2014-04-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Efter lite betänketid så har jag ändrat mig, Jacobsson och Gartner känns som en liten uppgradering av Lashoff och Linder, men fortfarande ingen jättebra uppgradering. Om man kan få in en hyfsad offensiv back så skulle jag säga att backsidan ser ungefär lika bra/dålig ut som denna säsongen.

Kan säga såhär, Gartner fick inte spela i Örebro för att han klarar inte av spel på högsta nivå. Han är för liten och väger för lite sen kvävs han under press. Ända gången han "platsade" var i PP och då fick han panik på blå linjen och drällde med pucken.

Har ingen som helst koll på vilka backar som fick gå i Leksand men ni gjorde inget kap direkt.
2014-04-17, 16:35
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Efter lite betänketid så har jag ändrat mig, Jacobsson och Gartner känns som en liten uppgradering av Lashoff och Linder, men fortfarande ingen jättebra uppgradering. Om man kan få in en hyfsad offensiv back så skulle jag säga att backsidan ser ungefär lika bra/dålig ut som denna säsongen.
Jacobsson är nog en hyfsad värvning trots allt, har potential och numera bra rutin.
Men kan tappet av Hersley uppvägas av att 2 defensiva backar uppgraderas något? Knappast enligt mig. Det var ju Alsenfelt och Hersley som bar Leksand förra säsongen.
2014-04-17, 16:36
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackex
Kan säga såhär, Gartner fick inte spela i Örebro för att han klarar inte av spel på högsta nivå. Han är för liten och väger för lite sen kvävs han under press. Ända gången han "platsade" var i PP och då fick han panik på blå linjen och drällde med pucken.

Har ingen som helst koll på vilka backar som fick gå i Leksand men ni gjorde inget kap direkt.
Hersley var ju också för dålig för Elitserien innan han kom till Leksand, och se hur det slutade. Säger inte att det kommer bli så igen då jag absolut inte har någon koll på Gartner, men spelare utvecklas, och det var ju därför Salo värvade honom. Vi får se helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jacobsson är nog en hyfsad värvning trots allt, har potential och numera bra rutin.
Men kan tappet av Hersley uppvägas av att 2 defensiva backar uppgraderas något? Knappast enligt mig. Det var ju Alsenfelt och Hersley som bar Leksand förra säsongen.
Självklart uppvägs inte tappet av Hersley med två defensiva backar. Jag pratade om Lashoff och Linder vs Jacobsson och Gartner. Hersley är ju nästintill omöjlig att ersätta, men någon offensiv back lär komma in som ersättare.
2014-04-17, 16:46
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Hersley var ju också för dålig för Elitserien innan han kom till Leksand.

Samma sak med Ryno och Alsenfelt. Nu är alla tre i landslaget.

Hade vi inte haft Modo som farmarlag hade vi inte tillhört SHL idag. De gav oss ju även bästa målskytten bland forwards, Jacke

Jag tycker backsidan ser okej ut. Åtminstone defensivt är den väl på pappret ännu starkare med Jacobsson in och livsfarorna Hersley och Lashoff ut. Bara hoppas Gardtner kliver fram som en skaplig PP-back och att Kapstan kan utvecklas ännu mer i den spelformen. Men en till poängstark back som kan slå lite mackor till Brunnis så han kan göra ett mål på fjorton frilägen vore skönt.
2014-04-17, 16:49
Medlem
von_Ss avatar
Det har säkert nämnts men bröderna Bibic är klara för Rögle. Hoppas de kan utvecklas och komma tillbaka till hela Sveriges lag. Båda har ändå ett par ganska grova brister i spelet än så länge.
2014-04-17, 17:19
Medlem
€rics avatar
Kan iaf uppdatera och säga att vi har en spelare klar, Lindqvist! Och det är jag mycket nöjd med en spelare som vi förhoppningsvis kan behålla ett bra tag. Tror han kan vara "nästa Janmark".
2014-04-17, 19:58
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:

Nä, man ska inte sätta igång och gnälla sönder sig innan man har sett dom spela. Om sanningen ska fram så har jag rätt dålig koll på dessa herrar.
Det var bara första känslan.
Dom kanske är billiga?
2014-04-17, 20:35
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Kan iaf uppdatera och säga att vi har en spelare klar, Lindqvist! Och det är jag mycket nöjd med en spelare som vi förhoppningsvis kan behålla ett bra tag. Tror han kan vara "nästa Janmark".
Då kan vi alla sova lite lugnare, vi har varit utom oss av oro för AIKs trupp.
2014-04-17, 21:35
Medlem
Leksand är sugna på Himelfarb!

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/04/17/avslojar-leksand-vill-ocksa-ha-himelfarb/
2014-04-17, 21:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Leksand är sugna på Himelfarb!

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/04/17/avslojar-leksand-vill-ocksa-ha-himelfarb/
Hoppas verkligen inte han kommer till Leksand.
2014-04-17, 23:28
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Hoppas verkligen inte han kommer till Leksand.
Varför? Vem förväntar du dig annars vara eran spetsspelare?
2014-04-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Kör ni med 1-manna trupp i år?
Tungt i boxplay osv...

Ledningen sket ju att ta in några tunga spelare vid året extremt sena Tradingfönster.
Och torskar minst 20 miljoner kronor och platsen i SHL pga detta.
Kul att du hittar glädjen i detta.

Dock tycker jag AIK ska kred för att dom kämpade sista matchen.
Och till skillnad från Örebro och Västerås spelade hockey.
Det ironiska är väl att DIF knappast gjort samma för AIK?

Nästan så jag börjar hålla en liten tumme för AIK.
Sportsmannamässigt om inte annat.

Hoppas ni tar en av dom fyra platserna till SHL -15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in