2014-04-15, 15:06
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Det är där jag siktar och jag har en hitrate på 71 %. Men det är ofta som man bara har tornet i sikte. Som senast när jag hade en e100 på 30 m avstånd och skjuter den tre gånger i tornet och ser att den träffar men ingen penetrering. Jag sköt 2 skott på en E-50 från 10 m håll i sidan och ingen penetration. En E-50! med 80 mm i armor. Båda studsade väl av. Hur faan nu det går ihop på 10 m avstånd.

Rng kallas det, pissar dig i ansiktet medan du ligger ner. Det borde inte finnas inslag av missade och studsade skott medan du gör allt rätt. Exempelvis kunde inte penna, missade missade och sen studsade jag på en T54E1 från kanske 30 meters avstånd med min IS3, helt absurt naturligtvis, men spelet får för sig lustiga saker ibland.
Citera
2014-04-15, 16:09
Medlem
xyklopfs avatar
Info angående patch 9.0:
http://worldoftanks.eu/en/news/46/version-90-release/
Citera
2014-04-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Info angående patch 9.0:
http://worldoftanks.eu/en/news/46/version-90-release/

finns det några mer detaljerade patchnotes ute?

4 maps reworked och historical battles mode... det måste vara mer för en .0 patch
Citera
2014-04-15, 16:58
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
finns det några mer detaljerade patchnotes ute?

4 maps reworked och historical battles mode... det måste vara mer för en .0 patch

http://ftr.wot-news.com/2014/03/13/9-0-preliminary-patch-notes/
Citera
2014-04-15, 19:05
Medlem
http://ftr.wot-news.com/2014/03/13/list-of-forbidden-mods-for-us-server/

borde väl få några lipsillar nöjda

verkar ha varit postad för ett bra tag sen.. men iallafall är det ett återkommande ämne i denna tråd.

rimligtvis borde det vara snarlika forbidden på alla servrar?
Senast redigerad av plastdunkk 2014-04-15 kl. 19:07.
Citera
2014-04-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Rng kallas det, pissar dig i ansiktet medan du ligger ner. Det borde inte finnas inslag av missade och studsade skott medan du gör allt rätt. Exempelvis kunde inte penna, missade missade och sen studsade jag på en T54E1 från kanske 30 meters avstånd med min IS3, helt absurt naturligtvis, men spelet får för sig lustiga saker ibland.

Bara att inse att det är ett spel med alla begränsningar det medför. Problemet är att man får ingen specifik info vad saker och ting innebär och då har jag varit inne på spelets hemsida många gånger.
Citera
2014-04-15, 22:55
Medlem
Kriminalarens avatar
Tycker WG ska sluta IP-filtrera oss überbra nordbor med avskrädet från öst mot resten av Europa. 15 matcher - 3 vinster. 3-15, 4-15, 3-15 osv... helt sjukt.
Citera
2014-04-16, 00:01
Medlem
Kapten Kagges avatar
Jag förlorade just en match på Mines med TVÅ afk:are på vår sida. Jag kollade upp statsen på dessa, den ena har 0.13 kill/death-ratio och 0.17 damage caused/received! Den andra var något "bättre" 0.4 och 0.57 respektive. Vad är det för jäkla människor? Varför överhuvudtaget registrera sig om man inte har för avsikt att spela?
Citera
2014-04-16, 00:23
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Jag förlorade just en match på Mines med TVÅ afk:are på vår sida. Jag kollade upp statsen på dessa, den ena har 0.13 kill/death-ratio och 0.17 damage caused/received! Den andra var något "bättre" 0.4 och 0.57 respektive. Vad är det för jäkla människor? Varför överhuvudtaget registrera sig om man inte har för avsikt att spela?

För att trolla och jäklas allmänt med andra. Kan inte se nån annan anledning. Visst kommer det nybörjare hela tiden och de säger jag inget om, ingen var ett stridsvagness från starten.
Men när man ser att de har flera tusen matcher spelade och beter sig som bakfulla söndagsskolebilister (kom inte på nått bättre just nu), börjar man ju allvarligt fundera på vad f-n de sysslar med.

Spela just på Highway . Började bra med några kills, då plötsligt flera heavies (förstås), fick för sig att storma ut på fältet och floden i riktning mot fiendebasen. Scoutsen, ja de åkte in i full fart i staden och "försvann" mystiskt... Inte ens en smärtsam minut senare var laget massakrerat. Inte nån mening att säga nått i chatten heller, då jag bara kan det konstiga, sällan använda språket Engelska .
Citera
2014-04-16, 00:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Vad är det för jäkla människor? Varför överhuvudtaget registrera sig om man inte har för avsikt att spela?
Vad säger du om 26% wr med kv-1s över 1400 matcher?
Citera
2014-04-16, 00:42
Medlem
Kapten Kagges avatar
Ännu en jävel! med 668 spelade matcher har han 0.12 k/d och 0.2 dmg c/r! De tidigare hade just över 100 matcher vardera

Citat:
För att trolla och jäklas allmänt med andra. Kan inte se nån annan anledning. Visst kommer det nybörjare hela tiden och de säger jag inget om, ingen var ett stridsvagness från starten.
Men när man ser att de har flera tusen matcher spelade och beter sig som bakfulla söndagsskolebilister (kom inte på nått bättre just nu), börjar man ju allvarligt fundera på vad f-n de sysslar med.

Ja det är möjligt men hur kul är det att trolla på det sättet? Man måste ha jävligt dålig humor och allmänt vara en sorglig figur om man tycker det är kul.

Citat:
Spela just på Highway . Började bra med några kills, då plötsligt flera heavies (förstås), fick för sig att storma ut på fältet och floden i riktning mot fiendebasen. Scoutsen, ja de åkte in i full fart i staden och "försvann" mystiskt... Inte ens en smärtsam minut senare var laget massakrerat. Inte nån mening att säga nått i chatten heller, då jag bara kan det konstiga, sällan använda språket Engelska .

Haha, ja det hör ju tyvärr till det normala. Iofs tycker jag det är jäkligt svårt att spela scout, det är väldigt lätt att åka för långt och lämna sitt eldunderstöd för långt bakom sig.
Citera
2014-04-16, 00:52
Medlem
Kapten Kagges avatar
Vafan! Spelet är ju fullständigt nerlusat av dem! På 3 spel i rad har jag nu haft 4 olika afk:are! Denna gång i en ELC AMX, den scouten hade vi ju kunnat ha nytta av!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in