2014-04-16, 16:00
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreppMode
Tack för svar!

Vad menas med att resetta quests? Är det någon skillnad på drops på olika Torment-nivåer i campaign?

Finns en knapp där du resetar alla acter. Du har inte något sparat som "klarat" längre då. Gör du det så ökar droppen nästa gång du kör igenom acterna. Så bara göra så. Saknar du dina waypoints lr liknande så är det bara köra bountys så har du kvar alla där.
Citera
2014-04-16, 16:47
Moderator
^Eazs avatar
då är fan långhelgen påbörjad, ölen öppnad, nu är det farmdags.

Hur är det med Cache och loot? När man farmar ringen (och andra specifika items), är det bättre att köra T1+ eller ska man bara rusa igenom på normal?

(Vill ju e.g. köra T1+ för lite RoS specifika set items förvisso)
Citera
2014-04-16, 16:50
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
då är fan långhelgen påbörjad, ölen öppnad, nu är det farmdags.

Hur är det med Cache och loot? När man farmar ringen (och andra specifika items), är det bättre att köra T1+ eller ska man bara rusa igenom på normal?

(Vill ju e.g. köra T1+ för lite RoS specifika set items förvisso)

Är det setbonus ringen du menar? fick den på normal iaf.
Citera
2014-04-16, 17:02
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Är det setbonus ringen du menar? fick den på normal iaf.

Nice nice, normal är så trist (enkelt) dock, så undrar om jag inte farmar vidare på T2, kan ju inte dö där ändå
Citera
2014-04-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tukui
Nerf och nerf de har snarare fixat vapnet så det fungerar korrekt.

Fix eller nerf, spelar ingen roll, SoH var så som jag och många andra vill att legendaries ska vara, godly! Det är ett single-player spel så förstår inte varför det ska nerfas och balanseras hit och dit. Hellre "buggade" overpowered häftiga items än någon sketen +1.2% dmg increase efter 50 timmars grindande. Items som SoH är anledningen till att jag fortsatt farma och stå ut med skitdrops, för att man vetat att till slut kanske den där episka legendaryn droppar. Istället för att nerfa saker så borde de buffa alla andra för tillfället värdelösa legendaries. Hur kul är det med en legendary när det enda den kan erbjuda är 100 högre max-strenght än en rare? Inte speciellt IMO.

Betydligt högre drop-rate samt buffade legendaries är vad spelet behöver!
Citera
2014-04-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Fix eller nerf, spelar ingen roll, SoH var så som jag och många andra vill att legendaries ska vara, godly! Det är ett single-player spel så förstår inte varför det ska nerfas och balanseras hit och dit. Hellre "buggade" overpowered häftiga items än någon sketen +1.2% dmg increase efter 50 timmars grindande. Items som SoH är anledningen till att jag fortsatt farma och stå ut med skitdrops, för att man vetat att till slut kanske den där episka legendaryn droppar. Istället för att nerfa saker så borde de buffa alla andra för tillfället värdelösa legendaries. Hur kul är det med en legendary när det enda den kan erbjuda är 100 högre max-strenght än en rare? Inte speciellt IMO.

Betydligt högre drop-rate samt buffade legendaries är vad spelet behöver!

Håller med helt. Hur kul är det när alla legendary items knappt gör någon skillnad mot dom vanliga gula som har samma stats. Det är några små bonusar hit och dit med set bonusar och lite speciella effekter men aldrig något som gör någon stor skillnad. Man vill hitta legendary items som verkligen gör gubben godly, att man blir en gud som kan kötta, att man får någon belöning efter alla hundratals timmar farmade, inte att man får ett vapen som ger en 1% dmg upgrade.

Spelet är så gott som singleplayer, finns ingen trading, ingen ekonomi, ingenting. Vad spelar det för roll om folk har saker eller gubbar som är OP. Blir så jävla trött på att farma hundratals timmar på d3, tillslut få ett riktigt fett item för att sedan se blizzard nerfa det för att det tydligen är "OP". I ett singleplayer spel.
Citera
2014-04-16, 18:20
Medlem
thejams avatar
Happ dödade Diablo nu efter 2 dagar med endast originalspelet. Vad nu? Åkte tillbaka till main menu och fick frågan om jag ville starta om spelet. Är det allt man gör? Kör om alla acter på olika svårighetsgrad? Fan vad värdelöst.

Jag hade förväntat mig att börja med något som liknar dungeons i WoW, typ. Nej nu blev jag jävligt besviken
Citera
2014-04-16, 18:38
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Happ dödade Diablo nu efter 2 dagar med endast originalspelet. Vad nu? Åkte tillbaka till main menu och fick frågan om jag ville starta om spelet. Är det allt man gör? Kör om alla acter på olika svårighetsgrad? Fan vad värdelöst.

Jag hade förväntat mig att börja med något som liknar dungeons i WoW, typ. Nej nu blev jag jävligt besviken
Anledning att många spelar spel som Diablo är att det är roligt att köra samma saker svårare och svårare allt eftersom du får bättre prylar samt att göra detta på effektivast möjliga sätt. Fördelen är att många banor genereras random, så du får sällan samma bana två gånger på rad om du inte farmar samma om och om igen förstås.

Ja, du kan ju köra rifts i grupper och bountys, blir ungefär som dungeons i WoW. Men du slipper dem satans väntetiderna.
Citera
2014-04-16, 19:35
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam

Köp expansionen
Citera
2014-04-16, 19:53
Bannlyst

Så! Det tog nästan exakt fyra timmar, inkluderat pauser på kanske 10-20 minuter. Jag postade en tråd på EU-forumet, ska se om någon vet om jag var först eller inte, jag hoppas det i alla fall! Först och främst, bevis. Det blev samma skills och stats som jag redan har länkat. Skills + stats. Fas ett var enkel, där bytte jag till dyra dps-delar som jag hade som dubblade min damage medan min toughness minskade från 43 M till 31 M, men det var mest i ren HP så det var ingen fara. Fas två var den mest intensiva, jag var tvungen att rotera mina cooldowns etc för att kunna tanka allting samtidigt, jag kan säga att det var riktigt tur att jag lade till Shield Glare igår, annars skulle jag inte ha klarat det. Någon sa att han inte spawnar adds efter 50%, och det verkade stämma, så då bytte jag till dps-gear igen. Men nej nej, då kom det adds och jag fick panik, lyckades ändå att sköta det snyggt. Fas tre var väl ganska lätt, se bara till att alltid var bakom honom och spara Steed Charge så mycket du kan. Fas fyra är samma som fas tre, bortsett från att han spawna dubbla moln (skulle dödat för att ha haft amuleten som gör en cold immune). Så samma sak där, men eftersom molnen är det svåraste på hela fighten så var det väldigt hektiskt och svårt även där.

Total speltid blev 88 timmar om någon är intresserad. Ledsen att jag inte kunde streama eller spela in en video på det, men jag har varken gjort det förut eller ville riskera något. Jag hoppas att det går bra ändå. Om ni undrar över något så är det bara att säga till!
Citera
2014-04-16, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker

Så! Det tog nästan exakt fyra timmar, inkluderat pauser på kanske 10-20 minuter. Jag postade en tråd på EU-forumet, ska se om någon vet om jag var först eller inte, jag hoppas det i alla fall! Först och främst, bevis. Det blev samma skills och stats som jag redan har länkat. Skills + stats. Fas ett var enkel, där bytte jag till dyra dps-delar som jag hade som dubblade min damage medan min toughness minskade från 43 M till 31 M, men det var mest i ren HP så det var ingen fara. Fas två var den mest intensiva, jag var tvungen att rotera mina cooldowns etc för att kunna tanka allting samtidigt, jag kan säga att det var riktigt tur att jag lade till Shield Glare igår, annars skulle jag inte ha klarat det. Någon sa att han inte spawnar adds efter 50%, och det verkade stämma, så då bytte jag till dps-gear igen. Men nej nej, då kom det adds och jag fick panik, lyckades ändå att sköta det snyggt. Fas tre var väl ganska lätt, se bara till att alltid var bakom honom och spara Steed Charge så mycket du kan. Fas fyra är samma som fas tre, bortsett från att han spawna dubbla moln (skulle dödat för att ha haft amuleten som gör en cold immune). Så samma sak där, men eftersom molnen är det svåraste på hela fighten så var det väldigt hektiskt och svårt även där.

Total speltid blev 88 timmar om någon är intresserad. Ledsen att jag inte kunde streama eller spela in en video på det, men jag har varken gjort det förut eller ville riskera något. Jag hoppas att det går bra ändå. Om ni undrar över något så är det bara att säga till!

Du var inte först, en streamer som gjorde detta förra veckan. Men grattis till bedriften, själv tycker jag inte det är speciellt imponerande oavsett att det är hardcore, för att stacka thoughness och döda en boss är oerhört simpelt. Man måste bara orka läggain evigheternas tid på det och inte få ut något utav det.
Citera
2014-04-16, 20:12
Medlem
De senaste dagarna har jag haft network disconnections och spelet lagget nåt enormt.FPS upp mot 100, vad är problemet? Uppdatera drivrutierna? fel på internet, trots att det fungerar felfritt? battlenet? Nån anna som upplevt liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in