2014-04-16, 14:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Sitter och funderar på vad är en "noob" egentligen?
En noob som jag ser det är en person med en större mängd matcher som misslyckas, skiter i minikartan, vet inte var weak spots finns etcetera.
Tier10 spelare med wr under 45% är noobiska, Tier10 spelare med wr under 40% ger noobismen ett ansikte.

En spelare med 50 matcher är inte noob, han är en "newbie"
En spelare som slår ut 4 vagnar kan va mer noob än en spelare som inte slår ut någon vagn alls, mycke skada är viktigare än antalet utslagna vagnar.

Citat:
Körde TD, låg och lura på kommande fiender (vilket är en TD´s uppgift eller?).
Varierar med karta och td, T95 är inte en sniper även om den fungerar bra som det, med sitt enorma pansar fram är det en td som ska gå i fronten.
Td som nashorn(td version av hummel) och bors som har 20mm pansar fram i tier 8-10 matcher ska inte ligga i frontlinjen, dom ska va en bit bakom och skjuta prick för det krävs väldigt lite för att ta skada.
Citera
2014-04-16, 14:38
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Sant, men det är betydligt fler som du pennar utan problem än om du är T8 då du måste skjuta weakspots i princip allt.....

Tja, att lära sig skjuta weakspot är en bra vana. Jag siktar nästan alltid mot lägre hull tex.
I tier10 måste du fortfarande skjuta weakspots, en korrekt hanterad E-75/VK4502B/M103/ST-1 studsar tier10 skott rätt bra. Antalet tier10 tanks som använder guld på min VK4502B är enormt.

Citat:
Där håller jag inte riktigt med, det gäller att veta weakspots på motståndartanksen, veta vilka motdrag som är bäst beroende på vad fienden gör, veta när det är lämpligt att avancera eller när du bör avvakta o.s.v.....erfarenhet som kommer efter mycket nötande.
Men självklart försöker jag hålla ett öga på kartan även nu, men jag måste erkänna att när jag får en del att göra så tappar jag lätt fokus på den, något som måste tränas in.

Bara så du vet, har du 52% win rate är du bland de topp 10% bästa spelarna.
Vad du beskriver är snarare vad som krävs för att nå 60%. Vilket visar på att du börjar förstå vad som gör någon till en bra spelare och att du är på rätt väg.

Citat:
Visst är det så, men min T8 heavy är en oneshot för en T95 t.ex så lite mer förlåtande blir det ju.

En tier8 heavy tar minst 2 skott av en T95 såvida du inte ammorackas. Vidare är bara en T95a ett problem om du inte kan flanka den.
Citera
2014-04-16, 14:59
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Sitter och funderar på vad är en "noob" egentligen? Är det en som bara spelat 10-100 matcher? 1000 matcher? En som har få eller inga kills i en match? Hittar inget riktigt svar på den här frågan, så kanske ni vet svaret.

Blev nämligen kallad "stupid noob" av en "medspelare" i chatten innan spelet gick ner för service .

Körde TD, låg och lura på kommande fiender (vilket är en TD´s uppgift eller?). Slog ut två och avbröt två försök att cappa vår bas. Stora delar av laget gick åt omgående i en självmordsrush från starten av matchen. Eftersom jag och några till inte var med om det och överlevde blev vi genast kallade "noobs", "cowards", "morons" och liknande i chatten av de andra.
Vet att det handlar om troll/nätmobbare/dåliga medspelare som inte kan spelet, men ändå, "Noob"? För att jag gör det spelet går ut på?!
För mig är noob=nybörjare alternativt någon som spelar som en nybörjare. Om du vet själv att du gjorde som du tycker borde så är det lika bra att ignorera alternativt be dom förklara varför/du förklarar i ditt exempel att tds jobb är inte att begå självmord(inte någon annan tankklass heller för den delen).

EDIT: nu är servrarna öppna på eu
Senast redigerad av Littlebear34 2014-04-16 kl. 15:22.
Citera
2014-04-16, 15:24
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
T95 gör väl inte mer än 750dmg eller så? Du har en väldigt lam T8 Heavy
Jag anser att man bör ha kört tior och som Cardiac sa så är de absolut inte förlåtande.
Javisst, jag kan hålla dödens väg på den där jävla stadskartan med min JagdPZ E100 ensam, men om fienden är lite smart (vilket de facto vissa är, tro det eller ej) så avancerar dom snabbt som satan efter att mitt första skott landat. Jag spelade den banan i förrgår och tog ut en Maus och nästan en VK7201 eller vafan den heter, men sen var jag flankad och man är inte direkt känd som ett fartvidunder så då tog dom mig, men jag vet hur man vinklar så Mausen studsade samtliga guldskott på mig. Men det är inte det, man bör kunna tior helt enkelt..

Fan vad jag raljerar, sorry.

Det var faktiskt inte ens en T8 när jag tänker efter, trodde det var min T32 men det var T29:an som oneshottades, men det är ändå vadå - 1230 hp i ett jädra skott? Vet inte hur fan det gick till men small gjorde det.
Citera
2014-04-16, 15:28
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac

Bara så du vet, har du 52% win rate är du bland de topp 10% bästa spelarna.
Vad du beskriver är snarare vad som krävs för att nå 60%. Vilket visar på att du börjar förstå vad som gör någon till en bra spelare och att du är på rätt väg.

En tier8 heavy tar minst 2 skott av en T95 såvida du inte ammorackas. Vidare är bara en T95a ett problem om du inte kan flanka den.

Jag har en bit kvar till 52% måste jag säga, nog vet jag i teorin vad som gör en bra spelare men vägen är nog lång för min del innan jag är där. Jag plutonar en hel del med duktiga spelare på 60% och 30k matcher i påsen och det är ju en otrolig skillnad mot hur man spelar själv, framförallt tycker jag att dom tar allt mycket lugnare och tittar på kartan nästan mer än på själva spelet.
Citera
2014-04-16, 15:34
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Det var faktiskt inte ens en T8 när jag tänker efter, trodde det var min T32 men det var T29:an som oneshottades, men det är ändå vadå - 1230 hp i ett jädra skott? Vet inte hur fan det gick till men small gjorde det.
Det ända som kan oneshota en t29 är arty eller genom ammorack. Eftersom t29ans ammorack är rätt tålig och att tom jag har oneshotat t29or med arty så gissar jag på det första alternativet.
Citera
2014-04-16, 15:34
Medlem
Citat:

Då blev du ammoracked. Det är lite komplicerat, men enkelt sammanfattat så lyckades han träffa din ammunition och göra tillräckligt med skada för att den skulle explodera, vilket leder till att hela vagnen förstörs direkt. Så här ser det ut i verkligheten:

https://www.youtube.com/watch?v=QEwmYrcEQVU
Citera
2014-04-16, 16:20
Medlem
xyklopfs avatar
Då har man uppdaterat spelet och testat det första historiska slaget. Blev slaget vid kursk i en pz4H.
Inga kills men någorlunda med dmg och seger. Kan bli riktigt kul detta spelsätt.

OBS: jag blev tvungen att ändra inställningarna på service så guldammo kostar credits, annars kostar det guld!

Citat:
Littlebear34 skrev: För mig är noob=nybörjare alternativt någon som spelar som en nybörjare. Om du vet själv att du gjorde som du tycker borde så är det lika bra att ignorera alternativt be dom förklara varför/du förklarar i ditt exempel att tds jobb är inte att begå självmord(inte någon annan tankklass heller för den delen).

Lite svårt när bara skällsorden är engelska och resten står på östeuropeiska. Tror ändå inte det blir någon skillnad. Ingen mening att ge sådana personer uppmärksamhet.
Citera
2014-04-16, 17:01
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
OBS: jag blev tvungen att ändra inställningarna på service så guldammo kostar credits, annars kostar det guld!
Var?
Citera
2014-04-16, 17:11
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Var?
Tryck på serviceknappen, bara goldammo (den i mitten) som kostar guld. Tryck där så det ändras så det kostar credits, tryck på acceptera. Man måste göra det med samtliga vagnar som kan köras i historiska slag.

EDIT: verkar bara gälla pzIV då den har ett eget träd efter 9.0 uppdateringen. Gick in på standardstrid och då kostade guldammo guld innan man ändrade till credits.
Senast redigerad av xyklopf 2014-04-16 kl. 17:33.
Citera
2014-04-16, 17:58
Medlem
Citat:
Sitter och funderar på vad är en "noob" egentligen?

"Du är noob" betyder "Du spelar bra" nuförtiden, det började med counter-strike där man blir kallad för noob eller fuskare om man dödar någon.
Återföra barnaga så dagens kidsen lär sig att vara ödmjuk, särskilt när man är anonym ute på nätet. Själv jag brukar ibland berömma andra om de dödar mig på fränt sätt t.ex en LT rammar mig som heavy.

I förrgår jag har haft en riktig bra match på min hetzer, halva motståndarlaget rushade mot flaggen i redshire och höll med att cappat flaggen men då kom jag och räddade dagen för mitt lag. Jag var på rätt plats i rätt tid och stoppade dom med 15sek kvar på capping och gjorde slut på 7st fientliga vagnar och själv överlevde slaget. Fått massa medaljer därav Ace Tanker och Top Gun.

http://oi58.tinypic.com/25sms8i.jpg

Medans "noob" är på ämnet här just nu, anser ni en med 2,158 personal rating, 45.90% win, 0.56 kill/death efter 867 slag är okej, om inte medelmåtta? Jag började spela WoT 3 veckor sedan man ska tillägga.
Senast redigerad av Hs187 2014-04-16 kl. 18:03.
Citera
2014-04-16, 18:07
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Var?

Jag kan ändra på min KV-1 även om jag inte kan köpa det.

Men satan, 4800 krediter per skott!

Eftersom jag kör med U-122 går det inte. Tryck på pilen bredvid kostnaden bara, så kan man ändra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in