2014-04-18, 01:54
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annmaols
Aspbergers - eller kanske psykpatient med cannabispsykos? Vilket det än är tycker jag du ska stänga av datorn nu, ta din medicin och gå till sömns... Lunastorm finns inte mer och det är bara att inse!

Hörru jag har hallucinerat konstant sen bebisben och din text är en del utav det.

Jag trodde att man kunde hitta vallmon i vissa delar av Stockholm som inte blommat än.. Hade visst fel.
Citera
2014-04-18, 11:21
Medlem
Resanhems avatar
Hur viktigt är det egentligen att gallra sina växter? Jag spridde ut väldigt många frön på ganska liten yta och de har börjat ploppa upp nu. Min plan är att låta den starkaste "vinna" men det kanske inte är det optimala sättet?
Citera
2014-04-18, 15:42
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Hur viktigt är det egentligen att gallra sina växter? Jag spridde ut väldigt många frön på ganska liten yta och de har börjat ploppa upp nu. Min plan är att låta den starkaste "vinna" men det kanske inte är det optimala sättet?
Hur många dagar tog det för dina att "ploppa upp"?

Jag skulle personligen låta dem växa lite till och sedan gallra.
Citera
2014-04-18, 16:01
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Hur många dagar tog det för dina att "ploppa upp"?

Jag skulle personligen låta dem växa lite till och sedan gallra.

18 dagar!
Citera
2014-04-18, 16:43
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
18 dagar!
Nice.

Hur många cm höga har de blivit?
Citera
2014-04-18, 16:57
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Nice.

Hur många cm höga har de blivit?

1 cm ungefär
Citera
2014-04-18, 17:23
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Jag har inga siffror på potensskillnaden, och har heller inte haft möjlighet (eller skapat mig en) att jämföra dem. Men om frågan mer är tänkt som en "kan jag nöja mig med h&c" så tycker jag nog det om du inte kör väldigt hårt vanligtvis. Jag tror inte att pw är dubbelt så stark som h&c, men som sagt. Jag har inga siffror.
.

Det som citeras i denna tråd är att 1 pod av de starkare, mer "professionella", sorterna (tex Persian White) är att jämföra med 10 pods av H&C och dylikt.
Senast redigerad av freeworldTV 2014-04-18 kl. 17:48.
Citera
2014-04-18, 17:47
Medlem
freeworldTVs avatar
Jag vet att det finns massa Persian White etc på ebay, men känns inte särskilt safe att handla av privatpersoner. Det kan ju lika gärna vara vanligt brödfrö de säljer. Ingen som vet någon pålitlig och seriös säljare?
Citera
2014-04-18, 18:10
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Jag vet att det finns massa Persian White etc på ebay, men känns inte särskilt safe att handla av privatpersoner. Det kan ju lika gärna vara vanligt brödfrö de säljer. Ingen som vet någon pålitlig och seriös säljare?

Kolla på säljarens reviews och antal försäljningar. Jag beställde från en som hade 99% positivt och bra många försäljningar.
Citera
2014-04-18, 18:45
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Jag handlade från den här snubben.
http://www.ebay.co.uk/itm/Papaver-Somniferum-Persian-White-300-Seeds-/150981696554?pt=UK_HomeGarden_Garden_PlantsSeedsBu lbs_JN&hash=item232735dc2a

I överlag mycket positiva feedbacks, men den kan ju lika gärna vara på andra frön.

Återstår att se om det växer nåt osv.
Citera
2014-04-18, 22:32
Medlem
Ska man så upp dom hemma innan man skickar ut dom i skogen eller är det bara att leta upp en plats med mycket soltimmar och blanda jorden där med köpt jord och sedan lägga ner fröna i jorden och hoppas på det bästa?

För om det är varma sommar dagar så torkar ju jorden bra snabbt och då måste man väl vara där och vattna varje dag nästan?

Tips och tricks på den här delen av odlingen skulle uppskattas mycket så att man inte klantar sig direkt.

Mvh
Citera
2014-04-21, 14:29
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
1 cm ungefär
Det har gått cirka 7 dagar sedan jag planterade mina, ännu har inget ploppat upp.

Jag vattnar regelbundet, alltså nästan varje morgon eller vid behov. Täcker över med plastfolie med några små hål i.

Använder torvkrukor och de får stå i en inglasad balkong där det kan bli riktigt varmt om det är soligt - som det varit under påskdagarna. Torvkrukorna står i direkt riktning mot solen också. Grader kan variera mellan 12-22 c.

Brukar det ta så lång tid för opiumvallmo att gro eller gör jag något fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in