2014-04-16, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ehsan Fadakhar gnäller om de otacksamma läsarna som inte klickar på de agendadrivna artiklarna:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ehsanfadakar/article18728987.ab

Bättre så här.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ehsanfadakar/article18728987.ab
Citera
2014-04-16, 11:51
Medlem
Mikojans avatar
Ehsan Fadakhar, vad är det för trallgök? En inkvotering? Att skälla ut dom som fortfarande ser till att han har mat på bordet är verkligen ett djävla sätt.

Samtidigt har han förstås rätt. Vem orkar i dag bry sig om ytterligare snyftare om Syrien. Vem som helst kan läsa utmärkta utrikesbetraktelser på bl a Flashback. Det räcker gott och väl. Och dom har inte tagit två månader att skriva.
Citera
2014-04-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Fria Tider inför prenumeration för Plus-innehåll.
http://www.friatider.se/

Man känner historiens vingslag. Ska bli intressant att se hur många som tecknar sig.
Fria tider är dock en bra tidning som inte kör en massa pk trams. Funderar starkt på att prenumerera på denna.

Jag också. Jag var inte sarkastisk med "historiens vingslag". Jag tror att det är fullt möjligt att ta betalt för bra innehåll, och det är väldigt spännande att en icke-etablerad spelare försöker sig på det här steget. Om de lyckas så skriver de svensk mediehistoria.

Det har spekulerats en hel del i tråden om det är möjligt för små fristående aktörer att ta betalt för journalistik. Nu får vi facit.
Citera
2014-04-16, 12:20
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ehsan Fadakhar gnäller om de otacksamma läsarna som inte klickar på de agendadrivna artiklarna:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ehsanfadakar/article18728987.ab

Lite Gordon Kitchen Nightmare´s där han likt restaurangägarna skäller ut sina kunder som inte behagar förstå storheten i det som han och hans kolleger levererat. Dessutom smått komiskt att ta journalist-dammen på Twitter som ett mått på kvalitén på en artikel. Det är ju bara en sekt för inbördes beundran när det kommer till asylfrågor.
Citera
2014-04-16, 12:22
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
I söndags levererade en av landets mest drivna journalister, Niklas Orrenius, ett reportage i DN om syrier på flykt från mardrömmen i hemlandet.

Den texten, som tog två månader att få ihop, hyllades av en enig journalistkår på Twitter. Men den delades bara knappa 500 gånger på Facebook. På DN:s sajt tog den sig in på topp tio mest lästa - den borde ha toppat.

Det gör mig frustrerad. Hur är det möjligt att ni läsare efterfrågar *”kvalitetsjournalistik” men vägrar ta till er den?

Undrar om Ehsan Fadakar alster om norrmän också är exempel på ”kvalitetsjournalistik”?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17831957.ab

Citat:
(...) Allt verkar gå ut på att bevara den norska kulturen, vad den nu är värd. Norrmännen har inte direkt gjort sig kända som några hårdjobbande, smarta eller innovativa världserövrare.

(...) Var är norrmännens bidrag till världen? Är det den bortskämda ungdomen som inte vill jobba?
Citera
2014-04-16, 12:34
Medlem
Citat:

Milda makter. Hur självgod kan en människa bli?

"Hur är det möjligt att ni läsare efterfrågar "kvalitetsjournalistik" men vägrar ta till er den? Det är enkelt. Ni orkar inte. Den är för lång. Inte tillräckligt underhållande."
Kanske det, Ehsan. Vi kanske bara är idioter. Eller också delar vi inte din uppfattning om vad som är kvalitetsjournalistik. Har du funderat över den möjligheten någon gång?

Kanske är du så van vid att kunna trycka ut din uppfattning enkelriktat utan mothugg, så du inte begriper att du gör dig själv till åtlöje. Vi kan prata själva nu, Ehsan. Vi krälar inte under era högtalare längre. Vi kan kommentera och diskutera det ni skriver. Vi är inte imponerade.

"Den texten [...] hyllades av en enig journalistkår på Twitter."
En enig journalistkår. På Twitter. Så då vet vi vad resten av befolkningen rätteligen borde tycka, menar du? Prova att ta ett par steg utanför åsiktskorridoren någon gång. Ni skriver inte facit längre, som du har märkt.

"Det gör mig frustrerad."
Jag förstår det. Kan inte hjälpas. Sorry.

"Kanske ger ert ointresse ett dåligt samvete. Då är det lättare att hävda att det inte görs bra journalistik."
Jag borde ha dåligt samvete för att jag inte läser era artiklar? Nej. Jag ser det inte som en medborgerlig plikt att ta del av era vinklade predikotexter. Snarare tvärtom.

"Men gnäll då inte. Det är bara oärligt."
Men du själv har uppenbarligen frikort att gnälla? Utfärdat av din agendasättande chefredaktör, månntro? Kliv ned från dina höga hästar. Ordet "oärlig" skulle jag inte ens ta i min mun om jag var i ditt ställe.

"I slutänden är det ni som väljer."
Tack, det vet vi. Kolla upplagesiffrorna om du vill veta vad vi valde.
Senast redigerad av LasseHansson 2014-04-16 kl. 12:50.
Citera
2014-04-16, 12:54
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Lite Gordon Kitchen Nightmare´s där han likt restaurangägarna skäller ut sina kunder som inte behagar förstå storheten i det som han och hans kolleger levererat. Dessutom smått komiskt att ta journalist-dammen på Twitter som ett mått på kvalitén på en artikel. Det är ju bara en sekt för inbördes beundran när det kommer till asylfrågor.
Det handlar om att vända sig till de få som lyssnar. HBTQ/U vänstern är döende och alla vet det förutom de själva, de fick tex inte vara med i den nya HMF-online lagen trots att de gråtit om denna i ett par år. Som läget är nu handlar det om att rädda de som står en närmast då man vet att folk kommer få lämna redaktionerna. Någon som har en artikel på första plats sitter säkert mot dem som skriver korta notiser, det råder nog ett inbördeskrig bland hatjournalister där man tydligt ser var gränsen går. Räkna med att få se ett par knivar sättas i ryggen på tidigare vänner som inte fattat läget.

Ljugmedias problem är trovärdigheten och den blir knappast bättre av att man gråter om att ingen vill läsa deras skit. Att Syriska flyktingar inte når förstaplats trots att den är het på twitter kanske är en signal om vad folk vill läsa? Inte för hatjournalisten men väl för ägarna...
Citera
2014-04-16, 13:38
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ey, Ehsdan. Mannen. Marknaden har talat. Nästan ingen är intresserad av att läsa om syriska flyktingar. Klart slut. Shoo bre.
Citera
2014-04-16, 14:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Undrar om Ehsan Fadakar alster om norrmän också är exempel på ”kvalitetsjournalistik”?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17831957.ab

Våra nordiska grannländer är problematiska för kulturmarxisterna. Dessa länder är förbi Sverige i välfärdsområdet och klarar sig bättre i nästan allt. Nu hånar man Sverige för självvalt kaos. Kulturmarxisterna i Sverige kan bara sitta ner och ta emot skiten. Det är man inte van med. Inte blir det bättre av att i stort sett varje svensk håller med våra nordiska grannländers hån. Nämn svenska journalister och svensken blir sjukt förbannad, nämn danskar, norrmän eller finnar och svensken blir glad. Vi nordbor är av samma ursprung och har vandrat sida vid sida under 10 000 år. Betydelsen av det är något som Fadakar aldrig kommer att begripa.

Om Fadakar tänker efter kommer han att inse en avgörande skillnad mellan han och hans invandrarkollegor och etniskt svenska kulturmarxister. De senare använder antivit retorik för att provocera, medan han själv och hans kollegor tror på det hela. När tidningsdöden är ett faktum och välfärden havererat kommer Fadakar att få det svårt.
Citera
2014-04-16, 15:11
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Ehsan Fadakhar, vad är det för trallgök? En inkvotering? Att skälla ut dom som fortfarande ser till att han har mat på bordet är verkligen ett djävla sätt.

Samtidigt har han förstås rätt. Vem orkar i dag bry sig om ytterligare snyftare om Syrien. Vem som helst kan läsa utmärkta utrikesbetraktelser på bl a Flashback. Det räcker gott och väl. Och dom har inte tagit två månader att skriva.

Om Eshan med vänner hade frågat andra än sina kollegor vad man ska skriva om kanske det hade gått lite bättre. Det har gått inflation i flyktingsnyft och marknaden för detta kan sägas övermättad.
En rejäl opartisk granskning av miljöpartiet hade gett tiotusentals delningar, det lovar jag.

När jag kommer hem ska jag teckna friatider-prenumeration ögonblickligen. Kanske där den granskning många med mig vill se dyker upp.

Eshans gnäll däremot är en alldeles underbar indikator på att det här inte bara är pappersdöden, innehåll spelar extremt stor roll.
Massuppsägningarna inom MSM kommer bara att göra det värre. Brunast näsa får bli kvar. Det kommer att bli ett destillat av skit som återstår, koncentrerad kulturmarxism.
Senast redigerad av murder_u 2014-04-16 kl. 15:15.
Citera
2014-04-16, 18:57
Medlem
Mikojans avatar
http://www.journalisten.se/nyheter/vi-vill-inte-agas-av-riskkapitalister

”Vi vill inte ägas av riskkapitalister” utbrister journalister när dom nu säljs av Stampen. På vilket vis är de nya ägarna mer riskkapitalister än dom gamla?

Och passar inte galoscherna för miljöpartistskribenterna ska dom naturligtvis sluta. Det kommer dom ändå tvingas göra om nåt år eller så.
Citera
2014-04-16, 19:11
Medlem
Svithjods avatar
Det vore lite spännade om SD och eller oberoende konservativa kunde skapa en intressant nätplattform/tidning som kunde bedriva granskande journalistik och även plocka in artiklar och skribenter från utlandet.
Skulle man ha en mer fri form men ändå konventionell och där man kunde klara sig med väsentligt mindre inkomster än de pappersbundna publikationerna.
Vidare kunde man ha en mer löst sammansatt redaktion men ändå skaffa sig en kompetent kärna.

Jag undrar om en sådan skulle kunna hitta en marknad i vårt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in