2014-04-16, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Jag har precis klarat av story mode normal så jag har ingen vidare bra gear. Jag körde på hard från början men fick sänka till normal. Jag var aldrig nära att dö men det tog för lång tid. Jag har ett liv också men nästa gång ska jag se till att jag har ordentligt med tid. Kan man påverka vilken miljö man får i riften?
Miljön är helt random i en rift likväl monster densityn, jag skulle rekommendera att du joinade ett public game på kanske torment 1 om du känner att solo är för svårt och är för tidskrävande. När du kör på torment finns det ledgendaries och set delar som du inte kan få på det lägre svårighetsgraderna. Så häng på public till du har gear så du effektivt kan köra minst torment 1 själv.
Citera
2014-04-16, 02:57
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uryuu
Miljön är helt random i en rift likväl monster densityn, jag skulle rekommendera att du joinade ett public game på kanske torment 1 om du känner att solo är för svårt och är för tidskrävande. När du kör på torment finns det ledgendaries och set delar som du inte kan få på det lägre svårighetsgraderna. Så häng på public till du har gear så du effektivt kan köra minst torment 1 själv.

Kan tillägga att detta gear endast är för lvl 70.
Citera
2014-04-16, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Men om du gör bounties på Normal kan du väl fortfarande få likadana saker som du får om du gör bounties på tor? Har jag förstått allt fel?

Nejdå du har förstått rätt. Men jag kör Torment för det "känns" lika lätt som Normal och dessutom slår jag två flugor i en smäll då vissa saker bara släpps i Torment.
Fast visst mosar jag på i Normal med. Jag hoppar emellan. Men nu fick jag både ring och 4e Marauder set saken så egentligen räcker det med att mosa på i Normal. Men det finns ju annat som kan droppas med i Torment.

Jag har inte så bråttom om man säger så. Speciellt inte nu när jag har allt jag behöver till Demon Hunter'n.
Citera
2014-04-16, 04:51
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Så jävla nöjd. Började spela på barbaren igår kväll. Har redan en Shard of Hate, haha. Spelade med en irl polare, han har redan en Shard of Hate. Så jag och en annan polare fick rolla om den, haha. Jag vann och jag gick från att göra T2 till T4 effektivt, gg. Jag har liksom inte ens strength på delar av mitt gear, har dex på ringar, amulet osv haha för att det är gear från DHn, så jävla broken jävla vapen.

Därför dom ska nerfa vapnet.
Citera
2014-04-16, 05:55
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Det du just berättade har väl ingenting med saken vi diskuterade att göra? Att du inte fått ringen på över 1500 bounties är RNG.
Alla konton har exakt likadana förutsättningar att få loot.

Men jag förstår ändå inte vad detta har med saken att göra, vi diskuterade om huruvida items rollar beroende på vilken klass du öppnar bounty bags med.

Det jag ville poängtera var mest att saker funkar olika för samtliga konton..
Eftersom du bashar för att just du fick vad du fick ur dina Cache-lådor från bountys, medans andra inte får liknande rolls som just du fick..
Citera
2014-04-16, 08:06
Medlem
Haft lite utav en torka senaste dagarna, men igår rasslade det till med två delar zunimassa och en del jade harvester! Utöver det några schyssta legendaries som jag kommer byta till när jag får min tredje del zunimassa. Jakten fortsätter
Citera
2014-04-16, 08:29
Medlem
Vadå är det denna ni pratar om? Shard of hate
är den bra eller? för den har legat i min kista i en vecka nu oanvänd.

http://www.ladda-upp.com/bilder/83831/d3ros
Citera
2014-04-16, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
Vadå är det denna ni pratar om? Shard of hate
är den bra eller? för den har legat i min kista i en vecka nu oanvänd.

http://www.ladda-upp.com/bilder/83831/d3ros

Ja, den är bra.

Har hört personer som kanske kan köra T2 effektivt med Barb. Sen får de denna och helt plötsligt kan de köra T5 utan problem lika snabbt.

Även om affixen på ditt vapen är dåliga (du kan ju rolla om en) så kommer din effektiva DPS skjuta i höjden om du slänger på detta vapen i din offhand och kör en WW-build.

Anledningen till att skadan blir så hög är (Blizzard påstår detta iaf) att proc-chansen och proc-cooldownen är buggad.

Den proccar hela tiden och cooldownen nollställs när du attackerar med andra vapnet.
Citera
2014-04-16, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ja, den är bra.

Har hört personer som kanske kan köra T2 effektivt med Barb. Sen får de denna och helt plötsligt kan de köra T5 utan problem lika snabbt.

Även om affixen på ditt vapen är dåliga (du kan ju rolla om en) så kommer din effektiva DPS skjuta i höjden om du slänger på detta vapen i din offhand och kör en WW-build.

Anledningen till att skadan blir så hög är (Blizzard påstår detta iaf) att proc-chansen och proc-cooldownen är buggad.

Den proccar hela tiden och cooldownen nollställs när du attackerar med andra vapnet.
Kör en lightning munk, märkte att det gick fortare men inte så det går att gå från t2-t5 precis

Vilken bör ja rulla om? och till vad?
Citera
2014-04-16, 09:17
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Därför dom ska nerfa vapnet.

Det är ingen nerf det är en bug fix. Fattar inte varför folk har så svårt för att förstå skillnaden.
Citera
2014-04-16, 09:24
Moderator
^Eazs avatar
Lite sugen att gå över till en 1h flail.

Kör ju inte bombardment, så 2handaren är används inte för bonusen.

Däremot denna 1handare ger mig en passive att använda, tänkte köra Iron Maiden iom bracers jag nämnde ovan.

Ger mig mer attackspeed, visst droppar skada (ska rerolla Vit eller Life per Wrath till Str) eftersom den kom preroll socket.

1h http://www.ladda-upp.com/bilder-a/1hand-160.PNG

Bracers: http://www.ladda-upp.com/bilder-a/item2-252.PNG

Med Iron Maiden så får jag 85K thorns vilket ger bra skada när man slåss mot en massa mobs.
Citera
2014-04-16, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
proc-chansen och proc-cooldownen är buggad.

Den proccar hela tiden

Förbövelen skriv svenska eller korrekta engelska ord man förstår!
Ok med alla andra ord ni skriver, men det där är inte ok ord varesig på svenska eller engelska.
Samma med Legs och Mats.
Legs = ben eller byxben , Mats är ett namn.
Legs är dock legendaries , och mats material det förstod jag efter 2 dagar.
Men vad fasen är "proccar"?

Hur ska jag hänga med om ni pratar sådär , som någon sa till mig man blir bara irriterad och förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in