Citat:
Ja vi tillåter inte ett system med motsägelser. Inget konstigt med det. Vi kan inte tillåta en axiomatisk teori som säger att 1+1 = 3. Varför har du svårt att förstå detta? Nu börjar jag bli intresserad av ditt intellekt på en psykologisk nivå. Om du nu tror att en matematik tillåts med motsägelser så skulle jag vilja diskutera detta på fler perspektiv än bara matematik.
Citat:
Nej det är ingen åsikt. Matematik är en filosofi och alla filosofier är skapade av människan, d.v.s. påhitt. Varför är det svårt för dig att förstå det?
Citat:
Har jag påstått något annat? Eller var insuinuerar du om? Att du inte förstår vad jag talar om betyder bara att du inte förstår. Och det är ju inte mitt fel att du inte förstår vad jag skriver.
Citat:
Vad får dig att dra slutsatsen att jag handlar likadant här som jag gör i klassrummet?
Citat:
Som sagt, jag undervisar inte i matematikfilosofi. Det finns ingen sådan kurs i gymnasiet, vilket får mig att undra ännu mer varför du ens började debattera detta. Men det förstår du nog inte själv heller, människan är ju trots allt dum i huvudet, såväl du som jag. Men det är ju inte mitt fel att du har fel.Var det något mer du ville diskutera när jag ändå har dig på tråden?
Senast redigerad av BengtZz 2014-04-16 kl. 12:09.
Senast redigerad av BengtZz 2014-04-16 kl. 12:09.