationer så är det upp till var och en vad de gillar, men jag tycker mig se den tendensen att kvinnor gärna vill ha en man som är starkare och som kan stå upp mot dem.
Citera
2014-04-18, 13:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Citat:

Jag tycker rätt beslut är om ni flyttar båda två. Ni verkar ju dessutom matcha varandra så varför inte slå era påsar ihop och flytta gemensamt..

Jag har aldrig förstått mig på människor som gnäller på vårt samhälle när i princip hela världen i övrigt ligger öppen för dem och erbjuder det de efterlyser - bara att flytta iväg så kan du som man nog hitta ett väluppfostrat exemplar och du som kvinna en man som med glädje håller i dina tyglar och begränsar din tillvaro...
Citera
2014-04-18, 13:36
Medlem
ronken82s avatar
Är själv svensk, man och i medelåldern och jag anser att dom enda man kan skylla på i slutändan är vi svenska män som har tillåtit denna jävla vänsterindoktrinering pågå såpass länge, så att vi har blivit ett gäng kuklösa, analvaxade fjollor, som på toppen av allt känner oss hotade av våra kvinnors(?!) behov av att känna sig lika viktiga som männen. Kulturmarxismen är roten till allt ont.
Citera
2014-04-18, 13:38
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Är själv svensk, man och i medelåldern och jag anser att dom enda man kan skylla på i slutändan är vi svenska män som har tillåtit denna jävla vänsterindoktrinering pågå såpass länge, så att vi har blivit ett gäng kuklösa, analvaxade fjollor, som på toppen av allt känner oss hotade av våra kvinnors(?!) behov av att känna sig lika viktiga som männen. Kulturmarxismen är roten till allt ont.

Precis. Vi män har endast oss själva att skylla för detta curlande. Det ska bekräftas(slickas röv) och sådant skit på Facebook, Instagram osv.

Förstår inte hur man kan uppmuntra det beteendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in