2014-04-17, 14:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, men mannen har redan en stämpel i pannan. Samhället har t o m gjort honom olaglig. Man stampar och trampar på mannen dagligen, och du gör inget bättre genom att sprida ytterligare bajs.
Hororna däremot skall man flörta för, hur vidriga de än är. De är "offer". I alla fall om de är kvinnor.

Fy fan!

Inte mannen. Utan sexköpet är och skall förbli olagligt så länge jag finns till på den här planeten Tellus.
Kolla på din manliga medmänniska och skäll ut honom för bajset han skrev om sliddjur och horor istället.
Det är han som skall tillrättavisas av dig som man.
Mannen stampar och trampar på sig själv då han envist håller sig fast i det förflutnas patriarkala värld.
Det är definitivt inte synd om en man som inte får sex.
Det är synd om människor som svälter, dödas i krig och blir styckade.
En man skulle inte kunna hjälpa de människorna genom att spruta på dem.
Det finns värre problem i vår värld än sexuell frustration. Det är ett så kallat välfärdsproblem och kan endast genomföras med ekonomiska resurser. Betala för ett skjut.
Citera
2014-04-17, 14:42
Medlem
goran,

bra att du har visat din riktiga sida. Det är visst synd om mannen som inte får sex. Han lider säkert tillräckligt av att behöva betala för det. Inget man behöver kasta i hans ansikte, bara för att man är en kvinna utan någon som helst förståelse. Att en del tar självmord bevisar bara att svält i flera fall är mindre grymt, så bevara oss från dina känslokalla kommentarer, tack!
Citera
2014-04-17, 15:12
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Varför skulle det inte kunna vara det? Har läst om exempel där fysiskt, mentalt eller socialt handikappande det varit synd om. Finns tom en film som heter "The Sessions" som tar upp ämnet.

Alla har relativa behov av hjälp pga naturliga instinkter. Inte bara dina krigsoffer. Men skrik "Allas lika värde!" flera gånger åt "patriarkala maktstrukturerna" här på hemmaplan så kanske allt ordnar upp sig.
Citera
2014-04-17, 15:17
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Alla vet att den genomsnittlige kvinnan har i genomsnitt fem ggr så många sexpartners som den genomsnittlige mannen.
Alla vet? Visste inte om detta och utan källa vet jag inte om jag tror på den.

Men om dessa kvinnor har sex med män så blir ju män kompenserade
Citera
2014-04-17, 15:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
goran,

bra att du har visat din riktiga sida. Det är visst synd om mannen som inte får sex. Han lider säkert tillräckligt av att behöva betala för det. Inget man behöver kasta i hans ansikte, bara för att man är en kvinna utan någon som helst förståelse. Att en del tar självmord bevisar bara att svält i flera fall är mindre grymt, så bevara oss från dina känslokalla kommentarer, tack!

Ja jag tycker inte synd om mannen som inte får sex. Kalla mig vad du vill men nej det är definitivt inget världsproblem och förmodligen inte heller ett problem att ta tag i på regeringsnivå.
Tar kvinnor livet av sig menar du om de inte får penis? Det finns mycket, mycket viktigare problem i vår värld att lägga ner sin energi på.
Tycker du att jag är känslokall så kan du jämföra det med männen som kallar oss kvinnor sliddjur och horor.
Jag lägger allt mitt politiska arbete på bra mycket större saker än sexuell frustration från män i Sverige som inte får sex, eller inte får ta kärringen i stjärten , eller annat kinky sex.
Pedofili, nekrofili och sodomi är STORA PROBLEM och krigen i vår värld och orättvisor samt svält.
Du får kalla mig kall bäst du vill. Det handlar om vad jag som människa tycker är de viktigaste politiska frågorna.
En svensk mans sexuella frustration kommer på - 100 för mig.
Senast redigerad av goran744 2014-04-17 kl. 15:42.
Citera
2014-04-17, 16:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, lägg din energi på annat du, och lämna den här tråden.

Tyvärr! Tråden tillhör alla och just den här bordelltråden berör mig som kvinna mer än dig som man.
Att sitta och gnälla som vissa män gör om sin sexuella rättighet att köpa sig en liten hora mellan varven medans en massa gubbar runt om i världen våldtar småbarn och kör in sina organ i små barnkroppar tycks för mig både osmakligt och egoistiskt.
Är det inte barn vissa män skall dra över så är det döda människor eller djur.
Frågar sig en sådan man någon gång. Vill barnet verkligen ha mig? Vill liket ha mig? Vill kossan ha mig?
Dessutom sedan sitta och gråta över att man vill ha en bordell och STATLIG dessutom.
Sjukt, snedvridet och oansvarigt.
Du har din åsikt och jag har min. Om du inte kan med mina inlägg så har du valet att lämna tråden själv.
Senast redigerad av goran744 2014-04-17 kl. 16:36.
Citera
2014-04-17, 18:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Visst är det så, men såvida det inte förekommit någon omröstning där samtliga kvinnor röstat emot avkriminalisering och samtliga man röstat för, är ju detta knappast relevant. Det är ju som om jag skulle hävda att det enbart är män som förhindrar att vi legaliserar våldtäkt, för OM alla kvinnor hade röstat för detta så skulle männen kunna stoppa dem.
Poängen är inte att det är män som drivit igenom lagen, poängen är att om det vore så att alla män var emot den så hade den stoppats i riksdagen av männen som faktiskt är i majoritet.

Nu vet vi ju att det fanns män och kvinnor som var emot och män och kvinnor som var för - och att en majoritet i den lagstiftande församlingen var för ..
Citera
2014-04-17, 19:38
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Inte mannen. Utan sexköpet är och skall förbli olagligt så länge jag finns till på den här planeten Tellus.
Kolla på din manliga medmänniska och skäll ut honom för bajset han skrev om sliddjur och horor istället.
Det är han som skall tillrättavisas av dig som man.
Mannen stampar och trampar på sig själv då han envist håller sig fast i det förflutnas patriarkala värld.
Det är synd om människor som svälter, dödas i krig och blir styckade.
En man skulle inte kunna hjälpa de människorna genom att spruta på dem.
Det finns värre problem i vår värld än sexuell frustration. Det är ett så kallat välfärdsproblem och kan endast genomföras med ekonomiska resurser. Betala för ett skjut.

Prostitution är för det första inget välfärdsproblem i den bemärkelsen, men på andra sätt kan den vara det. Det säljs och köps sexuella tjänster överallt, speciellt vanligt förekommande är det i fattiga länder i Asien, Indien och sydAmerika. Lejonparten av sexköparna är naturligtvis inte ditresta sexturister, utan vanliga fattiga inhemska män. När det gäller ditt gnäll om patriarkatet, så är det givetvis kvinnor som du själv som ser till att upprätthålla ett patriarkalt samhälle. Det är bara att titta på dina tidigare inlägg om hur en man skall vara. Föraktet för svaga män i utanförskap når samma höjder som hos de mest misogyna männen här på forumet.

Men för att återgå till trådstarten, självklart skall vi inte ha statliga bordeller i Sverige. Däremot så bör den så kallade sexköpslagen skrotas.
Citera
2014-04-17, 19:45
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Prostitution är för det första inget välfärdsproblem i den bemärkelsen, men på andra sätt kan den vara det. Det säljs och köps sexuella tjänster överallt, speciellt vanligt förekommande är det i fattiga länder i Asien, Indien och sydAmerika. Lejonparten av sexköparna är naturligtvis inte ditresta sexturister, utan vanliga fattiga inhemska män. När det gäller ditt gnäll om patriarkatet, så är det givetvis kvinnor som du själv som ser till att upprätthålla ett patriarkalt samhälle. Det är bara att titta på dina tidigare inlägg om hur en man skall vara. Föraktet för svaga män i utanförskap når samma höjder som hos de mest misogyna männen här på forumet.

Men för att återgå till trådstarten, självklart skall vi inte ha statliga bordeller i Sverige. Däremot så bör den så kallade sexköpslagen skrotas.

Du missuppfattar mig totalt! När jag pratar om starka män så pratar jag om män som kan sätta ner foten framför en annan man och säga åt honom: vem fan tror du att du är? vad har du för rätt att kalla någon hora eller slidslyna.
Det är en stark man för mig. Mannen som går emot sitt eget köns förakt.
Citera
2014-04-17, 20:06
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Du missuppfattar mig totalt! När jag pratar om starka män så pratar jag om män som kan sätta ner foten framför en annan man och säga åt honom: vem fan tror du att du är? vad har du för rätt att kalla någon hora eller slidslyna.
Det är en stark man för mig. Mannen som går emot sitt eget köns förakt.

Nej, det är jag helt säker på att jag inte gör. Den citerade delen ovan belyser i stort vilken typ av man som inte enbart skall tolereras utan som skall beundras, dvs. en stark man som tar plats och är/kan vara beskyddande. Tittar vi på hur vårt samhälle ser ut idag, så finns det en oerhörd mängd med ensamma män i utanförskap och som kommer att ha stora problem att bli en del av samhället. En del av dessa syns och hörs i forum som flashback och använder uttryck som sliddjur osv.

Jag tror prof. Rothstein, har helt rätt i sin analys.
http://www.expressen.se/debatt/nobbade-man-ar-en-tickande-bomb/
Citera
2014-04-17, 20:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Nej, det är jag helt säker på att jag inte gör. Den citerade delen ovan belyser i stort vilken typ av man som inte enbart skall tolereras utan som skall beundras, dvs. en stark man som tar plats och är/kan vara beskyddande. Tittar vi på hur vårt samhälle ser ut idag, så finns det en oerhörd mängd med ensamma män i utanförskap och som kommer att ha stora problem att bli en del av samhället. En del av dessa syns och hörs i forum som flashback och använder uttryck som sliddjur osv.

Jag tror prof. Rothstein, har helt rätt i sin analys.
http://www.expressen.se/debatt/nobbade-man-ar-en-tickande-bomb/

Du får vara hur säker du vill. Det är inte mitt problem. Jag vet mycket väl själv vad jag står i min syn på vad manlighet betyder för mig.
Och jag vill inte ha en man vid min sida som inte kan sätta ner foten.
Mannen måste ta ansvar över alla de så kallade tickande bomberna.
Det är inte en kvinnas fel att en man formas till en bomb. Det är hans egna osäkerhet och hans egen förmåga att inte kunna vara den man han vill vara.
Mannen har ansvaret över sig själv och sina söner. Vi kvinnor kan inte vara förebilder för hur en man skall vara det måste mannen själv vara till sina söner.
Har en pojke en pappa som skriker fula ord hela dagarna så börjar naturligtvis även han.
Att beskylla en kvinna för allt det mannen själv gör är totalt bortkastat för mannen själv.
Det blir han som förlorar i slutändan.
Ansvar handlar det om. Ta ansvar för sitt eget kön. Vi kvinnor kan inte det åt män.
Citera
2014-04-17, 21:45
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Tyvärr! Tråden tillhör alla och just den här bordelltråden berör mig som kvinna mer än dig som man.
Att sitta och gnälla som vissa män gör om sin sexuella rättighet att köpa sig en liten hora mellan varven medans en massa gubbar runt om i världen våldtar småbarn och kör in sina organ i små barnkroppar tycks för mig både osmakligt och egoistiskt.
Är det inte barn vissa män skall dra över så är det döda människor eller djur.
Frågar sig en sådan man någon gång. Vill barnet verkligen ha mig? Vill liket ha mig? Vill kossan ha mig?
Dessutom sedan sitta och gråta över att man vill ha en bordell och STATLIG dessutom.
Sjukt, snedvridet och oansvarigt.
Du har din åsikt och jag har min. Om du inte kan med mina inlägg så har du valet att lämna tråden själv.

Vilket rimligtvis även borde inneberä att svenska kvinnor saknar gnällberättigande. Allt annat vore högst ojämställt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in