2014-04-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Suck. Kan du säga efter mig: "Planerat allmänt fritt presidentval den 25 maj!"
De som nu ockuperar förvaltningsbyggnader i öst är inte demokrater, de vill stoppa presidentvalet (samt många andra förändringar mot en bättre demokrati). Det är Ryssland som ockuperar delar av Ukraina, ingen annan. Majoriteten av folket - även i östra delarna av landet - är för demokrati och mot pöbelväldet med fientlig uppbackning.

Det är ett hån mot äkta demokrater att kalla den illegitima regeringen som med hjälp av utländska makter och en blodig statskupp ockuperar regeringsbyggnaden i Kiev, för demokrater. Carl Bildt var först med att utropa vad det handlade om, han såg quislingar i Kiev. Att då göra liknelser med folkets önskan om äkta demokrati med denna form av proletariatets demokratiska diktatur är naturligtvis helt fel. Däremot skulle Mao Tse Tung applådera dig om han hade haft den förmågan idag.
2014-04-17, 22:19
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Förresten, någon som vet hur det gick med Oleg Tsariov (presidentkandidat), han fick stryk av demokrater i Kiev.
Vad är det för "demokrater" som spöar upp sina politiska motståndare? Vad har denne Oleg Tsariov gjort för att förtjäna detta?

"Vi sanna demokrater måste ge denna Oleg en rejält kok stryk han är odemokratisk och förespråkar ofrihet och icke-demokrati".
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-04-17 kl. 22:24.
2014-04-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Ni som är så starkt mot Majdan kanske borde lägga några minuter på att se dessa små dokumentärer:

http://www.youtube.com/watch?v=BfrfODzQGP8
http://www.youtube.com/watch?v=_TUYo_3BBrI

Visserligen amatörmässigt gjort, men förklarar likväl situationen i Ukraina på ett bra sätt. Filmerna handlar om hela det korrupta systemet och var det kom från, Donetsk-maffian, Regionernas Parti, Janukovytj, Akhmetov m.m.. Den ger en bra inblick i den moderna ukrainska politiken och vilka som har styrt den de senaste åren. Ni kommer på ett bättre sätt förstå vad Majdan verkligen kämpade mot. Det är svårt för mig att greppa hur man kan vara mot Majdan. Man kanske bara är ond och vill det värsta för det ukrainska folket? Men jag gissar helt enkelt på att ni här inte riktigt har koll på vilka det är som styrde Ukraina och deras historia.

1. De kan ju uppenbarligen bara lösa sina problem genom ett fint demokratiskt val i maj.

Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Ang Youtube: de är inte korkade, och jag är säker att de hämtar information från mera tillförlitliga källor.
Som Putin svarade till Snowden idag: du är fd agent och jag hade relation till...

1. Du kanske kan visa några sådana tillförlitliga källor då? , enligt min mening så avser bevisen endast youtubematerial där det finns en kompott av olika händelser, en del med närmast Hollywoodinspelningstatus, en del råare lagbrott samt lite vanligt folk, tidigare värnpliktiga som beväpnat sig och lite motsvarande hemvärnsmän.

2. Jag har inte sett det tvprogrammet. Däremot hann jag se den mer publika utfrågningen av Putin.
2014-04-17, 22:30
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det är helt omöjligt att korrelera texten i ditt nuvarande inlägg med tidigare inlägg eller mina inlägg. Det är liksom inläggs-offtopic.

2. Det finns ingen trovärdig video hittills presenterad i tråden som visar Ryska förband,.

Välkommen, vi behöver fler militärt kunniga här i tråden(Du ska bara veta vad jag fått kämpa med)!
Det är såhär att den här personen inklusive flertalet andra som verkar veta noll om det dom skapar tom clancy noveller om.

Jag gör en snabb lista som sammanfattar deras missförstånd

*ak-101 men det handlar om ak 74 och M versionen
*rpg-30 när det handlar om rpg 18 och 26
*ghurka och sso kamoflageuniformer - används av ukraina och SBU's byggnad blev stormad och lootad, även rapporter om deserterade specialstyrkor och berkut
*Oviljan att förstå hur enkelt det är nuförtiden att köpa uniform av princip alla slag som civil, likaså med resten av utrustningen
*en av dom påstådda ryska specialsoldaterna bär en ar-15 kopia som används inom SBU

Detta är resultatetet av medias förmåga att uttala sig om sådant dom ingen kunskap har om, sen sväljer svensson det med hull o hår för dom vet själva inte bättre

Edit:slant lite på surfplattan märkte jag, inte ak47 utan ak74
Senast redigerad av postkran 2014-04-17 kl. 22:53.
2014-04-17, 22:31
Bannlyst
Citat:
Quislingen utredes för landsförräderi och uppvigling, hoppas han får skaka galler i några år.

Menar du att vem som helst kan slå en presidentkandidat i Kiev? Och vem utreder Oleg, i tisda`s på tv
idag Quislingen, det går snabbt i Kiev. Demokrati eller...
2014-04-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1.
1. Du kanske kan visa några sådana tillförlitliga källor då? , enligt min mening så avser bevisen endast youtubematerial där det finns en kompott av olika händelser, en del med närmast Hollywoodinspelningstatus, en del råare lagbrott samt lite vanligt folk, tidigare värnpliktiga som beväpnat sig och lite motsvarande hemvärnsmän.
Det finns inga. Men det finns Internet och förmågan att analysera.
2014-04-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Väldigt viktiga synpunkter av Stephen Cohen.
Synpunkter?
www.youtube.com/watch?v=ad5Fy3RNkY0
marketing campaign for World War III

http://www.liveleak.com/view?i=6d0_1397741302
2014-04-17, 22:37
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Menar du att vem som helst kan slå en presidentkandidat i Kiev? Och vem utreder Oleg, i tisda`s på tv
idag Quislingen, det går snabbt i Kiev. Demokrati eller...

Har man bevisligen gjort sig skyldig till upprepade förbrytelser mot nationen och staten, har man stiftat lagar som begränsar grundläggande mänskliga rättigheter, så får man räkna med folkets vrede. Inte konstigare än så. Du menar att det var "regimen i Kiev" som slog honom? Nej, det var vanliga människor. Sånt händer, det gör det även i Sverige. Frågar du mig, så borde denna korrupta quisling skaka galler för länge sen. Att han ens kandiderar i presidentvalet är ett hån mot folket.
2014-04-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Alltså hur blir det med Krim? Det skiljer ju sig från resten eftersom det var autonomt och efter kuppen så avskrev man ju konstitutionen, och sen hände det på krim och dom ville tillhöra ryssland och eftersom regeringen i kiev inte hade någon konstitution så var det inte mot lagen för krim att göra så. Och ja det pratas inte ens om det längre.

Kollar jag google maps så är krim Ryskt? Det är så alltså?

Och nej fridaynightout din personliga åsikt och vilja är jag inte ute efter, jag vill veta hur det faktiskt ligger till juridiskt och om FN uttalat sig om det.
Den mest utförliga och övertygande analysen av rättsläget vad gäller Krim som jag hittat är denna. Författaren, en professor Reinhard Merkel (!), börjar sin artikel i Frankfurter Allgemeine Zeitung med att redovisa några slutsatser av analysen.
Citat:
Hat Russland die Krim annektiert? Nein. Waren das Referendum auf der Krim und deren Abspaltung von der Ukraine völkerrechtswidrig? Nein. Waren sie also rechtens? Nein; sie verstießen gegen die ukrainische Verfassung (aber das ist keine Frage des Völkerrechts). Hätte aber Russland wegen dieser Verfassungswidrigkeit den Beitritt der Krim nicht ablehnen müssen? Nein; die ukrainische Verfassung bindet Russland nicht. War dessen Handeln also völkerrechtsgemäß? Nein; jedenfalls seine militärische Präsenz auf der Krim außerhalb seiner Pachtgebiete dort war völkerrechtswidrig. Folgt daraus nicht, dass die von dieser Militärpräsenz erst möglich gemachte Abspaltung der Krim null und nichtig war und somit deren nachfolgender Beitritt zu Russland doch nichts anderes als eine maskierte Annexion? Nein.
En mycket kort sammanfattning är att Ryssland inte annekterat Krim; det som skett folkrättsligt är att Krim brutit sig ur Ukraina, vilket bekräftats genom en folkomröstning, och sedan anslutit sig till Ryssland. Ryssland har i samband med detta brutit mot folkrätten, men inte på det allvarliga sätt som påståtts i väst, och Krims anslutning till Ryssland strider inte mot folkrätten.

http://www.faz.net/aktuell/feuilleton/debatten/die-krim-und-das-voelkerrecht-kuehle-ironie-der-geschichte-12884464.html?printPagedArticle=true#page Index_2
Senast redigerad av Aleksanterinkatu 2014-04-17 kl. 22:43.
2014-04-17, 22:43
Bannlyst
Citat:
Att ni är dumma i huvudet visste jag redan, men bra att du själv erkänner det!

Du börjar bli roligare än "¨Kundtjänst" i Petras städ tråden. Uppskattas ...
2014-04-17, 22:45
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Nej, det var vanliga människor. Sånt händer, det gör det även i Sverige. Frågar du mig, så borde denna korrupta quisling skaka galler för länge sen. Att han ens kandiderar i presidentvalet är ett hån mot folket.

Har du sett klippet? Det är en lynchning, ge mig ett exempel i modern historia som det där har hänt i Sverige?
Och vanliga människor, vet du vad det är för runa på dom där gula armbindlarna?Vet du vad för ideologi dom som bär den symbolen världen över brukar ha?Vet du varför dom bär den?
2014-04-17, 22:47
Bannlyst
Citat:
Har man bevisligen gjort sig skyldig till upprepade förbrytelser mot nationen och staten, har man stiftat lagar som begränsar grundläggande mänskliga rättigheter, så får man räkna med folkets vrede. Inte konstigare än så. Du menar att det var "regimen i Kiev" som slog honom? Nej, det var vanliga människor. Sånt händer, det gör det även i Sverige. Frågar du mig, så borde denna korrupta quisling skaka galler för länge sen. Att han ens kandiderar i presidentvalet är ett hån mot folket.

Nej, jag menade att "regimen i Kiev" inte skyddade honom, han är en presidentkandidat....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in