2014-04-17, 13:00
Medlem
Jkrokens avatar
Sondre bekräftad.
http://www.brynas.se/artikel/51272/
2014-04-17, 13:01
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Så länge folk i tråden sågar Leksands nyförvärv känns det bra för mig. Tills vi fått ordning på kansliet får vi nog vänja oss vid sådana här värvningar. Ska bli intressant att höra någon längre intervju med Mårtensson. Han har väl sagt att han inte gillar Leksand om jag minns rätt.

Och Klasen hade som pojkdröm att spela hockey i alperna.

Mårtensson kommer säkert säga att det alltid har varit hans dröm att spela i Leksand....
2014-04-17, 14:19
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Visst, men lönen betalades av KHL-klubben. Ska dom ha ett "riktigt" kontrakt med honom där ingen KHL-klubb är inblandad får de betala allt själv och då är han förmodligen en av de dyraste om inte dyrast i truppen. Sen har jag inte sagt någonting om att han sparkats.
Jag vet, ville bara få fram det eftersom att någon annan tidigare skrev att han sparkades. Växjö har själva valt att inte förlänga med någon av målvakterna.
2014-04-17, 15:07
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Nu känns det ju nästintill säkert att Lashoff och Linder inte spelar i Leksand nästa säsong.
Fast varken Robin 1 eller Robin 2. känns väl som några lyft jmf Lashoff och Linder, den senare tyckte jag spelade bra under andra halvan av serien.

Hur många till skall in? 1? 2?
2014-04-17, 15:08
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Mårtensson kommer säkert säga att det alltid har varit hans dröm att spela i Leksand....
Frågan är om K.Kapstad kommer tvingas bogsera runt han på isen så han hinner med i spelvändningarna? Eller skjuta på kanske?
2014-04-17, 15:26
Medlem
LT10s avatar
Apropå Daniel Zaar. Frågan är om Luleå och Skellefteå kan ge honom plats i topp 6? skulle vi plocka honom skulle han med största sannolikhet få plats i topp 6. Jag hoppas vi är med och hugger. Riktigt duktig spelare och dessutom skulle han vara en perfekt ersättare till Åberg som vi ännu inte har ersatt.

Nu vill man att det ska börja hända något. Lite kontraktsförlängningar samt presentationer av Tellan och Ahnelöv de närmaste dagarna hade inte suttit fel.
2014-04-17, 15:30
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast varken Robin 1 eller Robin 2. känns väl som några lyft jmf Lashoff och Linder, den senare tyckte jag spelade bra under andra halvan av serien.

Hur många till skall in? 1? 2?
Båda två är ju klara uppgraderingar om man jämför med Lashoff, som varit precis värdelös. När det kommer till Linder så känns det som varken en uppgradering eller degradering, Salo tycker ju sig se potential i Gartner så vi får väl se, sådana spelare har ju funkat väl förut.

Salo sa till DT häromdagen att 2-3 backar skulle in, så vi kan nog räkna med att åtmonsonde en offensiv back kommer in.
2014-04-17, 15:39
Medlem
Ludvig Rensfeldt blev klar för Rögle idag, det var rätt så oväntat att han stack dit men det är bara att önska han lycka till, så länge han inte gör mål mot Malmö hehe.
2014-04-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Ludvig Rensfeldt blev klar för Rögle idag, det var rätt så oväntat att han stack dit men det är bara att önska han lycka till, så länge han inte gör mål mot Malmö hehe.

Vafalls, har inte Rögle några egna talanger att fylla upp med?
2014-04-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Vafalls, har inte Rögle några egna talanger att fylla upp med?

Ingen aning!
2014-04-17, 16:06
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Då kunde man ju lika gärna behållit Lashoff och Linder. Är inte överlycklig precis.

Känns väldigt ljummet tyvärr.
Tvåårskontrakt skrivna också, undrar hur tankarna går där?
2014-04-17, 16:14
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMyBrain
Känns väldigt ljummet tyvärr.
Tvåårskontrakt skrivna också, undrar hur tankarna går där?
Efter lite betänketid så har jag ändrat mig, Jacobsson och Gartner känns som en liten uppgradering av Lashoff och Linder, men fortfarande ingen jättebra uppgradering. Om man kan få in en hyfsad offensiv back så skulle jag säga att backsidan ser ungefär lika bra/dålig ut som denna säsongen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in