2014-04-16, 18:20
Medlem
xyklopfs avatar
Lite tidigt kanske, men vad tycker ni om ändringarna efter 9.0?
Grafiken är VÄLDIGT snygg tycker jag, men vad har hänt med kanon-och explosionsljuden? Hos mig låter de numera tama och dämpade jämfört med tidigare versioner. Har inga ljudmoddar eller så bör tilläggas.
Och många av mina vagnar har blivit seeeeega. Inga fartmonster direkt, men vk 4501a som jag tyckte blev snabb med sista motorn (38km/h), känns betydligt långsammare på de banor jag kört hittills.

Kanske bara nån inställning jag ska göra?
Citera
2014-04-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Lite tidigt kanske, men vad tycker ni om ändringarna efter 9.0?
Grafiken är VÄLDIGT snygg tycker jag, men vad har hänt med kanon-och explosionsljuden? Hos mig låter de numera tama och dämpade jämfört med tidigare versioner. Har inga ljudmoddar eller så bör tilläggas.
Och många av mina vagnar har blivit seeeeega. Inga fartmonster direkt, men vk 4501a som jag tyckte blev snabb med sista motorn (38km/h), känns betydligt långsammare på de banor jag kört hittills.

Kanske bara nån inställning jag ska göra?
Tycker det var lite "meh..." Har inte läst alla nyheter ordentligt och så... Så jag har väl missat något. Men när man ser reklamfilmer för 9.0 och då med havoc (ja dom har varit rätt friska att visa torn som flyger och vagnar som knuffas ner från broar med texten 9.0) så var det väl ungefär vad jag hade förväntat mig. Och nu blev det ju som känt inte så. Av nån anledning finns inte just den filmen med i news fed längre? Undra varför...

Utöver det... Några skins, som förvisso är fantastiska men inget man ska behöva hypa sönder sig för. Nya game modet var väl vad jag mest hade att se fram emot. Och lite nya vagnar.. Nya game modet har jag provat tre gånger. Suttit sen klockan tre. Efter att ha lagt ungefär 2 miljoner på ryska vagnar så har jag tillslut kunnat komma in och få spela med liiite variation och kunna göra lite effekt i målet istället för att vara kanonmat. Ungefär var femte minut har jag försökt med tyska top tier men får nåt slags timeout meddelande att kötiden är slut. Så slutbetyget? Rätt värdelöst för 2 gig på min ärade HD. Vackert garage dock, inte för att det följer med när jag är i en match dock. Men men, typiskt ryssar att hypa sönder saker och så är det inte så märkvärdigt. 9.0 har ju liksom gapats om som nån slags milstolpe och allt ska vara superballt... Nja. Vettefan. Dom kunde väl ha kört på 8.12 då.
Citera
2014-04-16, 21:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det var faktiskt inte ens en T8 när jag tänker efter, trodde det var min T32 men det var T29:an som oneshottades, men det är ändå vadå - 1230 hp i ett jädra skott? Vet inte hur fan det gick till men small gjorde det.
Jag har plockat över 1800HP med ett skott på en tier9, satte skottet rätt i tornet och BOOM HEADSHOT ammorack eller eld kan göra grymt med skada utöver basskadan på den ammunition som används.

Du kan också ha träffats av 2 skott samtidigt, lätt att missa om man inte har mods som visar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
I förrgår jag har haft en riktig bra match på min hetzer, halva motståndarlaget rushade mot flaggen i redshire och höll med att cappat flaggen men då kom jag och räddade dagen för mitt lag. Jag var på rätt plats i rätt tid och stoppade dom med 15sek kvar på capping och gjorde slut på 7st fientliga vagnar och själv överlevde slaget. Fått massa medaljer därav Ace Tanker och Top Gun.
som pitten i greta, det kan inte bli bättre.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-04-16 kl. 21:34.
Citera
2014-04-16, 21:39
Medlem
Nya tyska vagnarna, nåt att ha?
Citera
2014-04-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dothatshitdoit
Nya tyska vagnarna, nåt att ha?
Nä, sämre versioner av Pz IV och Stug bara, inget märkvårdigt. Men tyvärr ett måste om man vill prova historical på tyskarnas sida.
Citera
2014-04-16, 22:24
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Då blev du ammoracked. Det är lite komplicerat, men enkelt sammanfattat så lyckades han träffa din ammunition och göra tillräckligt med skada för att den skulle explodera, vilket leder till att hela vagnen förstörs direkt. Så här ser det ut i verkligheten:

https://www.youtube.com/watch?v=QEwmYrcEQVU

Nja så komplicerat är det inte, ammunitionen i vagnen detonerar, det var vad som ofta hände i verkligheten också, men när man blir ammoracked brukar det ofta bli två smällar otroligt tätt på varandra, nästan som en dubbelträff, men det här var ingen dubbelträff - bara en stor jädra smäll och godnatt. Lite enerverande när man med sex skott förgäves försökt penna fanskapet innan. Jo det var första gången jag råkade på den tanken, paddan from hell liksom.
Citera
2014-04-16, 23:26
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Nja så komplicerat är det inte, ammunitionen i vagnen detonerar, det var vad som ofta hände i verkligheten också, men när man blir ammoracked brukar det ofta bli två smällar otroligt tätt på varandra, nästan som en dubbelträff, men det här var ingen dubbelträff - bara en stor jädra smäll och godnatt. Lite enerverande när man med sex skott förgäves försökt penna fanskapet innan. Jo det var första gången jag råkade på den tanken, paddan from hell liksom.
Tro inte att det aldrig kan hända med ett skott. Men som sagt så gissar jag på att arty tog t29 eftersom dom är rätt enkla att oneshota(så länge man direkt träffar vill säga) och har gjort det själv ett antal gånger
Citera
2014-04-17, 00:19
Medlem
xyklopfs avatar
Hade en sån där wot stund...:

Bana: Himmelsdorf.
Vagn: Tiger P.
Standardstrid.

Enkelt scenario. Jag och en T29 åker upp mot kullen på banan, resten av laget spred ut sig. Väl uppe mötte vi några mediumvagnar och TD´s. Började skottväxla med de. T29an stod still, började backa mot kanten av backen. En Td for runt borgen. Inga problem tänkte jag, t29an kan ta ut den med ett skott.
T29an får syn på TD´n; skjuter; missar. Td´n besvarar elden; missar; MEN.....

T29an får PANIK; vänder och far därifrån! Plötsligt måste jag ensam hålla koll åt bägge riktningarna. Anser mig kunna min Tiger, så jag försökte LÄNGE hålla stånd. Andra i laget bad och skrek att T29an skulle vända och fara dit igen (enda vagnen som var nära).

T29an far TILLBAKA till basen och CAMPAR resten av matchen!! ...som vi förstås förlorar...

Med tanke på vad som fanns på kullen hade vi lätt kunna slå ut; eller hålla tillbaka de enkelt. Men den där panikattacken....jag säger att den avgjorde matchen till vår nackdel.

Sånt som händer ibland. Sa inget i chatten, ingen mening. Men sur var jag!
Citera
2014-04-17, 00:23
Moderator
Arne.Ankas avatar
T29 borde va lite av en kung på kullen...at15 och t30 kan göra äckligt bra ifrån sig med sin goda "gun depression"
Citera
2014-04-17, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Så, börjar nu seriöst fundera på att hitta en ny klan, nån med rekommendationer? Sitter på 2k/2.5k recent WN8, som jag tror jag utan större problem kan få upp till minst 2.8k när jag slutar spela stock tanks/T28. Har tappat intresset för att köra CW på extremt regelbunden basis, men tycker att det kan vara kul ibland. Föredrar helst att en större del av klanen är bättre än mig så jag har anledning att fortsätta utvecklas, och då helst inte spelare med 3000 matcher i T18/Hellcat (hej Unica).

Snackade lite med S3AL igår, och det känns lockande även om jag inte riktigt vet om jag kommer nå upp till dom kraven. Fick svaret att så länge jag håller 3k DPG i T10 mediums så är det lugnt, så jag får väl skaffa mig en 140/E-50M och börja jobba på det.

BC och 62A ligger på typ 2.4k nu men det är mycket CW/TC i de siffrorna. Är rätt stolt över mina 2.8k i min IS-4a, den enda 10a jag köpt nyligen så jag hoppas att det är ett tecken på att jag blir bättre.

Hamnade sist på sidan när jag postade det, så bumpar.
Citera
2014-04-17, 01:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Spelade nyss komarin med fv304, skapligt med skada 774 och en teamkamrat som klaga på att jag bar laget till vinst bara sköt lite hejvilt, flytta och sköt lite till.
I slutet storma jag rätt in i skogen, scouta 1 td som slogs ut och scouta 1 td som skadades sen dog jag, rätt kul när 2 lag ligger sida vid sida ända till slutet, slänger käft med varann och skrattar åt dråpligheterna.

Rätt skönt med såna matcher även om man inte lyckas så bra och inga sura miner bland förlorarna.
Citera
2014-04-17, 07:39
Medlem
Kapten Kagges avatar
Jag testar just nu nya versionen. Är det bara jag eller är spelet betydligt suddigare än förut? Jag spelar i Linux så det kan ju bero på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in