Citat:
Ursprungligen postat av
usblaster123
Varför inte?
När jag var liten fick jag ny cykel, efter åren 3 crossar en ny moped.
Det är inte andras val vad du ska ge till dina barn.
Att folk reagerar är nog för att personer har olika ekonomiska förutsättningar. Man inser inte att andra människor kanske faktiskt har råd att spendera dessa pengar på sina barn utan man utgår från sin egen ekonomi.
Dina föräldrar bör ha det rätt bra ställt men andra som lever ensamstående eller arbetslösa kanske har förutsättningarna till det och då är det klart de reagerar eftersom de får höra summor som för dom är astronomiska.
Sen är det faktiskt bra att vara lite sparsamma mot sina kids, eller i alla fall ha en gedigen uppfostrings ide så man inte råkar uppfostra en bortskämd snorunge för att man gärna lättar på plånboken för sina barn.
Men till TS så har du råd så är det absolut inget fel i det. Har din son intresset så är det klart att han ska ha en redig cykel i den åldern. Jag förstår faktiskt inte ens varför folk skulle reagera.
Alla som har sysslar med någon materialidrott vet att BRA utrustning kostar en slant. Allt från pingis till motorcross och det är ju som du själv sa, som folk i tråden instämde och som jag även håller med.
Satsa på bra skit från början så slipper man problem senare.