Citat:
Ursprungligen postat av
Snurren75
Svoboda har 4 ministerposter. Högra sektorn eller till dessa närstående har 3 poster + att riksåklagaren som är en mycket viktig post i Ukraina också är en extremist. Fattar du nu varför inte militären vill lyda nazisterna? Denna fördelning åstadkom man genom att spöa upp och jaga iväg de parlamentsledamötet som inte röstade "rätt" eftersom ordningsmakten var upplöst och extremisterna utanför och i parlamentet härjade fritt, medan de inbjudna imponerade kompisarna från nazistiska svenskarnas parti såg på. Detta är FAKTA och det är inte den "demokrati" du påstår utan det är en statskupp.
Inse nu detta och sluta göra bort dig.
Jag har skrivit flera gånger i denna tråd att man bör belägga sina påståenden med konkreta sakliga grunder. Jag har flera gånger bett er att presentera grunderna enligt punklistan nedan. Ingen här har gjort det. Ingen har lyckats presentera grunderna för sina påståenden. Det enda ni gör är att försöka sälja er subjektiva slutsats till läsaren, men ni erbjuder inte läsaren någon möjlighet att själv ta del av grunderna och bilda sig sin
egen uppfattning. Att på detta sätt försöka påverka opinionen kallas propaganda.
Dessa punkter utgör grunden i dina slutsatser och uppfattningar. Jag vill att du eller någon annan här nu en gång för alla presenterar dessa grunder för oss. Lyckas du göra det, så är du välkommen att fortsätta tala om "nazister/fascister som tagit makten med våld". Men lyckas du inte göra det, så har du inga grunder för de slutsatser du framför. Då betyder det att du ägnar dig åt konspirationsteorier eller lögner. Och i dessa fall vill jag be dig att sluta smutsa ner denna tråd för oss som vill fortsätta att prata om saker som faktiskt finns i verkligheten. Tack
För att dina slutsatser ska anses vara gällande så bör du kunna presentera följande grunder.
Citat:
Ursprungligen postat av
fridaynightout
Jag vill veta följande:
1) exakt vad denna ideologi går ut på, d.v.s. innehållet i ideologin från ursprungskällan.
2) var du finner denna ideologi? Är det officiella uttalanden av någon organisation? Något partiprogram? D.v.s. vad är ursprungskällan?
3) på vilket sätt den är nazistisk?
4) på vilket sätt grupper med denna ideologi (d.v.s. ursprungskällan) har makt i Ukraina?
5) om du nu kommer fram till att de har makt i Ukraina, så vill jag veta på vilket sätt de har fått makten olagligt?
6) våldsanvändning som du talar om. Jag vill se våldsanvändning som har skett med nazistiska/främlingsfientliga motiv av dessa grupper (d.v.s. ursprungskällan). Du frambringar bevisning på våldsanvändning som kommer från dessa grupper, och kommenterar sedan på vilket sätt det är nazistiska motiv som ligger bakom denna.
Jag vill inte ha några länkar till wikipedia eller andra artiklar, jag ber dig att punkt för punkt besvara min förfrågan med egna ord. Givetvis ska du belägga din argumentation med källor, men det räcker inte att bara posta källor.
Så antingen presenterar du grunderna för oss och därmed legitimerar din slutsats. Eller så erkänner du helt enkelt att dina slutsatser är helt grundlösa, d.v.s. det är dina personliga tycken, gissningar, intuitioner, lögner, propaganda, konspirationsteorier etc etc. Med andra ord, ingenting som har faktisk och bevisbar förankring i verkligheten. Och i sådana fall vill jag be dig att sluta skriva dessa dumheter, då de drar ner på nivån i denna tråd. Tack.