2014-04-06, 19:09
Medlem
Ja, lägg upp lite seriös information om den nya verksamheten t ex om vart dagiset ska öppnas och tillstånd mm. Tycker inte att det ser särskilt trevligt ut med den ton de nu lagt sig till med, lär inte locka några kunder.

Bättre han ligger lågt och lägger de hundra tusen kronorna på bygget av det nya dagiset.

Min ip är inte heller med på hemsidan.
Senast redigerad av ACL73 2014-04-06 kl. 19:20.
Citera
2014-04-07, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
bra men långt inlägg

bra jobbat flashback! ni gräver fram sanningen om deras fusk. Då blir de såklart arga och kallar det för Näthat.

Ingen av er verkar ha begått något egentligt brott, man kanske kan få det till förtal, men rättegången skulle nog gå bra för er. någon borde ange sig själv och få pengarna.

för övrigt stavade de fel på "flaschback"
Citera
2014-04-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Ohh the joy
http://www.hundeliten.se/
Jag tror minsann jag och ACL73 retat upp nån tillräckligt för att vara värda 100k (känner mig smickrad, och är lite fattig så jag kanske kan ange mig själv )

Tydligen var inte harlequin73 och övriga som skrivit i tråden intressanta, Kanske har o göra med att jag skrapat fram lite för mycket info som de inte räknade med att någon av deras potentiella kunder skulle klara av att genomskåda och att ACL73 varit tidigare kund.

Hur fan ska jag veta/bry mig vilket ip en TOR Exit node har eller hade vid ett givet tillfälle?
Kan bara gissa att tre-ip't är ett mobilt bredband och de borde kanske inte belasta surfvolymen med TOR.
Citera
2014-04-07, 14:43
Medlem
Riktigt skönt att djurplågarna får slå igen verksamheten.

Så går det när man inte erkänner sina misstag, utan fortsätter att ljuga, skylla ifrån sig och trakassera andra.
Citera
2014-04-07, 19:46
Medlem
Nu har dom lagt ut en längre lista med IP adresser. Ser att min adress finns med.
Citera
2014-04-07, 20:19
Medlem
Gissningsvis har de bara plockat adresserna från alla som besökt deras sida 2/4 via webbhotellets statistik (dvs den man brukar få med i kontot)
Möjligen har de kunnat gallra genom att kolla på referer (vilken sida man kom från). Problemet blir ju att koppla deras "hatobjekt" till respektive IP.

Nu har de förvisso installerat ett externt statistik-script. Stalltipset är således att inte gå via någon länk i den här tråden, utan helt enkelt skriva in adressen manuellt, eller gå via google eller valfri annan sida som länkar till dem. Det är ju lite dumt att sitta o polisanmäla varenda besökare inklusive potentiella kunder eller tidigare kunder som vill kolla hur det går för dem med nystarten...

De kanske sen kan vara vänliga att avslöja VAD de anmält alla dessa IP-nummer för. Spänningen är oliiiidlig
Citera
2014-04-08, 07:53
Medlem
Jag hamnade här efter att ha kikat runt efter vad det finns för hunddagis i Uppsala och lagt märke till två saker. För det första så har jag läst igenom tråden och kan för mitt liv inte förstå vad som skrivits här som kan rättfärdiga en "hittelön" på 100k.

För det andra känns det som dom två K,na själva har satt sig i den här situationen. Jag utgår från det i tråden som styrks av papperna från länsstyrelsen och det enda spekulationerna är dom olika namnen på hemsidorna och bilderna som verkade plockade från andra sidor. Det är klumpigt av dom att låna bilder av andra för att marknadsföra sin egen verksamhet. Att använda olika namn blir också förvirrande och att använda polisens logga känns kanske lite onödigt.

Jag kan förstå att det känns fördjävlig att hitta diskussioner som denna om sin verksamhet men rent primitivt känner jag mig glad att den här diskussionen finns efter som jag kan stryka dom två olika hunddagisen från min lista på tänkbara dagis till min hund. Vill jag ha min hund i trånga utrymmen utan promenader och tillsyn (och vatten) kan jag stänga in henne i klädkammaren när jag är borta. (och det tror jag majoriteten av alla hundägare ser som helt uteslutet)
Senast redigerad av SallyS 2014-04-08 kl. 08:03.
Citera
2014-04-10, 17:53
Medlem
Noterade även att websidan är helt blank just nu.

Är det slut?

Dags att leta upp vad de gör härnäst och varna folk.
Citera
2014-04-10, 18:12
Medlem
i acl72:s sista inlägg (som försvann, samt även mitt och ACL73:a svar till det) Så framgick det bl.a att verksamheterna + namnen "hundeliten" och "dogsfriend" skulle försvinna. Det påstods dock att de tänkte fortsätta driva hunddagis, fast under annat namn och i ett annat län (och vi skulle aldrig hitta dem). Det erkändes också stora delar av innehållet på sidorna hade varit fejk MEN att det tydligen fanns ett syfte med det. Vad syftet var fick vi aldrig veta.
Senast redigerad av rhdf 2014-04-10 kl. 18:52.
Citera
2014-04-12, 08:46
Medlem
Farbror blå har inte hört av sig ännu, men jag ser fram emot besöket
K&K har antagligen fått en egen handläggare hos Polisen då de har haft kontakt med dem både nu och då!
Citera
2014-04-16, 16:03
Medlem
Vi kommer att avsluta skrivandet på våra hemsidor. Hundeliten och Dogs friend kommer att försvinna som namn. Verksamheten hunddagis kommer vi att fortsätta med men då under alias. Ni kommer aldrig att kunna hitta oss då verksamheten även kommer att flytta till annat län. Många av er som skriver verkar inte ha något liv då ni lägger ner många timmar på era analytiska spekulationer.
Visst har det bara varit fejk det som har skrivits på våra sidor. Men det har varit till ett visst syfte.

Polisen fortsätter med sin utredning så vissa av er kommer att få kontakt med "blå-vitt".

Och till dej som hade hunden Jackson hos oss. Lägg ner du är avslöjad!!
Vi har fått tips på några av er andra vilka ni kan vara och kan du tänka dej, från familjemedlemmar har dessa uppgifter kommit. Pengar gör tydligen susen.

Till sist "bror duktig", även om du går via google eller facebook osv så avslöjas din IP adress.

Ha det gott!!
Citera
2014-04-16, 16:37
Medlem
Tråden hamnade i blickfånget, kan inte låta bli att kommentera...

Citat:
Ursprungligen postat av acl72
Vi kommer att avsluta skrivandet på våra hemsidor. Hundeliten och Dogs friend kommer att försvinna som namn. Verksamheten hunddagis kommer vi att fortsätta med men då under alias. Ni kommer aldrig att kunna hitta oss då verksamheten även kommer att flytta till annat län. Många av er som skriver verkar inte ha något liv då ni lägger ner många timmar på era analytiska spekulationer.
Visst har det bara varit fejk det som har skrivits på våra sidor. Men det har varit till ett visst syfte.

Polisen fortsätter med sin utredning så vissa av er kommer att få kontakt med "blå-vitt".

Knappast troligt. Vad skulle brottet vara? Brott kan ej styrkas kommer det att stå på pappret ni får från polisen - om ni ens gjort anmälan....

Citat:
Och till dej som hade hunden Jackson hos oss. Lägg ner du är avslöjad!!
Vi har fått tips på några av er andra vilka ni kan vara och kan du tänka dej, från familjemedlemmar har dessa uppgifter kommit. Pengar gör tydligen susen.

Knappast troligt (igen).

Citat:
Till sist "bror duktig", även om du går via google eller facebook osv så avslöjas din IP adress.

Ha det gott!!

Syftar ni på den där "vi försöker avslöja identiteten på Flashbackanvändare"-lösningen ni har haft på sidan och annat svammel ni skrivit kan jag berätta följande:

1) Flashback lämnar inte ut IP-nummer till misskötta hunddagis, knappast heller till eventuella poliser som utreder märkliga anklagelser från sådana som missköter hunddagis...

2) IP-nummer är inte alls något "säkert" sätt att identifiera personer/identiteter.

3) Öppnar ni i annat län kommer folket här i Flashbacktråden att hitta er redan innan ni lurat in er första kund...

Glad Påsk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in