2014-04-16, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Lite sugen att gå över till en 1h flail.

Kör ju inte bombardment, så 2handaren är används inte för bonusen.

Däremot denna 1handare ger mig en passive att använda, tänkte köra Iron Maiden iom bracers jag nämnde ovan.

Ger mig mer attackspeed, visst droppar skada (ska rerolla Vit eller Life per Wrath till Str) eftersom den kom preroll socket.

1h http://www.ladda-upp.com/bilder-a/1hand-160.PNG

Bracers: http://www.ladda-upp.com/bilder-a/item2-252.PNG

Med Iron Maiden så får jag 85K thorns vilket ger bra skada när man slåss mot en massa mobs.

Iron maiden var fantastikt kul att köra med. Dom där Sanguinary bracers är kanon till Thorn.
Jag kör inte mycket Crusader , men har kört endel nu på morgonen. Först gick det skit, sen bytte jag till Iron maiden och skaffade massa Thorns, och då gick det kanon.
Citera
2014-04-16, 09:32
Medlem
Lanoos avatar
Joinade flashback klanen igår. Bästa jag gjort på länge!
Väldigt bra initiativ! Creds till den/dem som startade upp det!
Skitkul att få spela med några svenskar och kunna sitta och snacka lite skit i chatten.
Citera
2014-04-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Förbövelen skriv svenska eller korrekta engelska ord man förstår!
Ok med alla andra ord ni skriver, men det där är inte ok ord varesig på svenska eller engelska.
Samma med Legs och Mats.
Legs = ben eller byxben , Mats är ett namn.
Legs är dock legendaries , och mats material det förstod jag efter 2 dagar.
Men vad fasen är "proccar"?

Hur ska jag hänga med om ni pratar sådär , som någon sa till mig man blir bara irriterad och förvirrad.

Om man ska hänga med här så krävs det att man spelar Diablo 3 och då vet man vad dessa grejer betyder.

Proc = Programmed Random OCcurence.

Säg att ditt vapen har "10% chance on hit to cast death ray". När du använder vapnet och Death Rayen får igång så är det en proc.

Om vi skulle använda svenska så skulle ingen fatta vad vi skrev då det inte finns några svenska termer för de flesta ord.
Citera
2014-04-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Om man ska hänga med här så krävs det att man spelar Diablo 3 och då vet man vad dessa grejer betyder.

Proc = Programmed Random OCcurence.

Säg att ditt vapen har "10% chance on hit to cast death ray". När du använder vapnet och Death Rayen får igång så är det en proc.

Om vi skulle använda svenska så skulle ingen fatta vad vi skrev då det inte finns några svenska termer för de flesta ord.

Nej men du kunde ha skrivit det på bättre engelska. Alla kan inte alla förkortningar och betydelser.
Programed Random Occurence förstår jag men inte proccar, eller proc.

Jag är bra på engelska , men förkortningar och påhittade ord är jag inge vidare på. Får ofta fråga folk vad dom menar när dom använder ord som proc tex.

Det har INGET med "om man spelar diablo 3 så förstår man vad det betyder" att göra. Jag har väl 1700 speltimmar i Diablo 3 så det har inget med det att göra.
Man kan ju inte ta förgivet att alla kan allt , eller om man inte kan så är man okunnig.
Det är ganska barnsligt att resonera så. Jag vet inte vad procca betyder , men det betyder inte att jag inte vet hur spelet funkar. Programed Random Occurence förstår jag som sagt mer än väl.

EDIT: Jag kan komma med en jämförelse, om du har körkort och kör bil kan jag garantera dig att du inte kan allt om bilar och definitivt inte om orden skrivs i förkortningar och konstiga ord. Så är det för mig med de orden ni använder IBLAND. Felet ligger ju inte hos mig som inte förstår utan hos er som pratar språk som inte finns.
Jag är utomordentligt bra på både svenska och engelska dock.
Senast redigerad av 1988 2014-04-16 kl. 09:49.
Citera
2014-04-16, 09:56
Medlem
Citat:
Nej men du kunde ha skrivit det på bättre engelska. Alla kan inte alla förkortningar och betydelser.

Jag är bra på engelska , men förkortningar och påhittade ord är jag inge vidare på. Får ofta fråga folk vad dom menar när dom använder ord som proc tex.

Det har INGET med "om man spelar diablo 3 så förstår man vad det betyder" att göra. Jag har väl 1700 speltimmar i Diablo 3 så det har inget med det att göra.
Man kan ju inte ta förgivet att alla kan allt , eller om man inte kan så är man okunnig.
Det är ganska barnsligt att resonera så. Jag vet inte vad procca betyder , men det betyder inte att jag inte vet hur spelet funkar. Programed Random Occurence förstår jag som sagt mer än väl.

EDIT: Jag kan komma med en jämförelse, om du har körkort och kör bil kan jag garantera dig att du inte kan allt om bilar och definitivt inte om orden skrivs i förkortningar och konstiga ord. Så är det för mig med de orden ni använder IBLAND. Felet ligger ju inte hos mig som inte förstår utan hos er som pratar språk som inte finns.

I diskussioner om Diablo 3 (och MMO) så blir det mycket svengelska - lev med det.
Citera
2014-04-16, 09:56
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Jag håller med dig. Jag har själv fått googla ett par grejer tidigare i tråden för att jag inte fattat
Men samtidigt är det ord som inte går att ersätta med ett annat få-bokstavigt svenskt ord. att skriva mats, legs och proc är enkelt och snabbt, samt att dessa ord används frekvent och "vardagligt" i de engelska forumen, så har man hängt där lite så är det vardagsmat med proccar hit och dit :P
Citera
2014-04-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
I diskussioner om Diablo 3 (och MMO) så blir det mycket svengelska - lev med det.

Jag lever med , det och jag brukar fråga saker jag inte känner till.
Men procca är varesig svenska engelska eller svengelska, då det är ett ord som är helt omöjligt att gissa sig till.
Jag trodde du snackade procent , men fick inte ihop det med de mera normala orden du använde i samband med proc och proccar.

Jag har levt med svengelska sedan 94-95 när jag fick internet, så det är inget nytt för mig.
Du får leva med att det finns folk som inte förstår konstiga ord.

Det som verkligen gör mig irriterad är när folk sitter och tar förgivet att man SKA förstå nya ord man aldrig hört förr. Att DU tar förgivet att jag inte kan något om Diablo 3 för att jag inte förstår ordet proccar eller proc.

Proc. brukar förövrigt på engelska men även på svenska vara en förkortning på procent. Så hur ska jag veta att det betyder Programed Random Occurence?
Citera
2014-04-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag håller med dig. Jag har själv fått googla ett par grejer tidigare i tråden för att jag inte fattat
Men samtidigt är det ord som inte går att ersätta med ett annat få-bokstavigt svenskt ord. att skriva mats, legs och proc är enkelt och snabbt, samt att dessa ord används frekvent och "vardagligt" i de engelska forumen, så har man hängt där lite så är det vardagsmat med proccar hit och dit :P

Nu är det inte ENBART översättning till svenska jag pratar om.
Utan att folk inte kan använda RIKTIGA engelska ord. Engelska är jag utmärkt på som sagt.
Skriver man långa texter är det bara löjligt att förkorta enstaka ord.
I sådanafall kan man lika gärna förkorta ALLA ord.

Folk skriver inte ALLA ord som är frekventa med förkortning.

Hur skulle ni förstå en sådan här mening med frekventa ord:

I wan pla Dia 3 , cau i lik it.

Mats och Legs förstog jag tillslut , men proc hadde jag ALDRIG kunnat lista ut. Jag trodde han syfta på procent men fick inte ihop det med de andra orden.
Citera
2014-04-16, 10:10
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Jag lever med , det och jag brukar fråga saker jag inte känner till.
Men procca är varesig svenska engelska eller svengelska, då det är ett ord som är helt omöjligt att gissa sig till.
Jag trodde du snackade procent , men fick inte ihop det med de mera normala orden du använde i samband med proc och proccar.

Jag har levt med svengelska sedan 94-95 när jag fick internet, så det är inget nytt för mig.
Du får leva med att det finns folk som inte förstår konstiga ord.

Det som verkligen gör mig irriterad är när folk sitter och tar förgivet att man SKA förstå nya ord man aldrig hört förr. Att DU tar förgivet att jag inte kan något om Diablo 3 för att jag inte förstår ordet proccar eller proc.

Proc. brukar förövrigt på engelska men även på svenska vara en förkortning på procent. Så hur ska jag veta att det betyder Programed Random Occurence?

Men nu vet du
Citera
2014-04-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Men nu vet du

Japp , nu är jag helt plötsligt expert för nu kan jag ett så vacker ord som procca.
Citera
2014-04-16, 10:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Iron maiden var fantastikt kul att köra med. Dom där Sanguinary bracers är kanon till Thorn.
Jag kör inte mycket Crusader , men har kört endel nu på morgonen. Först gick det skit, sen bytte jag till Iron maiden och skaffade massa Thorns, och då gick det kanon.

Mjo, så är nog mest i singletarget som jag kommer tappa mest skada, däremot när jag är omringad av mobs, så kommer Iron Maiden antagligen dra upp skadan.

Ska ta och rerolla när jag kommer hem från jobbet (har ett par crappy legendaries att salvage), och sen testa lite.

Det är en sak som jag faktiskt gillar med de nya legendaries, att secondary bonuses faktiskt kan få dig att byta lite i builds, så var det inte förrut när allt var statbaserat (förutom vissa set items).
Citera
2014-04-16, 10:19
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Japp , nu är jag helt plötsligt expert för nu kan jag ett så vacker ord som procca.

Jag håller med om att det är ett fult ord men samtidigt kan jag faktiskt inte komma på någon vettig översättning som känns bättre.

Aktiveringschans kanske? Låter rätt dumt, och tror det skulle skapa ännu mer förvirring. Samtidigt är det inte riktigt korrekt heller.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är en sak som jag faktiskt gillar med de nya legendaries, att secondary bonuses faktiskt kan få dig att byta lite i builds, så var det inte förrut när allt var statbaserat (förutom vissa set items).

Jag håller med. Gillar verkligen min Kridershot på min DH. Även om jag inte gör mer damage än min pojkvän på hans DH (vi har likvärdig gear men han har en annan pilbåge och är fire-specad) så känns det kul att få göra något nytt. Framförallt eftersom jag verkligen avskyr ljudet av entangling shot så var det nice att slippa.

Tycker DHs generators är tråkiga överlag och var därför jag inte spelade på min DH så mycket innan, den enda som känns värre är wizard. Känns som att electrocute eller kanske missile är det enda som ens fungerar om man inte har extrem gear på något sätt
Senast redigerad av Moffin 2014-04-16 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in