2014-04-15, 18:37
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Tror du inte all typ av rök är farligt för dina lungor.... ät eller vape för slippa förstöra dina lungor.

kan erkänna/tillägga att det är svårt hitta studier som visar att det skadar dina lungor eller skulle ge cancer av att röka enbart cannabis.

däremot finna massor med dessa artiklar http://www.takepart.com/article/2012/01/11/marijuana-not-bad-your-lungs?cmpid=tp-internal-taboola

Exakt.

Citat:
After 20 years of testing, researchers found some buzzworthy results: regular marijuana smokers (defined by up to a joint a day for seven years) had no discernable impairment in lung activity from non-smokers.
Citera
2014-04-15, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Tror gör man i kyrkan, jag efterfrågar forskning.
Bevis på att röka lite marijuana "förstör" mina lungor.

Sluta säga emot fakta som till och med min lilla kusin som går i 9:an har lärt sig i skolan...

Nedan kan du läsa om Kolmonoxid och hur det kommer till och sedan om tjära och hur det kommer till.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kolmonoxid

och

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tj%C3%A4ra

Ps. Om du inte visste det så är cannabis ett organiskt material...Ditt språk tyder på en låg ålder så därför tog jag båda länkarna på svenska.

Nej, cannabis är inte magiskt och låter bli att tillverka CO / tjära bara för att det vill.
Citera
2014-04-15, 19:48
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Sluta säga emot fakta som till och med min lilla kusin som går i 9:an har lärt sig i skolan...

Nedan kan du läsa om Kolmonoxid och hur det kommer till och sedan om tjära och hur det kommer till.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kolmonoxid

och

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tj%C3%A4ra

Ps. Om du inte visste det så är cannabis ett organiskt material...Ditt språk tyder på en låg ålder så därför tog jag båda länkarna på svenska.

Nej, cannabis är inte magiskt och låter bli att tillverka CO / tjära bara för att det vill.

Din tröga sate. Det spelar ingen roll. Ingen har sagt emot något. Du svamlar dock.
Påvisa SKADAN. Visa forskning som visar att rökning av Cannabis orsakar SKADA på lungorna.
Att det skapas tjära är IRRELEVANT om du inte kan påvisa någon skada.
Skrid till verket och bevisa skadan nu.
Citera
2014-04-15, 20:43
Avslutad
Citat:
Din tröga sate. Det spelar ingen roll. Ingen har sagt emot något. Du svamlar dock.
Påvisa SKADAN. Visa forskning som visar att rökning av Cannabis orsakar SKADA på lungorna.
Att det skapas tjära är IRRELEVANT om du inte kan påvisa någon skada.
Skrid till verket och bevisa skadan nu.

Menar du på fullaste allvar att du vill ha vetenskapliga bevis för att ha lungorna fulla i tjära är skadligt?
Citera
2014-04-15, 20:51
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Vad betyder ens detta inlägg?
Peter Tosh var inte forskning. Sedan är ketamin bra för att behandla depression, ja. Vad är din poäng?
Psilocybin är även det bra för att bota beroenden och hjälpa döende att överkomma rädslan för döden, bland annat.

Poängen med länken var att visa att Cannabis faktiskt kan vara bra för lungorna på något sätt.
Samtidigt finns det ingen forskning som påvisar att du får cancer från enbart cannabis.
Du kan ju dra slutsatserna själv från informationen som finns tillgänglig, om du klarar av det.
Poängen var att det inte direkt var någon nytt. Det är 40 år sedan man kom på det. Röker man organiskt material finns alltid risken för cancer KOL mm....? Men inte om det är CB helt plötsligt.

Attityden hos radikala legaliseringsförespråkare är helt felvriden det kan jämföras med islamister. Det finns bara en sida av myntet och de är det någon pajas till forskare i Kalifornien med påhittad dr examen säger.

Jag påstår inte att CB är dåligt.
Senast redigerad av 3-Negrer-Med-Kedja 2014-04-15 kl. 20:53.
Citera
2014-04-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Poängen var att det inte direkt var någon nytt. Det är 40 år sedan man kom på det. Röker man organiskt material finns alltid risken för cancer KOL mm....? Men inte om det är CB helt plötsligt.

Attityden hos radikala legaliseringsförespråkare är helt felvriden det kan jämföras med islamister. Det finns bara en sida av myntet och de är det någon pajas till forskare i Kalifornien med påhittad dr examen säger.

Jag påstår inte att CB är dåligt.

Ka bara hålla med, många som är för legalisering är ju totalt förblindade, och tror Cannabis är någon form av under, fast kanske inte är så konstigt iof, att det skapas en "motpol" till idioterna i regeringen.
Citera
2014-04-15, 21:45
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Menar du på fullaste allvar att du vill ha vetenskapliga bevis för att ha lungorna fulla i tjära är skadligt?

Lungorna kanske inte blir FULLA av tjära vid bruk av Cannabis, eftersom ingen skada på lungorna har kunnat påvisats? Det finns så många x faktorer i sådant här så du kan helt enkelt inte bara påpeka mot att det bildar tjära och sedan dra slutsatsen att din hälsa blir negativt påverkad av att röka Cannabis.
Ja, jag kräver bevis på att skada faktiskt sker, eftersom forskning som länkats till i tråden har visat att röka Cannabis ökad lungkapacitet, samt visar ingen försämring mot människor som inte brukade.
Och detta är till råga på allt hos dagliga brukare.
Citera
2014-04-16, 18:13
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Lungorna kanske inte blir FULLA av tjära vid bruk av Cannabis, eftersom ingen skada på lungorna har kunnat påvisats? Det finns så många x faktorer i sådant här så du kan helt enkelt inte bara påpeka mot att det bildar tjära och sedan dra slutsatsen att din hälsa blir negativt påverkad av att röka Cannabis.
Ja, jag kräver bevis på att skada faktiskt sker, eftersom forskning som länkats till i tråden har visat att röka Cannabis ökad lungkapacitet, samt visar ingen försämring mot människor som inte brukade.
Och detta är till råga på allt hos dagliga brukare.
Din jävla bagare, begriper du inte att ALLT ORGANISKT MATERIAL ÄR FARLIGT NÄR DET FÖRBRÄNNS. Varför skulle just växten cannabis inte orsaka det? När organiskt material förbränns bildas gaser och restprodukter som inte ska vara i lungor på människor och djur. Brinner det i ett hus är det oftast rök och gaser du dör av som bla kommer från organiska material. Du behöver ingen annan fakta.
Citera
2014-04-16, 18:31
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Din jävla bagare, begriper du inte att ALLT ORGANISKT MATERIAL ÄR FARLIGT NÄR DET FÖRBRÄNNS. Varför skulle just växten cannabis inte orsaka det? När organiskt material förbränns bildas gaser och restprodukter som inte ska vara i lungor på människor och djur. Brinner det i ett hus är det oftast rök och gaser du dör av som bla kommer från organiska material. Du behöver ingen annan fakta.

Suck... vilken mängd tjära skapas av CB vid rökande samt hur påverkar det lungorna?
Eftersom all forskning på Cannabis snarare verkar visa att det förbättrar lungornas funktion, och inte försämrar den, så behövs det visst mer bevis för att visa hur den skadar människan.
Otroligt hur trögfattade ni satar är.

Än en gång

Citat:
After 20 years of testing, researchers found some buzzworthy results: regular marijuana smokers (defined by up to a joint a day for seven years) had no discernable impairment in lung activity from non-smokers.
Citera
2014-04-16, 18:32
Medlem
Citat:
Om det nu stämmer, så är det någonting i cannabis som motverkar skadorna, för cannabisrök skadar inte lungorna.

http://healthland.time.com/2012/01/10/study-smoking-marijuana-not-linked-with-lung-damage/
Citera
2014-04-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Om det nu stämmer, så är det någonting i cannabis som motverkar skadorna, för cannabisrök skadar inte lungorna.

http://healthland.time.com/2012/01/10/study-smoking-marijuana-not-linked-with-lung-damage/
Läs artikeln igen. En försämring sågs bland de som använde cannabis frekvent.

Dessutom jämför de cannabisrökare som rökte i genomsnitt 2-3 gånger i månaden med tobaksrökare som rökte i genomsnitt flera gånger varje dag.

Artikeln sammanfattar det ganska bra, tycker jag:
Citat:
Why smoking marijuana and smoking tobacco should have such different effects on the lungs is still a matter of dispute. Many researchers believe that it’s simply a matter of dose: most marijuana users smoke a few times a month, while most cigarette smokers light up multiple times a day.

Jag tycker inte att det är så jävla märkligt att mindre rök skadar mindre än mycket rök, men det kanske bara är jag...

Alla växter är för övrigt skadliga att röka. Alla växter innehåller bland annat tjära och radioaktiva ämnen. Ingenting i cannabis kan hindra varken radioaktivitet eller tjära från att ansamlas, inte ens önsketänkande.

Edit:
Ser nu att 3-Negrer-Med-Kedja redan nämnt det. (Läste inte vad han skrivit innan. Såg bara att jag hade ett citat då jag och den användaren delar citat p.g.a. en bugg på forumet). Aja, nu har ni både en undersökning som visar att det är skadligt och en förklaring till varför
Senast redigerad av 3. 2014-04-16 kl. 19:10.
Citera
2014-04-16, 19:13
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Läs artikeln igen. En försämring sågs bland de som använde cannabis frekvent.

Dessutom jämför de cannabisrökare som rökte i genomsnitt 2-3 gånger i månaden med tobaksrökare som rökte i genomsnitt flera gånger varje dag.

Artikeln sammanfattar det ganska bra, tycker jag:

Jag tycker inte att det är så jävla märkligt att mindre rök skadar mindre än mycket rök, men det kanske bara är jag...

Alla växter är för övrigt skadliga att röka. Alla växter innehåller bland annat tjära och radioaktiva ämnen. Ingenting i cannabis kan hindra varken radioaktivitet eller tjära från att ansamlas, inte ens önsketänkande.

Edit:
Ser nu att 3-Negrer-Med-Kedja redan nämnt det. (Läste inte vad han skrivit innan. Såg bara att jag hade ett citat då jag och den användaren delar citat p.g.a. en bugg på forumet). Aja, nu har ni både en undersökning som visar att det är skadligt och en förklaring till varför

Och hur är det då negativt, om du måste röka 20 joints om dagen för att få någon skada värd att nämna? Ingen gör det.
Vad jag har efterfrågat hela tiden är forskning som visar hur det skadar, och vid vilken mängd.
Men ingen lyckas göra det och alla säger "Usch det är så hemskt för lungorna att röka Cannabisen! Ät den, ät den".
Jag röker kanske en gång i veckan, och det kommer jag fortsätta att göra.
Jag springer milen snabbare än er alla för mina lungor mår riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in