Citat:
Ursprungligen postat av
postkran
Välkommen, vi behöver fler militärt kunniga här i tråden(Du ska bara veta vad jag fått kämpa med)!
Det är såhär att den här personen inklusive flertalet andra som verkar veta noll om det dom skapar tom clancy noveller om.
Jag gör en snabb lista som sammanfattar deras missförstånd
*ak-101 men det handlar om ak 74 och M versionen
*rpg-30 när det handlar om rpg 18 och 26
*ghurka och sso kamoflageuniformer - används av ukraina och SBU's byggnad blev stormad och lootad, även rapporter om deserterade specialstyrkor och berkut
*Oviljan att förstå hur enkelt det är nuförtiden att köpa uniform av princip alla slag som civil, likaså med resten av utrustningen
*en av dom påstådda ryska specialsoldaterna bär en ar-15 kopia som används inom SBU
Detta är resultatetet av medias förmåga att uttala sig om sådant dom ingen kunskap har om, sen sväljer svensson det med hull o hår för dom vet själva inte bättre
Edit:slant lite på surfplattan märkte jag, inte ak47 utan ak74
1. Ifall du syftar på V&M trådarna så är genomsnittskompetensen där 'malaj', men det händer att skriverierna ibland drar till sig intresserade officerare. Jag brukar varna dem så att de slutar skriva där.
2. Att ta fel på ett vapen här och där är inte hela världen, däremot har det dykt upp AR-15.varianter även MSM reportage. Det är ju ett väldigt graverande bevis för att det inte handlar om Ryska reguljära styrkor.
3. Det finns rent generellt tre sorters 'monkeys' i V&M sfären. a. Malajer som inte vet särskilt bättre, men som förstås är väldigt nationellt överlojala, även om det oftast blir fort&fel när sådana är i farten. b. en massa individer som är intresserade men som uppenbarligen saknar utbildning, antingen pga. ålder eller pga. kriminalitet eller affilliering med förbjudna organisationer. c. personer vars främsta syfte är att påverka spenderingen i försvarsbudgetsammanhang, vanligtvis av akademisk karaktär också saknande utbildning. Sedan finns förstås allsköns vapenfetischister också, av olika slag.
4. Sedan är det ju lite propagandabias i det hela, det egentliga problemet i sammanhanget är att tron kan förflytta berg, men inte ta sig igenom berget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Irriga
Det finns inga. Men det finns Internet och förmågan att analysera.
1. Jag har för mig att SVT tydligt påstod att det inte fanns några bevis på bästa sändningstid idag, men fanns det några publicerade bevis så skulle de definitivt länkats till i den här tråden.