Citat:
Svoboda har 4 ministerposter. Högra sektorn eller till dessa närstående har 3 poster + att riksåklagaren som är en mycket viktig post i Ukraina också är en extremist. Fattar du nu varför inte militären vill lyda nazisterna? Denna fördelning åstadkom man genom att spöa upp och jaga iväg de parlamentsledamötet som inte röstade "rätt" eftersom ordningsmakten var upplöst och extremisterna utanför och i parlamentet härjade fritt, medan de inbjudna imponerade kompisarna från nazistiska svenskarnas parti såg på. Detta är FAKTA och det är inte den "demokrati" du påstår utan det är en statskupp.
Citat:
Men du har ju noll koll. Självklart var det en våldsam kupp. Dagen efter överenskommelsen om nyval så togs parlamentet och övriga officiella byggnader med storm. Man misshandlade ledamöter som tyckte fel och fördrev dessa så att man skulle få igenom en majoritet för "sin" regering som innehåller EN STOR ANDEL extremister och NOLL representation från östra Ukraina. Allt detta övervakades av beväpnade nazister INNE I och UTANFÖR parlamentet då polis och övrig ordningsmakt drivits iväg. Omedelbart tyckte Carl Bildt att detta var mycket bra, trots överenskommelsen några dagar tidigare som EU ställt sig bakom. Det är ju lyteskomik. Går det att vara med köpt av CIA ?
Ja synd att ni är så många som inte vill inse hur det gick till och hur det fortfarande går till i Kiev. Och då ser man också att militären inte tycker om att ledas av nazister.
Precis! Det är detta västerländska media hela tiden tiger om när de skall förklara händelserna i Ukraina. Det centrala skummas förbi i en eller två meningar om att presidenten flydde och parlamentet valde ny regering. Vilka som hade kontroll över parlamentet och parlamentsledamöternas liv och väl tigs det om.
Men du har ju noll koll. Självklart var det en våldsam kupp. Dagen efter överenskommelsen om nyval så togs parlamentet och övriga officiella byggnader med storm. Man misshandlade ledamöter som tyckte fel och fördrev dessa så att man skulle få igenom en majoritet för "sin" regering som innehåller EN STOR ANDEL extremister och NOLL representation från östra Ukraina. Allt detta övervakades av beväpnade nazister INNE I och UTANFÖR parlamentet då polis och övrig ordningsmakt drivits iväg. Omedelbart tyckte Carl Bildt att detta var mycket bra, trots överenskommelsen några dagar tidigare som EU ställt sig bakom. Det är ju lyteskomik. Går det att vara med köpt av CIA ?
Ja synd att ni är så många som inte vill inse hur det gick till och hur det fortfarande går till i Kiev. Och då ser man också att militären inte tycker om att ledas av nazister.