Bra fråga. Huset som syntes på bilder låg ju utanför morgongåva. Men nu är det tydligen "utanför Sala" som gäller.
Enklast skulle väl vara att helt enkelt ringa PEAB och fråga om de bygger ett hunddagis någonstans i den delen av landet. Nästa anhalt är väl länsstyrelser/kommuner som borde ha godkänt verksamheten.
Såg igår att lokalen på Sylveniusgatan börjat tömmas. Idag kom följande information upp på dogsfriend.net.
Nu heter hon förövrigt Karin igen!
THE END i Uppsala
Verksamheten flyttar till annan ort.
Verksamheten kommer att byta namn och webbadress.
En nära vän kommer att stå som ägare.
Men det är jag som kommer att driva den!
Ni som skriver en massa skit på olika sociala medier kommer
att ha mycket svårt att hitta mig eftersom jag har fått
hjälp från polisen med anonymitet i alla sammanhang.
Våga träda fram och säga er sak i stället
för att gömma er bakom er dator..... tufft, eller hur?
Du/ni skulle ALDRIG våga säga sådana saker ansikte mot ansikte och det står jag för
Karin Sigfridsson
Idag har informationen på dogsfriend.net uppdaterats. Uttrycksfullt.
Ohh the joy http://www.hundeliten.se/
Jag tror minsann jag och ACL73 retat upp nån tillräckligt för att vara värda 100k (känner mig smickrad, och är lite fattig så jag kanske kan ange mig själv )
Tydligen var inte harlequin73 och övriga som skrivit i tråden intressanta, Kanske har o göra med att jag skrapat fram lite för mycket info som de inte räknade med att någon av deras potentiella kunder skulle klara av att genomskåda och att ACL73 varit tidigare kund.
Sen kanske vi skall reda ut ett o annat.
exakt VAD kan man tänka att anmälan gäller?
Förtal? tveksamt. majoriteten av inläggen rör väl företaget som sådant.
(skall dubbelkolla vad som gäller ang. förtal av enskilda företagare)
Gissningsvis är det mer än 5 personer som kollat sidan under den här tiden. Så de valde väl ett par på måfå (eftersom min inte finns med)
Slutligen.
Får man sin verksamhet nedstängd/anmäld så är det kanske inte så konstigt att folk reagerar när man sen ploppar upp under "fejkat" namn och påstår sig ha tagit över verksamheten.
Hävdar att man skall öppna i nya lokaler och gång på gång publicerar bilder på fastigheter som sedan visar sig vara helt fel. För att slutligen hävda att man håller på o bygger ett jättedagis som skall öppna i sommar, något som ingen i omgivningen hört talas om.
Fine, vi kanske gått lite hårt fram. Men eftersom ni läser här så hade det (i alla fall i mitt fall) räckt med ett Privatmess där ni snällt bett mig sluta skriva om er, kanske kompletterat med nån form av information om vad ni EGENTLIGEN sysslar med.
Istället så har den här tråden mer eller mindre styrt storyn från er sida. Har vi noterat nånting anmärkningsvärt, så har det ganska snart ändrats på hemsidan. Detta har ju självklart gjort att intresset för verksamheten ökat.
Ja du gode värld, 100 kakor, inte illa! De verkar ha dragit in lite på sin verksamhet iallafall!.
Läste på polisens hemsida;
Logotyp
Om du vill använda polisens logotyp i näringsverksamhet måste du ansöka om detta hos Patent- och registreringsverket.
Det lilla statsvapnet ingår som en del i polisens logotyp. I 1 § lagen (1970:498) om skydd för vapen och vissa andra officiella beteckningar anges bland annat att i näringsverksamhet får statsvapen, statsflagga eller annat statsemblem eller statlig kontroll- eller garantibeteckning inte användas utan tillstånd.
Använd inte polisens logotyp för att länka till polisens webbplats. Detta för att undvika tveksamhet om vem som är ansvarig för informationen på den webbsida där länken är placerad. Ange länken till polisens webbplats på ett neutralt sätt.
Man får ju hoppas att de gjort en ansökan om att få lägga ut loggan.
Vilken fars, det är ju bra att allmänheten undersöker och ta reda på hur det egentligen ligger till. Det mesta är ju ren fakta och polisen har nog viktigare saker att utreda. Så här kan det gå när man inte är ärlig och kör ett rent spel. Det skulle vara intressant att höra deras version om varför dagiset stängdes, det var väl Länsstyrelsen och Polisen som stängde verksamheten och detta stod det om i lokalpressen. Självklart finns ett stort intresse då det hela tiden dyker upp saker på deras hemsida som talar emot sig själva och ger ett väldigt konstigt intryck. Jag hade min hund på detta dagis en tid och det var något som inte kändes bra, bla såg man aldrig någon personal på plats förutom tjejen som tog emot hunden och lämnade ut. Dessutom endast kontant betalning kändes lite konstigt. Nu har jag hunden på ett annat ställe som är riktigt bra, man får själv lämna och hämta hunden samt träffa all personal och det ger ett seriöst och säkert intryck.
Sen när man hotar med att polisanmäla och erbjuder 100.000kr till den som anger personer på Flashback låter ju helt absurt. Vad är nästa steg? Hota med MC gäng? Detta ger ett ostabilt intryck och man undrar bara vad dom är för människor.
Senast redigerad av Danoninos 2014-04-06 kl. 11:42.
Anledning: Uppdatering
Det enda jag kan tänka mig att de kan anmäla är ju förtal, och det faller inte under allmänt åtal.
Dessutom är det lite oklart huruvida en enskild firma kan förtalas, I det här fallet är det ju f.ö själva verksamheten, eller den påstådda verksamheten som granskats. Det skall ju dessutom vara klarlagt att De lidit nån form av skada av det påstådda förtalet. Den enda skada jag kan se att de lidit är att de fått lägga "massa" tid på att ändra hemsidor i takt med att uppenbara lögner uppdagats.
En sådan process skulle troligen göra mer skada för dem än för de tilltalade eftersom det gissningsvis i en ev. dom skulle framgå att allt som skrivits om dem är sant
Att de sen använder hemsidan för att mer eller mindre väcka intresse för vad som skrivs om dem på "flachback" istället för att bara ha en "öppnar snart" sida eller i vart fall bättrat på storyn om sitt kommande dagisprojekt lite. (Googlar man på dem så finns de ju länkade från en herrans massa sidor)
Senast redigerad av rhdf 2014-04-06 kl. 17:40.
om igen nu "näthatare" ditt fega jävla kräk, eller vågar du bara sitta bakom mobilen eller din dator och
vara stor i käften? Vågar du träffa oss för ett samtal? Jag ger dig möjligheten att träffa oss.
Du som lägger ner så mycket av din tid på att analysera och fundera på vad som är riktigt och rätt.
Det här är ju rätt komiskt med tanke på att de själva gjort (rätt taffliga) försök att gömma sig bakom påhittade namn och (troligen) rejält uppdiktade historier.
Att presentera fakta och avslöja direkta lögner är inte direkt min syn på att vara "ett fegt kräk som är stor i käften". Det hade varit en annan sak om det var vi här i tråden som stod för lögnerna, men nu är det ju inte riktigt så.
Vi uppmanas alltså att kontakta dem för att VI skall få reda på vad som är sant o inte. Hade det inte varit enklare att bara hålla sig till sanningen på hemsidan från start så alla potentiella kunder visste vad som gällde. Gissningsvis har de genom att hålla på o hatta fram o tillbaka med en massa luddig information skrämt bort en hel del kunder.
Att sen köra med "ring det här numret (som jag inte svarar på) så ringer jag upp" användes väl som kontaktsätt tidigare. Högst förtroendeingivande, särskilt som numret man skall ringa till är oreggat.
Senast redigerad av rhdf 2014-04-06 kl. 18:54.