2014-04-16, 01:32
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Vafan! Spelet är ju fullständigt nerlusat av dem! På 3 spel i rad har jag nu haft 4 olika afk:are! Denna gång i en ELC AMX, den scouten hade vi ju kunnat ha nytta av!

Lägg till RNG´n som spökar av och till. Studsa två skott nu bakifrån på en Pz4 på nära håll.

Suck....

Får skylla mig själv. Vann ju två matcher på raken. Sånt gillar inte WG/MM/Serb.
Citera
2014-04-16, 02:10
Medlem
Kapten Kagges avatar
Wow, jag hade precis ett grymt spel som scout i min Pz.Kpfw. III på Malinovka. Brände runt kors och tvärs och sköt medan jag körde. Träffade 9 av 23 skott men framförallt sköt laget allt de orkade på det jag spottade. 2336 XP (med x2), 23928 credits och "Ace Tanker"-medalj!
Citera
2014-04-16, 02:48
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Wow, jag hade precis ett grymt spel som scout i min Pz.Kpfw. III på Malinovka. Brände runt kors och tvärs och sköt medan jag körde. Träffade 9 av 23 skott men framförallt sköt laget allt de orkade på det jag spottade. 2336 XP (med x2), 23928 credits och "Ace Tanker"-medalj!

Bana: Murovanka.
Vagn: 38T N/A.
Standardstrid. Förlust. 7575 credits, 199 exp (x1).

Varför berätta detta? Jo, fick en ny medalj: Lyckosam. "bevittna när en fiendespelare förstör en annan fiendespelare. Du måste vara inom 10 meter från fiendevagnen när den förstörs." Och det var jag, skulle just sprängs av en guldspammande pz2, när den explodera mitt framför mig. Dog nästan direkt efteråt själv, men skadeglädjen gick inte att ta fel på . Sa inget i chatten, men det kändes faktiskt bra .

En annan match:

Bana: Himmelsdorf.
Vagn: Marder 38T
Standardstrid. Vinst. 12087 credits. 1288 exp (x1). Förtjänsttecken 2:a graden. Mästerskytt. Skarpskytt.
Slaget stod på kullen, slog bara ut en vagn (crusader), men spotta, höll tillbaka och skadesköt flera andra. KV-1, T1 heavy, Churchill 1, Pz.sfl.IVc, T49.
En av FÅ bra matcher, där det förekom samarbete och god ton i chatten.
Citera
2014-04-16, 03:00
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Bana: Murovanka.
Vagn: 38T N/A.
Standardstrid. Förlust. 7575 credits, 199 exp (x1).

Varför berätta detta? Jo, fick en ny medalj: Lyckosam. "bevittna när en fiendespelare förstör en annan fiendespelare. Du måste vara inom 10 meter från fiendevagnen när den förstörs." Och det var jag, skulle just sprängs av en guldspammande pz2, när den explodera mitt framför mig. Dog nästan direkt efteråt själv, men skadeglädjen gick inte att ta fel på . Sa inget i chatten, men det kändes faktiskt bra .

Haha, skön medalj! Den har jag inte sett förut.

Citat:
En annan match:

Bana: Himmelsdorf.
Vagn: Marder 38T
Standardstrid. Vinst. 12087 credits. 1288 exp (x1). Förtjänsttecken 2:a graden. Mästerskytt. Skarpskytt.
Slaget stod på kullen, slog bara ut en vagn (crusader), men spotta, höll tillbaka och skadesköt flera andra. KV-1, T1 heavy, Churchill 1, Pz.sfl.IVc, T49.
En av FÅ bra matcher, där det förekom samarbete och god ton i chatten.

Ja det gör en enorm skillnad när man får till ett bra samarbete. Tidigare ikväll hade jag ett spel på Pearl River i min T-25 (Tysk Tier 5 prem medium) där vi verkligen gick fram som en ångvält. Vi var 4 st som ångade på längs västra kanten och varje gång vi stötte på motstånd turades vi om att skjuta och skydda sig, motståndarna missade sina första skott och några fler fick de ju inte
Citera
2014-04-16, 03:50
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ja det gör en enorm skillnad när man får till ett bra samarbete.

Hade en bra strid nu på Sydkust i min Tiger P. Jag, en jagdpz 4 och en Is-2 slog följe på ena sidan, den mot bergen till. Is-2 vagnen fick upp farten och for iväg långt före oss. Alldeles innan man åker in i byn fick en fiende syn och detracka jagd4:an. Fritt skottfält för fienden. Jagd4:an skicka SOS i chatten och jag parkera helt enkelt bredvid han och täckte tills han kunde åka vidare. Fick ett tack i chatten sen . Alltid kul att kunna hjälpa varandra i sådana situationer och vi vann sen matchen 15-8. Jäkla skön känsla.

Wot i sina bästa stunder .
Citera
2014-04-16, 03:57
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Hade en bra strid nu på Sydkust i min Tiger P. Jag, en jagdpz 4 och en Is-2 slog följe på ena sidan, den mot bergen till. Is-2 vagnen fick upp farten och for iväg långt före oss. Alldeles innan man åker in i byn fick en fiende syn och detracka jagd4:an. Fritt skottfält för fienden. Jagd4:an skicka SOS i chatten och jag parkera helt enkelt bredvid han och täckte tills han kunde åka vidare. Fick ett tack i chatten sen . Alltid kul att kunna hjälpa varandra i sådana situationer och vi vann sen matchen 15-8. Jäkla skön känsla.

Riktigt nice Såg du Quickybabys video som han la upp idag? Den handlade just om det och generellt om att bete sig som folk i spelet.
Citera
2014-04-16, 04:08
Medlem
SithXMs avatar
Jaha då var servern nere, Troligen nya patchen som kommer nu :P undrar hur länge det tar :P
Citera
2014-04-16, 04:11
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Jaha då var servern nere, Troligen nya patchen som kommer nu :P undrar hur länge det tar :P

Japp. Står på deras sida att den ska vara nere tills kl 15 imorgon (senare idag ) (premiumkonton ska få någon slags kompensation för det)

Det var lite surt, jag tog en liten paus för att äta nåt och skulle precis logga på igen för jag hade några hundra xp kvar för att få nästa 35000 credit-bonus. Nåja, så kan det gå.
Citera
2014-04-16, 04:12
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Japp. Står på deras sida att den ska vara nere tills kl 15 imorgon (senare idag ) (premiumkonton ska få någon slags kompensation för det)

Det var lite surt, jag tog en liten paus för att äta nåt och skulle precis logga på igen för jag hade några hundra xp kvar för att få nästa 35000 credit-bonus. Nåja, så kan det gå.

Och dum som jag var köpte jag på mig några dagars Premium efter nån månads uppehåll, utan att kolla nåt om det nya som skulle komma :P aja man får skylla sig själv :P

Nej nojjar ej över förlorad Premium, för de brukar va bra på att ge kompensation för det, men hade tänkt mig hel natts game och morgon, nu när man är ledig :P
Senast redigerad av SithXM 2014-04-16 kl. 04:20.
Citera
2014-04-16, 04:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ja det gör en enorm skillnad när man får till ett bra samarbete. Tidigare ikväll hade jag ett spel på Pearl River i min T-25 (Tysk Tier 5 prem medium) där vi verkligen gick fram som en ångvält. Vi var 4 st som ångade på längs västra kanten och varje gång vi stötte på motstånd turades vi om att skjuta och skydda sig, motståndarna missade sina första skott och några fler fick de ju inte
Hade en sån match på south coast, 3st som körde som ett lag, delade broderligt på skotten från fienden, va aldrig i vägen för varann och fokuserad eld.
Vi krossade motståndet totalt men va gör de när 12 vagnar bara poff...försvinner ut i noobens träsk 9 matcher körde jag sen kröp jag in under sängen och grina över 8 förluster...

Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
30 timmar och 50 minuter tills den släpps på na.

Citat:
Brukar bli +1 dag när det blir avbrott.
Citera
2014-04-16, 04:24
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Härligt att det går bra för dig! Själv har jag vunnit 1/3, dvs ca 20 av 60 jävla matcher, kan det gå fel så gör det ofta det också! Godwins lag hänger på mina fingerspetsar konstant, undrar när jag blir bannad?

Topptiers som runkar till polska tjackhoror istället för att spela och Unicums (ESS-Lunds polare?) som suger hästballe, trots att de borde väga upp skitspelarna.

Men visst, har kört en del med min enda tier X och får faktiskt se mig skamsen i spegeln och får börja om på ritbordet igen. Skillnaden är faktiskt ganska stor mellan mig som ligger på ca 1200-1900 wm8 över de senaste 1k matcherna och de som ligger där konstant. Jag böjer mig för överheten och tar skamset den enkla vägen ut och slår ihjäl tier 4-6 tanks med min kv1s istället!
Citera
2014-04-16, 09:18
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Härligt att det går bra för dig! Själv har jag vunnit 1/3, dvs ca 20 av 60 jävla matcher, kan det gå fel så gör det ofta det också! Godwins lag hänger på mina fingerspetsar konstant, undrar när jag blir bannad?

Topptiers som runkar till polska tjackhoror istället för att spela och Unicums (ESS-Lunds polare?) som suger hästballe, trots att de borde väga upp skitspelarna.

Men visst, har kört en del med min enda tier X och får faktiskt se mig skamsen i spegeln och får börja om på ritbordet igen. Skillnaden är faktiskt ganska stor mellan mig som ligger på ca 1200-1900 wm8 över de senaste 1k matcherna och de som ligger där konstant. Jag böjer mig för överheten och tar skamset den enkla vägen ut och slår ihjäl tier 4-6 tanks med min kv1s istället!

Jag jagade själv för att komma upp till en T10 tank nyligen, men efter ett litet snack med några av dom mer erfarna spelarna i klanen så beslutade jag att hänga kvar från t8 och nedåt ett tag till. Dom tyckte att det är ingen större idé att ge sig på T9-10 innan man sopat ihop i alla fall 10k matcher, man kommer ändå inte ha så roligt bland dessa tiers i alla fall.
Bättre då att harva bland t5-8 tills man har riktigt bra grepp om dom och spelet innan man kliver vidare uppåt.
Så jag ligger fortfarande med T8 som högsta tier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in