2014-04-15, 20:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Så jävla löjligt. 99 % Wizard och DH.

Mjo, och skrämmande hur många Glasscannon Crusaders det är, de som låg på 1.5M dmg hade 1M toughness.

Själv ligger jag på 11M tougness och 766K damage.
Citera
2014-04-15, 20:40
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Även om jag tror dig så kan du ju dock inte påstå att det fungerar för alla andra, det är bara löjligt. Du kan omöjligt veta om det är någon mer än Imworthless och hans party det inte fungerar för.

Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Fan vad folk är envisa, nämde detta i ett community och blev bashed och kallad för idiot.
Tror du vissa konton är flaggade så att detta inte ska fungera på just det kontot? Eller är endast mitt konto buggat på något vis så det fungerar för bara mig?
Antingen är det på ett sätt eller inte.

Lite som snubben ovanför dig säger..
Samt vad du säger, konton är olika, helt klart vill jag påstå!
Kan ta ett exempel; jag har nött över 1500++ bountys utan överdrift 90% av dom på endast Act 1 (någon vända på Act 4 bland dessa 90% då det droppar samma saker där som A1 blandannat) pga att jag vill ha Set-reduce ringen.
Jag har inte fått den ännu vilket är enerverande, då jag har vissa i klanen som kan få den 2-4 gånger per dag och dom nöter inte Bountys ens i närheten av vad jag gör/gjort utan dom kan få den helt random då dom kör igenom lite då det passar dom.
Har fler personer i klanen som jag kör bountys med som vill ha just den ringen men aldrig får den.

Jag säger inte att saker och ting inte funkar för dig såsom du förklarar, men spelar ingen roll hur mycket du bashar för saker, så kanske du ska acceptera att det funkar faktiskt annorlunda för andra spelare/konton.
Citera
2014-04-15, 20:54
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Kan ta ett exempel; jag har nött över 1500++ bountys utan överdrift 90% av dom på endast Act 1 (någon vända på Act 4 bland dessa 90% då det droppar samma saker där som A1 blandannat) pga att jag vill ha Set-reduce ringen.
Jag har inte fått den ännu vilket är enerverande, då jag har vissa i klanen som kan få den 2-4 gånger per dag och dom nöter inte Bountys ens i närheten av vad jag gör/gjort utan dom kan få den helt random då dom kör igenom lite då det passar dom.
Har fler personer i klanen som jag kör bountys med som vill ha just den ringen men aldrig får den.

Jag säger inte att saker och ting inte funkar för dig såsom du förklarar, men spelar ingen roll hur mycket du bashar för saker, så kanske du ska acceptera att det funkar faktiskt annorlunda för andra spelare/konton.
Det du just berättade har väl ingenting med saken vi diskuterade att göra? Att du inte fått ringen på över 1500 bounties är RNG.
Alla konton har exakt likadana förutsättningar att få loot.

Men jag förstår ändå inte vad detta har med saken att göra, vi diskuterade om huruvida items rollar beroende på vilken klass du öppnar bounty bags med.
Citera
2014-04-15, 21:02
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Mjo, och skrämmande hur många Glasscannon Crusaders det är, de som låg på 1.5M dmg hade 1M toughness.

Själv ligger jag på 11M tougness och 766K damage.
Håller med dig, men diabloprogress och sådana sidor är ganska så värdelösa när det gäller att se hur bra någon är alternativt hur bra prylar någon har. Topp 100 av varje klass har ju garanterat under 5M toughness
Sedan så kör väl de flesta av dem endå på torment 1

Börjar ta sig på min Crusader med
Citera
2014-04-16, 00:25
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinoBuse
såg någon skriva om att man kunde köpa ROS för typ 200kr genom att rekomendera spelet till någon eller hur det nu va?
Gå till den amerikanska shoppen och gifta spelet till din mail för $39.99 istället för €39.99.
Citera
2014-04-16, 00:40
Medlem
Citat:
Alla konton har samma förutsättningar, det är väl rätt självklart? Det handlar om ren RNG, som killen över mig sa.
Citera
2014-04-16, 01:28
Bannlyst
Så jävla nöjd. Började spela på barbaren igår kväll. Har redan en Shard of Hate, haha. Spelade med en irl polare, han har redan en Shard of Hate. Så jag och en annan polare fick rolla om den, haha. Jag vann och jag gick från att göra T2 till T4 effektivt, gg. Jag har liksom inte ens strength på delar av mitt gear, har dex på ringar, amulet osv haha för att det är gear från DHn, så jävla broken jävla vapen.
Citera
2014-04-16, 01:46
Medlem
Jävla (roligt) skitspel först tar det år och dar att få Ring Of Grandeur och 4e Maradeur set prylen. Nu får jag båda samtidigt.
Citera
2014-04-16, 01:48
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:

RNG kompis. Det finns inga garantier på att du ska få den looten du eftersträvar. Visserligen höjs ju sannolikheten desto mer du farmar men samtidigt så betyder det ju inte att bara för att du gjort x antal bounties att du skulle vara garanterat ett dropp.

Förmodligen har du bara haft otur.

Hur som helst måste man ju även ställa sig frågan varför Blizzard skulle göra skillnad på accounts, att enbart säga att det är så för du haft lite otur med RNG:en förklarar inget och är ABSOLUT inget bevis för din tes.
Citera
2014-04-16, 02:23
Medlem
kinky_Ms avatar
Är alla rifts lika långa? Jag spelade min första på fm idag. Det tog >1 timme med tråkiga miljö. Till slut var jag tvungen att sänka svårigheten annars hade det tagit halva dagen. Jag ville bara spela en kort stund.
Jag har inte bra gear men det kommer väl ändras.
Hade jag bara otur och var för tidig eller är rifts alltid så?
Citera
2014-04-16, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Är alla rifts lika långa? Jag spelade min första på fm idag. Det tog >1 timme med tråkiga miljö. Till slut var jag tvungen att sänka svårigheten annars hade det tagit halva dagen. Jag ville bara spela en kort stund.
Jag har inte bra gear men det kommer väl ändras.
Hade jag bara otur och var för tidig eller är rifts alltid så?

Alla rifts är olika uppbyggda, med monster density och miljö. Vissa har många nivåer med ganska utspridd monster density över de olika nivåerna, medans du även kan få ett stort område som innehåller alla mobs som behövs för att få fram riftbossen. Angående din fråga så skulle jag anta att du hade ganska mycket otur. Sen är ju frågan vad för gear du har och vilken svårighetsgrad du körde på.
Citera
2014-04-16, 02:38
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uryuu
Alla rifts är olika uppbyggda, med monster density och miljö. Vissa har många nivåer med ganska utspridd monster density över de olika nivåerna, medans du även kan få ett stort område som innehåller alla mobs som behövs för att få fram riftbossen. Angående din fråga så skulle jag anta att du hade ganska mycket otur. Sen är ju frågan vad för gear du har och vilken svårighetsgrad du körde på.
Jag har precis klarat av story mode normal så jag har ingen vidare bra gear. Jag körde på hard från början men fick sänka till normal. Jag var aldrig nära att dö men det tog för lång tid. Jag har ett liv också men nästa gång ska jag se till att jag har ordentligt med tid. Kan man påverka vilken miljö man får i riften?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in