Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Du är inte medveten om hur ofta barn ändrar/byter intressen gissar jag?
OnT: Jag tror du mest köpte cykeln för att kunna skryta inför dina bekanta om hur dyra saker du kan köpa till ditt barn och därmed få de med mindre ekonomiska medel känna sig underlägsna och som sämre föräldrar.
typiskt nyrikt beteende där man sedan efter att ha tryckt sitt skryt i trynet på folk börjar härja om jante hit och dit för att någon råkar tröttna på skrytet och säger till alternativt inte bryr sig så mycket som du skulle vilja.
Har grabben inte cyklat en meter och helt ny i sitt "stora" intresse duger en cykel för 4-5k förträffligt första 6-12 månaderna.
Varför i hela friden måste detta handla om att TS vill "skryta till sina bekanta". Jag skulle gjort exakt likadant som TS, OM jag känner min son/dotter och jag vet själv att ungen inte ändrar sig som vädret, så skulle jag klippt en Mtb för minst 9-10~ , ingen snack om saken! Speciellt då sonen verkar vilja tävla i mtb, det är förfan skitkul och söner i den åldern leker inte med dockor tyvärr.
~Hellre en cykel för 20pap än en rännande unge på gatorna letandes efter nästa joint

För så ser det ut mer eller mindre på många ställen.
Alla är olika i den här världen, och jag ser att du är en stackars sate...