Citat:
Ursprungligen postat av
Havremopeden
Varför i hela friden måste detta handla om att TS vill "skryta till sina bekanta". Jag skulle gjort exakt likadant som TS, OM jag känner min son/dotter och jag vet själv att ungen inte ändrar sig som vädret, så skulle jag klippt en Mtb för minst 9-10~ , ingen snack om saken! Speciellt då sonen verkar vilja tävla i mtb, det är förfan skitkul och söner i den åldern leker inte med dockor tyvärr.
~Hellre en cykel för 20pap än en rännande unge på gatorna letandes efter nästa joint

För så ser det ut mer eller mindre på många ställen.
Alla är olika i den här världen, och jag ser att du är en stackars sate...

Men kan du inte vara lite mer raljant är du snäll
Jag har flera ggr skrivit att jag inte har några som helst problem med att man lägger de pengarna på en bra pryl till sitt barn (jag är som sagt själv uppväxt som hockeyspelare och mina föräldrar har spenderat MYCKET pengar och TID på mig). Det jag tyckte var att man behöver inte köpa fetaste cykeln innan grabben ens har gjort EN träning.
Du snackar om att han vill tävla och grejer, ja det kanske han vill ohc kanske kommer att göra men innan han ens har gjort EN träning kanske man ska vara lite återhållsam??
Men visst har man inga problem med att den kanske står och dammar efter två timmars användning så är det ju fine...har varit tydlig mot TS att jag inte har något som helst emot hans val jag framställer bar vad jag själv skulle gjort i samma situation.
Och nej jag är inte en stackars sate, jag har som sagt växt upp med att få mycket mer än mina vänner och jag har inga som helst problem att ge mina framtida barn ett bra materielt liv då både jag och sambo har bra inkomster.