2014-04-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
Ryggproblemen kan du fått för metylfenidat gör så att du spänner dig.
Har själv haft rätt rejäla ryggproblem förr men det försvann helt när jag började träna.
Men jag håller med dig, ritalin/concerta minskar garanterat värk i ryggen.
Du gör bäst i att kolla upp det!

Men jag fick inte ont i ryggen när jag tog det sen, utan det var ju när jag inte hade tagit det som värken kom..
Dock så provade jag att vara utan Ritalin idag och jag har inte fått någon värk än..(?)

Citat:
Ursprungligen postat av pele1
Inga problem tycker själv också att det du beskriver är någonting som skulle vara intressant veta vad det kan bero på. Hoppas din läkare kan ge lite klarhet eller iaf någon teori gällande varför ritalinet har den effekten som tex att du kanske slappnar av med det och utan oavsiktligt spänner muskulaturen och därav en lättnad med medicinen. Följ gärna upp efter att du tagit upp detta med din läkare skulle vara intressant att höra vad han/hon tror det kan bero på, MVH.

Ja jag har också haft den teorin att musklerna slappnar av sig med Ritalinet och spänner mig fast jag inte märker det, hade inte alltid ont i ryggen utan berodde på vilken "ställning" jag hade.

Som sagt provade att vara utan det idag för idag kom ingen värk, kanske var någon inflammation eller något ?
Citera
2014-04-15, 14:39
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNjure
Ja jag har också haft den teorin att musklerna slappnar av sig med Ritalinet och spänner mig fast jag inte märker det, hade inte alltid ont i ryggen utan berodde på vilken "ställning" jag hade.

Som sagt provade att vara utan det idag för idag kom ingen värk, kanske var någon inflammation eller något ?

Musklerna spänner sig snarare av Metylfenidat. Kan det vara träningsvärk du har efter? Som alla vet så gör musklerna inte ont under träningsvärk om man tränar dom.

Som bekant är ju magnesium muskelavslappnande. Du kan ju pröva ta det om du tror det är musklerna
Citera
2014-04-17, 10:25
Medlem
Rusrapport:
Substanser: Metylfenidat, Sertralin, weed, alkohol, Zolpidem (svennebanan-kombo nr1?).
Kön: Man.
Ålder: 21.
Längd: 180 cm.
Vikt: 60 kg.
Tidigare brukat: Ovanstånde substanser och MDMA.

Bakgrund: Jag har Medikinet med modifierad frisättning i kapslar utskrivet pga koncentrationssvårigheter och ska ta 50 mg/dag.
Jag tar det ungefär var tredje dag då jag inte vill bli beroende utav dem.
Tar även 100 mg Sertralin/dag mot sociala fobier.

Vaknade kl. 9 och åt frukost. Lätt träning kl. 11.
Går sedan en promenad för att få frisk luft och röka en fet. När jag kommit bort en bit från civilisationen så tänder jag på. Bra grejer detta, känner jag, och tänker att det ska bli en soft dag. När 1/3 av spliffen är rökt så dör glöden.
Min trotjänare bic har fått slut på butangas.
-Detta är inte sant!?
Jag behåller lugnet men försöker få igång tändaren i ungefär 20 min till utan resultat.
Går hem och sväljer helt oplanerat 100mg Medikinet i berusningssyfte kl. 13, i sin kapselform.
Tidigare har jag som mest tagit 60 mg, då som terapeutisk dos. Jag har då inte känt mer än att hjärtat bultat extra hårt.
En timma efter intag så kommer bröstsmärtor och utebliven eufori. Hade läst någon stans att om man dricker alkohol så bildas Etylfenidat som ska kunna ge eufori.
Drack 10 cl whiskey kl. 15 och kände mig lätt euforisk men den försvann snabbt.
Jag cyklar till affären och köper cigg. hm. Något är det jag känner, det är en ganska soft känsla.
Drar till en gammal vän som aldrig sett mig påtänd innan. Han verkar inte märka nått så jag säger inget om det men snackar på ganska rejält. Ska träffa han om ett par dagar så får då fråga om han märkte av något på mig. Mina pupiller såg ganska normalstora ut vad jag kan minnas.

Kommer hem igen kl. 20 och glor på tv. Jag känner fortfarande av något men lite mindre.
Det var inget MDMA-rus direkt och jag var väldigt missnöjd då jag ville bli lite go.
Klockan blir 2 på natten och jag lägger mig för att sova. Känner att bröstsmärtan aldrig riktigt släppt men blir nu mkt starkare.
Somnar aldrig då jag inte kan slappna av.
Äter frukost och tar Sertralin igen kl. 9 som vanligt. Skippar Medikinet denna dagen då jag fortfarande känner lite tryck i bröstet. Fick dock aldrig någon AT. På kvällen tog jag 10 mg Zolpidem och somnade.

Tror ni weedet, Sertralinet eller alkoholen hade något med den uteblivande sköna känslan att göra?

Tror ni att någon annan typ av Metylfenidat kan vara bättre för mig eller är det kanske inte min grej?

Hur kan jag få ut mest av medicinen? Bomba och snorta för berusningssyfte istället?
Citera
2014-04-17, 21:48
Medlem
Vad händer om jag tar ritalin 10mg?

Halloj i stugan!

Jag sitter och funderar på om jag ska ta en tablett av dessa ritalin som dock inte är mina, haha! Men jag är jävligt sugen, dels för att jag funderat på om jag kan ha någon typ av add/adhd och dels för att jag vill veta vad jag får för effekt för att veta om jag ska trycka på läkarna/psykologerna att få en egen diagnos fastställt så att säga.

Jag menar, effekten kommer ju vara den samma oavsett om jag har en diagnos eller inte. Skillnaden är ju bara om jag verkligen har add/adhd eller inte.

Hur som helst:
Vad bör jag förvänta mig händer om jag sväljer en tablett ritalin 10mg?
Hur snabbt verkar den? (1 timma? 2 timmar? 30 min?)
Vad kommer jag känna om jag har add/adhd?
Vad kommer jag känna om jag inte har add/adhd?

Bör jag undvika detta eller köra och testa? I dagens samhälle måste man ju vara sin egen läkare och prova sig fram typ för att komma någonstans i alla fall.. Kanske är guld för mig, vem vet?
Citera
2014-04-17, 21:53
Medlem
sgeddingagglis avatar
Bokstavskombination eller inte, om nån timme kommer du bli alert och pigg som en lärka och må bra och vilja få saker gjort. Det kommer släppa om några timmar. Mycket mer händer inte på den mängden.
Citera
2014-04-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Bokstavskombination eller inte, om nån timme kommer du bli alert och pigg som en lärka och må bra och vilja få saker gjort. Det kommer släppa om några timmar. Mycket mer händer inte på den mängden.

Är det värt att prova? Jag menar, om jag provar och jag tycker det fungerar bra så kan jag ju ta upp det med min läkare? För har provat så mycket skit tidigare, dock inga CS då jag inte har någon sådan diagnos ännu.. Men är väl bra att veta hur jag reagerar, eller tänker jag galet?
Citera
2014-04-17, 22:18
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Är det värt att prova? Jag menar, om jag provar och jag tycker det fungerar bra så kan jag ju ta upp det med min läkare? För har provat så mycket skit tidigare, dock inga CS då jag inte har någon sådan diagnos ännu.. Men är väl bra att veta hur jag reagerar, eller tänker jag galet?

Du kan mycket väl prova.

Jag är själv just nu i den sitsen att jag begärt utredning om ADHD eller nåt liknande. Jag blir strukturerad och hel som människa av preparat som ritalin, concerta, amfetamin osv. Med sansade doser, vill säga. Och det var den delen som spårade ur. Jag tog helt jävla omåttligt de senaste åren. Och blev inte det minsta strukturerad. Enbart jävligt påtänd och skev. Och överstyvt psykotisk under avtändningen. Bestämde mig för att sluta för ett år sedan och har tagit 10-12 gånger sedan dess.

Nu ska jag alltså utredas och det kan bara göras om jag varit dokumenterat ren från amfetamin 6 månader. Annars kommer jag rimligtvvis inte uppvisa några symtom under utredningen. Så nu runt ett halvar efter sista grammet jag satte i mig så mår jag finemang på många sätt. Socialt har det rättat sig till bra, äter bättre, sover bättre osv. Men i huvudet blir det fanimej bara rörigare och rörigare. Och jag utnyttjar typ 60-60% av min verkliga potential.

Det är jävligt svårt att förklara, men med en sansad dosering så kommer kugghjulen i hjärnan på plats så att säga. Jag kan fullfölja det jag påbörjar, koncentrera mig på saker. Blir inte så in i helvete otålig. Mår helt enkelt bättre mentalt. Och inte detta jävla kaos i huvet.

Nu är det svårt att säga om just du kommer att märka av nån förbättring vid ett enstaka tillfälle. Men vafan, släng i dig den. Och uppdatera gärna tråden i så fall.
Citera
2014-04-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Du kan mycket väl prova.

Jag är själv just nu i den sitsen att jag begärt utredning om ADHD eller nåt liknande. Jag blir strukturerad och hel som människa av preparat som ritalin, concerta, amfetamin osv. Med sansade doser, vill säga. Och det var den delen som spårade ur. Jag tog helt jävla omåttligt de senaste åren. Och blev inte det minsta strukturerad. Enbart jävligt påtänd och skev. Och överstyvt psykotisk under avtändningen. Bestämde mig för att sluta för ett år sedan och har tagit 10-12 gånger sedan dess.

Nu ska jag alltså utredas och det kan bara göras om jag varit dokumenterat ren från amfetamin 6 månader. Annars kommer jag rimligtvvis inte uppvisa några symtom under utredningen. Så nu runt ett halvar efter sista grammet jag satte i mig så mår jag finemang på många sätt. Socialt har det rättat sig till bra, äter bättre, sover bättre osv. Men i huvudet blir det fanimej bara rörigare och rörigare. Och jag utnyttjar typ 60-60% av min verkliga potential.

Det är jävligt svårt att förklara, men med en sansad dosering så kommer kugghjulen i hjärnan på plats så att säga. Jag kan fullfölja det jag påbörjar, koncentrera mig på saker. Blir inte så in i helvete otålig. Mår helt enkelt bättre mentalt. Och inte detta jävla kaos i huvet.

Nu är det svårt att säga om just du kommer att märka av nån förbättring vid ett enstaka tillfälle. Men vafan, släng i dig den. Och uppdatera gärna tråden i så fall.

Är det risk att jag blir psykotisk? Har haft några psykoser tidigare nämligen :/

Kommer jag få fokus tror du, så jag kan koncentrera mig på en och samma sak och få ut något av det jag gör typ? Tycka om det typ? ^^

Hur är ditt kaos typ? Vet inte om det är samma kaos som jag själv upplever osv.. :O

Sista problemet är väl att det egentligen inte är min medicin och vet inte hur reaktionen blir om jag blir upptäckt haha! Dock är det ju ingen som tar de, en familjemedlem fick de av en men har inte vågat prova de, så de ligger ju bara liksom, men tyvärr är det tabletter och då märks det ju om någon är borta? Haha..
Citera
2014-04-17, 22:38
Medlem
Har svårt att tro att man skulle kunna få psykos. Finns det verkligen tabletter för 10mg? Trodde 20mg var det lägsta.

Edit: tydligen
Senast redigerad av bamsesmamma 2014-04-17 kl. 22:49.
Citera
2014-04-17, 23:02
Avslutad
Jag tror inte du känner någonting. Jag tog en gång en 20 mg tablett, märkte ingenting.

För att bli hög eller speedad på det så tuggade jag 8 st Concerta 54 mg. Det är depottabletter, men de svårtuggade tabletterna tar bort depoten om man maler eller tuggar dem.
Citera
2014-04-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag tror inte du känner någonting. Jag tog en gång en 20 mg tablett, märkte ingenting.

För att bli hög eller speedad på det så tuggade jag 8 st Concerta 54 mg. Det är depottabletter, men de svårtuggade tabletterna tar bort depoten om man maler eller tuggar dem.

Med andra ord är det onödigt att testa?

Nu menar jag inte att jag testar för att få världens rus, utan för att testa om jag blir "normal" på de, mer
Citera
2014-04-17, 23:19
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Med andra ord är det onödigt att testa?

Nu menar jag inte att jag testar för att få världens rus, utan för att testa om jag blir "normal" på de, mer

Tycker du borde ta runt 30-50 MG som ett minimum. Vill du dock ha något märkbart "rus" så borde du ta 200-250MG kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in