2014-04-15, 20:29
Medlem
mo-lesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverEverGiveUp
Hur mycket har du specifikt pluggat på kvant innan provet? Det bör väl ha stor betydelse om man de sista veckorna innan provet gör samtliga gamla kvantprov.

Jag pluggar aldrig. Vare sig i skolan eller inför HP :P Lallar mest igenom skolan, varför jag bara lyckades få B i matte 3 :P Läser matte 4 nu och det går hur bra som helst. Så min utveckling från slutet av nian (1.7) till nu (1.9) har endast berott på att jag presterade skit första gången för jag var oförberedd. Hade lika gärna kunnat få 1.9 den gången. Känns som att jag verkligen är fast på den här nivån för att jag ALLTID på HP måste gissa på 6-7 kvantfrågor pga brist av tid. Eliminerar jag den faktorn skriver jag 2.0 det VET jag.
Citera
2014-04-15, 20:42
Medlem
Speedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo-lester
Jag pluggar aldrig. Vare sig i skolan eller inför HP :P Lallar mest igenom skolan, varför jag bara lyckades få B i matte 3 :P Läser matte 4 nu och det går hur bra som helst. Så min utveckling från slutet av nian (1.7) till nu (1.9) har endast berott på att jag presterade skit första gången för jag var oförberedd. Hade lika gärna kunnat få 1.9 den gången. Känns som att jag verkligen är fast på den här nivån för att jag ALLTID på HP måste gissa på 6-7 kvantfrågor pga brist av tid. Eliminerar jag den faktorn skriver jag 2.0 det VET jag.

En fråga bara.
Om du aldrig pluggar, hur kommer det sig att du skrev så bra i nian?
Hade man ens börjat med sån matte då? För att inte tala om orden? Var det på gamla eller "nya" provet?
Citera
2014-04-15, 20:43
Medlem
Citat:
Då sitter vi i samma båt så att säga. Jag ska läsa upp naturämnena - biologi och kemi - för att i framtiden ha möjligheten att söka till läkarprogrammet om lusten finns. Men just nu är det HHS och civilingenjör som lockar mig mest men det är endast på civilingenjörsprogrammet på Chalmers som mina betyg räcker till.

Så för att hålla alla dörrar öppna är det 1.8+ på HP som gäller för min del även om målet självfallet är 2.0.

Jag ändrar mitt svar:,

Ingenting för min syo är inkompetent.

Nu lägger jag studierna på hyllan.
Citera
2014-04-15, 20:48
Medlem
mo-lesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
En fråga bara.
Om du aldrig pluggar, hur kommer det sig att du skrev så bra i nian?
Hade man ens börjat med sån matte då? För att inte tala om orden? Var det på gamla eller "nya" provet?

Ah tentade av matte 1 i nian. Verbala delen sög jag på då, fick endast 8/20 ord, och 1.1 totalt på verbala. Har iofs 1.4 nu men har definitivt blivit bättre på verbala delen under gymnasietiden.
Citera
2014-04-15, 20:57
Medlem
Speedyoos avatar
Citat:
Ah tentade av matte 1 i nian. Verbala delen sög jag på då, fick endast 8/20 ord, och 1.1 totalt på verbala. Har iofs 1.4 nu men har definitivt blivit bättre på verbala delen under gymnasietiden.

Aight nice, förklarar saken. Låter dock inte som du lalla genom skolan om du tentar av gymnasiematten i nian, MEN jag har förståelse för att du hade väldigt lätt. Hade själv överdrivet lätt för matten i högstadiet men nöjde mig med att göra uppgifterna på schemat för varje lektion (vilket tog typ 5 minuter), sen tog jag rast xD

Såg också att jag förmodligen förstått din förra post fel
Du fick alltså 1.7 på KVA i nian, inte hela provet?
Ligger också på 1.4 på VER, alltid 5 fel på LÄS och resten (varierar lite) på ORD och MEK.

Förresten, du råkade inte gå i nian (och skriva provet) 2012-03-31?
Senast redigerad av Speedyoo 2014-04-15 kl. 20:59.
Citera
2014-04-15, 21:25
Medlem
Citat:

Är det du som är den ökända originaleaz på Pluggakuten.se?

Den personen fick även han 1.4 i nian om jag inte missminner mig och din meningsuppbyggnad påminner om denna snubben. Om du inte har någon aning om vem denna snubben är så på mig.
Citera
2014-04-15, 22:48
Medlem
mo-lesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Aight nice, förklarar saken. Låter dock inte som du lalla genom skolan om du tentar av gymnasiematten i nian, MEN jag har förståelse för att du hade väldigt lätt. Hade själv överdrivet lätt för matten i högstadiet men nöjde mig med att göra uppgifterna på schemat för varje lektion (vilket tog typ 5 minuter), sen tog jag rast xD

Såg också att jag förmodligen förstått din förra post fel
Du fick alltså 1.7 på KVA i nian, inte hela provet?
Ligger också på 1.4 på VER, alltid 5 fel på LÄS och resten (varierar lite) på ORD och MEK.

Förresten, du råkade inte gå i nian (och skriva provet) 2012-03-31?

Ja 1.7 / 1.2 första gången och nu får jag 1.9 / 1.4-1.5 verkar det som.
Citera
2014-04-15, 22:49
Medlem
mo-lesters avatar
Citat:
Är det du som är den ökända originaleaz på Pluggakuten.se?

Den personen fick även han 1.4 i nian om jag inte missminner mig och din meningsuppbyggnad påminner om denna snubben. Om du inte har någon aning om vem denna snubben är så på mig.

Söt kille där fan! Nej men jag skrev 1.45 i nian hehe, tyvärr

Edit: och då med nian syftar jag på att jag precis hade börjat ettan, alltså första terminen i ettan
Senast redigerad av mo-lester 2014-04-15 kl. 23:08.
Citera
2014-04-16, 00:22
Medlem
http://www.svd.se/kultur/understrecket/vandalerna-var-inte-enbart-vandaler_3459964.svd

Usch det här är nog den äckligaste Under Strecket artikel jag har läst någonsin, om detta inte härdar en inför högskoleprovets LÄS så gör inget annat det heller. Otroligt tråkig och svårläst artikel.
Citera
2014-04-16, 00:40
Medlem
Soulsurfers avatar
Ponera att provledaren avlider under ett provpass, undra vad som hade hänt då? Hade en svag och virrig 70-årig tant som provledare när jag skrev och ingen annan var där. Samtligas prov som skriver i den salen skulle väl inte ogiltigförklaras om det skulle hända och om folk fortsatte skriva och utnyttjat situationen? Det går ju inte att kontrollera om inte någon annan är där. Tror förresten ni att folk hade fortsatt skriva fastän det var tydligt att provledaren föll ihop? Det är ju mitt under ett provpass och ingen klocka finns i salen. Sjuk tanke kanske, men allt kan ju hända.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-04-16 kl. 00:49.
Citera
2014-04-16, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Ponera att provledaren avlider under ett provpass, undra vad som hade hänt då? Hade en svag och virrig 70-årig tant som provledare när jag skrev och ingen annan var där. Samtligas prov som skriver i den salen skulle väl inte ogiltigförklaras om det skulle hända och om folk fortsatte skriva och utnyttjat situationen? Det går ju inte att kontrollera om inte någon annan är där. Tror förresten ni att folk hade fortsatt skriva fastän det var tydligt att provledaren föll ihop? Det är ju mitt under ett provpass och ingen klocka finns i salen. Sjuk tanke kanske, men allt kan ju hända.
Alla borde få 2.0 som kompensation för en så traumatisk upplevelse.
Citera
2014-04-16, 01:04
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Alla borde få 2.0 som kompensation för en så traumatisk upplevelse.
Nja, det låter för generöst! Man kan dock inte utesluta ett brott. Kanske lade U-Fig en tablett i den lilla tantens kaffekopp medan hon var på toa. Sömntablett hade varit en syn. Provledaren somnar under ett provpass och alla skriver och ingen märker att hon sover förrän det gått över en timme. Ingen såg heller när tabletten lades i koppen. Hade varit rätt intressant att se hur folk hade reagerat i en sådan situation; hade folk som blivit tidigt klara med provet gått fram och gjort något, eller bara suttit kvar? Dessa tankar...
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-04-16 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in