2014-04-17, 12:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Okej, men nu så visade ju faktiskt undersökningen att det faktiskt är skadligt. Så, det här inlägget blir ju i princip ogiltigt. Uppenbarligen så är det ju faktiskt en tankegång som går att applicera här.

Vad undersökningen visar är att det är bättre att röka sällan än att röka ofta. Ingen nyhet för de flesta kanske, men kan väl vara bra att ha på papper, antar jag.
En hel del cannabis rökare är rätt dumma, och använder rökmetoder som är för varma för lungorna.
Där kan vi härleda de flesta skadorna på lungorna.

Du har annars Donald Tashkin, han är rätt hyfsad på luftvägssjukdomar.
Man kan tom säga ledande i sitt område, han försökte trots allt i 40år att påvisa cannabisens farlighet.
Citera
2014-04-17, 13:44
Medlem
Willie.Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Är det verkligen CBD ni vill åt? Eller är det kanske så att ni bara vill bli höga utan att vara olagliga?
Skulle det vara så farligt då om man vill kunna berusa sig utan att betraktas som en brottsling och riskera ett straff för att man nyttjar en specifik drog?
Att det skulle vara ett ogiltigt argument har jag mycket svårt att se.
Citera
2014-04-17, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hur kommer du fram till den tolkningen?
För du har väl läst inlägget?

Och det du fetstilar har en given fortsättning, men du är omedveten om denna fortsättning eller?
I så fall, så har du Donald tashkin, en flitigt använd källa av knarkkrigarna.
Ja, ända tills han revidera sin forskning, eftersom det fanns inget stöd att cannabis hade dessa egenskaper som man försökte finna bevis för.

Vad du än säger så kan du inte ändra på naturens lagar cannabis är ett biologiskt ämne och CO och tjära är giftigt.
Citera
2014-04-17, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PotentOpponent
Nu var det du som kom med argumentet att cannabis är inte beskattat, och därför snyltar man då enligt dig på samhället om man brukar cannabis.
Det "problemet" är väldigt lätt att åtgärda genom att som jag sa legalisera och beskatta cannabis.

Jag skrev att du snyltar om du blir sjuk av det. Håller du inte med?

För övrigt ser jag inte logiken i att legalisera för att inte riskera att göra brottslingar av folk. Jag kör för fort ibland, gör det lagligt med så slipper jag vara brottsling.
Citera
2014-04-17, 15:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad du än säger så kan du inte ändra på naturens lagar cannabis är ett biologiskt ämne och CO och tjära är giftigt.
Om du hade läst inlägget, så hade du inte ens behöva skriva detta.

Är det nått du inte fattar?
Var inte rädd och fråga, jag bits inte så hårt.
Citera
2014-04-17, 15:06
Medlem
Citat:
här får du tre(3) exempel som borde räcka.

1: Vid all förbränning där någon form av kol ingår, bildas CO (Kolmonoxid) som är mycket giftigt. Detta ämne finns båda i bilavgaser, ciggavgaser(sämst verkningsgrad) och rökgaser från kraftvärmeverk (här används till och med exempelvis SNCR teknik där man sprutar in ammoniak eller urea över rökgaserna för att minska CO utsläppen) går inte in närmare på SNCR då jag tror att du är på tok för dum för att förstå det och för att det är irrelevant i ämnet.

I kort så bildas kolmonoxid som hindrar dina röda blodkroppar från att ta upp och transportera syre när du röker cannabis eller vanliga cigg.

2: Vid förbränning med syreunderskott vilket du inte kan komma ifrån, bildas tjära som är oerhört cancerogent. Därav anledningen till att rökare får tjära i lungorna och drar på sig lungcancer i längden.

Dessa två exempel gäller både rullade cigaretter och "bong" där båda innehåller förbränning med båda syreunderskott och förbränning av kolföreningar.

3: Om du röker rullade cigg så kan även pappret innehålla ämnen som vid förbränning är farliga.
kort sagt, att andas in någon sorts rök är väldigt dåligt för lungor/hjärtat.
Citera
2014-04-17, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BadrHari

just så ja.
Citera
2014-04-17, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om du hade läst inlägget, så hade du inte ens behöva skriva detta.

Är det nått du inte fattar?
Var inte rädd och fråga, jag bits inte så hårt.

Vad pratar du om nu? Förstår ingenting.
Citera
2014-04-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadrHari
Det är sant men...
Och varför ska man ta fram den diskussionen när tobak är lagligt? och som är värre för hjärtat med nikotinet.

Speciellt när man kan inta cannabis genom vaporizors, bakelser, matrecept, klubbor, oljor osv som inte berör lungorna ett dugg pga 0 tjära 0 carcinogena ämnen, tvärtom anticarcinogena sådana?

Jo lite gnällig får man bli, blir trött på förbudsivrarna som inte är pålästa/kunniga.

Legaliseringen är bara en tidsfråga.
Citera
2014-04-17, 15:24
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Jag skrev att du snyltar om du blir sjuk av det. Håller du inte med?
Nja, eftersom jag betalar skatt så bör jag ha rätt till sjukvård också, eller bör man inte det när man betalar skatt? Att staten väljer att hålla det illegalt är deras problem när det gäller att dom inte får in skatteintäkter av mitt cannabisbruk som kan täcka eventuella sjukvårdskostnader.
Citat:
För övrigt ser jag inte logiken i att legalisera för att inte riskera att göra brottslingar av folk.
Förbudet som gör brottslingar av folk gör mer skada än nytta genom att göra folk till brottslingar och bör därför avskaffas.
Så länge inte folk skadar andra med sitt cannabisbruk så bör dom inte klassas som brottslingar, hur svårt ska det vara att förstå det? Hur hade du känt dig om du blev klassad som en brottsling för att du gillar att supa till emellanåt?

Citat:
Jag kör för fort ibland, gör det lagligt med så slipper jag vara brottsling.
En rätt dum jämförelse då du kan orsaka någon annans död genom att köra för fort då du kanske inte hinner stanna i tid om någon går ut i vägen....eller en annan bil kör ut framför dig....eller du inte hinner uppfatta att bilen framför dig har bromsat och du kör in i baken på hans bil.....osv.
Att röka cannabis skadar ingen annan än möjligtvis dig själv, och skulle man påverkad skada någon annan så skall man straffas för det, inget mer att säga om det.
Citera
2014-04-17, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PotentOpponent
Nja, eftersom jag betalar skatt så bör jag ha rätt till sjukvård också, eller bör man inte det när man betalar skatt? Att staten väljer att hålla det illegalt är deras problem när det gäller att dom inte får in skatteintäkter av mitt cannabisbruk som kan täcka eventuella sjukvårdskostnader.
Förbudet som gör brottslingar av folk gör mer skada än nytta genom att göra folk till brottslingar och bör därför avskaffas.
Så länge inte folk skadar andra med sitt cannabisbruk så bör dom inte klassas som brottslingar, hur svårt ska det vara att förstå det? Hur hade du känt dig om du blev klassad som en brottsling för att du gillar att supa till emellanåt?

En rätt dum jämförelse då du kan orsaka någon annans död genom att köra för fort då du kanske inte hinner stanna i tid om någon går ut i vägen....eller en annan bil kör ut framför dig....eller du inte hinner uppfatta att bilen framför dig har bromsat och du kör in i baken på hans bil.....osv.
Att röka cannabis skadar ingen annan än möjligtvis dig själv, och skulle man påverkad skada någon annan så skall man straffas för det, inget mer att säga om det.

Cannabis är inget som blivit olagligt de senaste åren, det är inte lagen som gör att ni blir kriminella utan ni som gör er själva kriminella genom att bryta mot en sedan länge stiftad lag.
Citera
2014-04-17, 17:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad pratar du om nu? Förstår ingenting.
WoW, och nu leker du struts och sticker huvudet i sanden, i tron problemet för dig försvinner.

Aldrig fattat detta om man inte har läst, så ska man försvara sig till absurdum.
Än istället få problemet ur världen och säga jag missa den delen.
Och anpassa sitt svar efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in