2014-04-16, 17:12
Medlem
Tranquility Bass avatar
Om jag förstått tråden rätt handlar detta om ett ila genomtänkt bedrägeri som går ut på att få personer att betala i förskott för en plats på ett icke existerande hunddagis?

Känns som det finns enklare sätt att lura av folk pengar på om man nu vill syssla med det. För hur många betalar i förskott för ett hunddagis som verken har sin lokal färdig eller går att besöka? Om jag hade hund och behövde plats på ett hunddagis skulle jag troligen behöva plats idag, inte om ett halvår eller så. Det är ingen förskola vi pratar om där man måste anmäla sitt intresse långt i förväg.
Citera
2014-04-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acl72
Vi kommer att avsluta skrivandet på våra hemsidor. Hundeliten och Dogs friend kommer att försvinna som namn. Verksamheten hunddagis kommer vi att fortsätta med men då under alias. Ni kommer aldrig att kunna hitta oss då verksamheten även kommer att flytta till annat län. Många av er som skriver verkar inte ha något liv då ni lägger ner många timmar på era analytiska spekulationer.
Visst har det bara varit fejk det som har skrivits på våra sidor. Men det har varit till ett visst syfte.

Polisen fortsätter med sin utredning så vissa av er kommer att få kontakt med "blå-vitt".

Och till dej som hade hunden Jackson hos oss. Lägg ner du är avslöjad!!
Vi har fått tips på några av er andra vilka ni kan vara och kan du tänka dej, från familjemedlemmar har dessa uppgifter kommit. Pengar gör tydligen susen.

Till sist "bror duktig", även om du går via google eller facebook osv så avslöjas din IP adress.

Ha det gott!!

Om man vill bedriva seriös verksamhet och så även gör så slipper man väl spekulationer om sitt företag. Det verkar som om ni lagt ner mycket tid på att vilseleda och ljuga om saker som eg aldrig ens hade behövt ljugas om... Och vad spelar det för roll om folk inte har något att göra för er del OM ni hade varit seriösa? NI borde väl kanske ägna er åt att försöka göra om och göra rätt om ni vill bedriva verksamhet för hundar.

Tror inte någon här av spekulerarna kommer att bajsa i byxorna för "farbror blå-vitt" nu letar efter dom för något brott som är väldigt obetydligt, dessutom är det väl inte bara ihopljuget skit som skrivs utan sanningar.
Citera
2014-04-16, 20:50
Medlem
Citat:
Vi kommer att avsluta skrivandet på våra hemsidor.
Jag har svarat på 2 identiska inlägg redan, men eftersom mod. envisas (troligen med bra anledning) att radera det och svaren till det så skiter jag i att lägga ner energi den här gången. Keymaker sammanfattade det dessutom rätt bra
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Tråden hamnade i blickfånget, kan inte låta bli att kommentera...
...
Glad Påsk!

med tillägget att min rekommendation att inte besöka era hopplösa sidor via länkar från den här tråden enbart var för att göra det svårare för er att skilja på folk som läst tråden och de som hittat er när de googlat "hunddagis uppsala". HAde med andra ord inget med IP att göra

Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Om jag förstått tråden rätt handlar detta om ett ila genomtänkt bedrägeri..
Skall jag vara ärlig så är det fortfarande jäkligt oklart vad som pågick.

(som en händelse har nu LST beslutat sig för att granska hela branschen http://www.unt.se/startsidan/stor-koll-av-lanets-hunddagis-3103549.aspx)
Citera
2014-04-25, 16:44
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Skall jag vara ärlig så är det fortfarande jäkligt oklart vad som pågick.

Efter att ha funderat lite till undrar jag om det kan varit en plan för att komma över värdefulla rashundar för att sälja vidare? Man påstår att Fido smet/blev stulen under en promenad och sedan säljer hunden. Detta kräver dock någon form av lokal för att få folk att lämna in sin hund. Känns som att desto mer man funderar desto mer oklar blir allt.
Citera
2014-04-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Efter att ha funderat lite till undrar jag om det kan varit en plan för att komma över värdefulla rashundar för att sälja vidare?

Saken är väl den att en rashund är värdelös utan medföljande registreringsbevis och stamtavla.

Du kan alltså inte "tappa bort" en raschampion och sen bedriva t.ex "fulavel" på den eftersom avkomman inte kommer att gå att registrera hos SKK eftersom du inte kan uppvisa rätt papper på kullen.
Visst, det går säkert att sälja den utomlands, men även där finns det vissa hinder.
Det räcker alltså inte med att bara få tag på en hund, det måste förfalskas en hel del papper med.

Det går inte heller att göra detta i stor skala, så investeringen blir betydligt större än eventuella vinsten

Så.. nä, vi kan skrota den teorin
Citera
2014-04-25, 19:43
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Saken är väl den att en rashund är värdelös utan medföljande registreringsbevis och stamtavla.

Du kan alltså inte "tappa bort" en raschampion och sen bedriva t.ex "fulavel" på den eftersom avkomman inte kommer att gå att registrera hos SKK eftersom du inte kan uppvisa rätt papper på kullen.
Visst, det går säkert att sälja den utomlands, men även där finns det vissa hinder.
Det räcker alltså inte med att bara få tag på en hund, det måste förfalskas en hel del papper med.

Det går inte heller att göra detta i stor skala, så investeringen blir betydligt större än eventuella vinsten

Så.. nä, vi kan skrota den teorin
Okej, tack för infon.

Då återstår frågan varför man gjorde det.
Citera
2014-04-25, 22:23
Medlem
Noterade f.ö att användaren acl72 blev avstängd för 1.06 idag
Jag missade om hen skrev något spännande här i tråden innan dess.
Citera
2014-04-26, 07:00
Medlem
Citat:
Noterade f.ö att användaren acl72 blev avstängd för 1.06 idag
Jag missade om hen skrev något spännande här i tråden innan dess.

Så tråkigt, han som var en sån inspirationsskälla!
Citera
2014-04-30, 06:03
Medlem
Kent,
Tack för ditt personliga brev här på sidan. Du påstår att du vet vem jag är. Slå gärna en signal så bestämmer vi ett möte snarast och pratar om saken!
Citera
2014-05-06, 18:36
Medlem
Vi kommer att lägga ut allas namn som är anmälda och skrivit massa skit på den här sidan på våran hemsida www.hundeliten.se
Citera
2014-05-06, 23:25
Medlem
Citat:
Vi kommer att lägga ut allas namn som är anmälda och skrivit massa skit på den här sidan på våran hemsida www.hundeliten.se

Än så länge är det tomt.
Vi ska nog hjälpa till så varje utlagt namn får reda på det och kan göra en egen förtalsanmälan. Det faller ju inte under allmänt åtal så det måste den uthängda själv göra.

Sedan får vi se vem som lol:at sist.
Mvh:IP 5.104.*
Citera
2014-05-07, 00:21
Medlem
Hela denna historien är så pinsam, hålla på och hota med det ena och andra. Tycker ägarna borde skämmas och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in