Citat:
Ursprungligen postat av
Lobstr
Jag skrev att du snyltar om du blir sjuk av det. Håller du inte med?
Nja, eftersom jag betalar skatt så bör jag ha rätt till sjukvård också, eller bör man inte det när man betalar skatt? Att staten väljer att hålla det illegalt är deras problem när det gäller att dom inte får in skatteintäkter av mitt cannabisbruk som kan täcka eventuella sjukvårdskostnader.
Citat:
För övrigt ser jag inte logiken i att legalisera för att inte riskera att göra brottslingar av folk.
Förbudet som gör brottslingar av folk gör mer skada än nytta genom att göra folk till brottslingar och bör därför avskaffas.
Så länge inte folk skadar andra med sitt cannabisbruk så bör dom inte klassas som brottslingar, hur svårt ska det vara att förstå det? Hur hade du känt dig om du blev klassad som en brottsling för att du gillar att supa till emellanåt?
Citat:
Jag kör för fort ibland, gör det lagligt med så slipper jag vara brottsling.
En rätt dum jämförelse då du kan orsaka någon annans död genom att köra för fort då du kanske inte hinner stanna i tid om någon går ut i vägen....eller en annan bil kör ut framför dig....eller du inte hinner uppfatta att bilen framför dig har bromsat och du kör in i baken på hans bil.....osv.
Att röka cannabis skadar ingen annan än möjligtvis dig själv, och skulle man påverkad skada någon annan så skall man straffas för det, inget mer att säga om det.