Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-17, 14:29
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om jag försöker koka ihop det hela handlar det om att vi är några som varit med ett tag och vet att det är löjligt att vara 19 år gammal, bo hemma, vara student och samtidigt tvärsäkert uttala sig om hur alla ska leva och hur man själv kommer leva resten av sitt liv.
Har aldrig sagt hur man bör leva, har bara pekat ut de tydliga negativa sidorna med en slösaktig livsstil. Att du ser det som ett påhopp på din livsstil visar ju bara hur osäker du är om dina egna val.

Sedan är det inte jag som åldersdiskriminerar ("du är bara 19, du kan således inte veta någonting") och jämt klagar på att "du kommer inte att klara det blah blah blah", det är du/Denkmal/Conception som gör det.
Citera
2014-04-17, 14:33
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WACC
Jag förstår inte riktigt vad er diskussion går ut på? Ett par vill konsumera och en person vill spara mer än konsumera? Vad är det ni inte förstår med att alla har olika preferenser?

Det dras så många generaliseringar från båda håll så att man blir spyfärdig.

Ja visst är det ofta rätt låg nivå på diskussionen. Speciellt från ett visst fåtal personer.

Vi förstår att alla har olika preferenser och vi vill väll bara att han själv ska vara ödmjuk för det faktumet där han istället ofta varit väldigt dömande i sin beskrivning av hur andra lever sina liv, så som han absolut inte själv vill leva. Klart man kan bli förbannad av mycket han har skrivit.

Sedan är det ju flashback där människor inte drar sig från att hugga till.
Citera
2014-04-17, 14:48
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Ja visst är det ofta rätt låg nivå på diskussionen. Speciellt från ett visst fåtal personer.

Vi förstår att alla har olika preferenser och vi vill väll bara att han själv ska vara ödmjuk för det faktumet där han istället ofta varit väldigt dömande i sin beskrivning av hur andra lever sina liv, så som han absolut inte själv vill leva. Klart man kan bli förbannad av mycket han har skrivit.

Sedan är det ju flashback där människor inte drar sig från att hugga till.
Jag är inte dömande, jag påpekar bara de stora negativa sidorna med de livsstilarna som jag själv inte förstår idèn av.
Citera
2014-04-17, 15:06
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Jag är inte dömande, jag påpekar bara de stora negativa sidorna med de livsstilarna som jag själv inte förstår idèn av.

Uppfattas väldigt dömande, naivt och överdrivet hur du beskriver andras levnadssätt. Mothugg får du förvänta dig när du skriver som du gör.

En mer omöjlig person får man leta efter.
Citera
2014-04-17, 16:08
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Det får du visst det. Googla så lär du dig kanske något nytt.

Nej det får du inte. "Googla om du inte tror mej"
Citera
2014-04-17, 16:10
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Nej det får du inte. "Googla om du inte tror mej"
http://www.tailorstore.se/

Problem?
Citera
2014-04-17, 16:23
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
http://www.tailorstore.se/

Problem?

"Skräddarsydd" i en fabrik i Sri Lanka?

Jag skulle vilja påstå att det är exakt samma skjorta du får som du köper på Dressman.
Citera
2014-04-17, 16:33
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
"Skräddarsydd" i en fabrik i Sri Lanka?

Jag skulle vilja påstå att det är exakt samma skjorta du får som du köper på Dressman.
Det är skillnad på att ha en skjorta med perfekta mått och en som är från butikshyllan. Skräddarsytt betyder att plagget är sytt enligt dina personliga mått så att den passar perfekt. Att den sys i Sri Lanka är inget problem, därifrån kommer alla dyra märkeskläder också. Som exempel: skillnaden mellan H&M-kläder och Gant är att Gant har strängare krav på kvalitetskontrollen och även ibland dyrare material, kläderna görs i tredje världen för en billig hacka oavsett märke (obskyra små designerklädesföretag ej medräknade).

Något annat?
Senast redigerad av anonym.hedonist 2014-04-17 kl. 16:34. Anledning: edit
Citera
2014-04-17, 16:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Har aldrig sagt hur man bör leva, har bara pekat ut de tydliga negativa sidorna med en slösaktig livsstil. Att du ser det som ett påhopp på din livsstil visar ju bara hur osäker du är om dina egna val.

Sedan är det inte jag som åldersdiskriminerar ("du är bara 19, du kan således inte veta någonting") och jämt klagar på att "du kommer inte att klara det blah blah blah", det är du/Denkmal/Conception som gör det.
Jag ser det inte som ett påhopp och jag är väldigt säker på att jag lever som jag vill leva. Vidare handlar det inte om någon åldersdiskriminering utan jag baserar det på egna upplevelser. Jag var också tvärsäker på det mesta när jag var 19 år gammal. Allt från barnuppfostran till yrkesval och när jag blev äldre insåg jag att det där tvärsäkra inte stämde så bra.
Citera
2014-04-17, 16:58
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag ser det inte som ett påhopp och jag är väldigt säker på att jag lever som jag vill leva. Vidare handlar det inte om någon åldersdiskriminering utan jag baserar det på egna upplevelser. Jag var också tvärsäker på det mesta när jag var 19 år gammal. Allt från barnuppfostran till yrkesval och när jag blev äldre insåg jag att det där tvärsäkra inte stämde så bra.
Jag kanske uttrycker mig så att du får en bild av mig som "tvärsäker", det är dock inte direkt sant.

Dra inte förhastade slutsatser om andra baserade på dina egna erfarenheter. Jag är inte du.
Citera
2014-04-17, 17:10
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Dra inte förhastade slutsatser om andra baserade på dina egna erfarenheter. Jag är inte du.

Äntligen börjar vi se lite förståelse Tillämpa det själv nu också.

Dra inte förhastade slutsatser baserade på erfarenheter du inte har.
Citera
2014-04-17, 17:19
Medlem
Citat:
Det är skillnad på att ha en skjorta med perfekta mått och en som är från butikshyllan. Skräddarsytt betyder att plagget är sytt enligt dina personliga mått så att den passar perfekt. Att den sys i Sri Lanka är inget problem, därifrån kommer alla dyra märkeskläder också. Som exempel: skillnaden mellan H&M-kläder och Gant är att Gant har strängare krav på kvalitetskontrollen och även ibland dyrare material, kläderna görs i tredje världen för en billig hacka oavsett märke (obskyra små designerklädesföretag ej medräknade).

Något annat?

Du har fel. Tailorstore tillverkar måttsydda skjortor, INTE skräddarsydda. Det är en stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in