Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Om man ska hänga med här så krävs det att man spelar Diablo 3 och då vet man vad dessa grejer betyder.
Proc = Programmed Random OCcurence.
Säg att ditt vapen har "10% chance on hit to cast death ray". När du använder vapnet och Death Rayen får igång så är det en proc.
Om vi skulle använda svenska så skulle ingen fatta vad vi skrev då det inte finns några svenska termer för de flesta ord.
Nej men du kunde ha skrivit det på bättre engelska. Alla kan inte alla förkortningar och betydelser.
Programed Random Occurence förstår jag men inte proccar, eller proc.
Jag är bra på engelska , men förkortningar och påhittade ord är jag inge vidare på. Får ofta fråga folk vad dom menar när dom använder ord som proc tex.
Det har INGET med "om man spelar diablo 3 så förstår man vad det betyder" att göra. Jag har väl 1700 speltimmar i Diablo 3 så det har inget med det att göra.
Man kan ju inte ta förgivet att alla kan allt , eller om man inte kan så är man okunnig.
Det är ganska barnsligt att resonera så. Jag vet inte vad procca betyder , men det betyder inte att jag inte vet hur spelet funkar. Programed Random Occurence förstår jag som sagt mer än väl.
EDIT: Jag kan komma med en jämförelse, om du har körkort och kör bil kan jag garantera dig att du inte kan allt om bilar och definitivt inte om orden skrivs i förkortningar och konstiga ord. Så är det för mig med de orden ni använder
IBLAND. Felet ligger ju inte hos mig som inte förstår utan hos er som pratar språk som inte finns.
Jag är utomordentligt bra på både svenska och engelska dock.