Citat:
Ursprungligen postat av
JBugster
Sluta göra dig själv dummare än vad du är. Jag skrev att det är synd att inte ett parti som ligger mellan Liberala Partiet och Folkpartiet finns, jag skrev INTE att Liberala Partiet (eller folkpartiet) ska bli det partiet.
Istallet for att sitta och marka ord i dina egna skriverier bor du nog fundera pa hur du kan forbattra dina ordval sa att du inte missuppfattas. Du skulle ju vara duktig pa sant, menade du.
Citat:
Ursprungligen postat av
JBugster
För att driva ER linje med ER politik så behöver ni bättre PR
Jag ar inte med i KLP. Jag ar inte ens klassiskt liberal. Innan du anklagar folk for att gora sig dumma borde du nog gora de grundlaggande hygienbitarna sjalv. Typ att inte forutsatta en massa saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
JBugster
, det handlar inte om att byta linje eller för den delen politik. Det handlar om att skapa goda förutsättningar för sin politik INNAN man börjar gapa om att skatt är stöld och att koppleri är guld när 95% av befolkningen då direkt kommer beteckna er som tokstollar med foliehattar.
Om du hade bekvamat dig med att lasa lite i traden innan du skrev i den skulle du sett att den poangen gjorts dussintals ganger redan. Jag har sjalv nog gjort den ett par-tre ganger. Senast for bara nagra sidor sedan.
KLP behover fokusera pa fragor som ar spetsiga nog att ga igang medlemmar och sympatisorer men som samtidigt inte framstar som helknappa for den genomsnittlige valjaren i den omedelbara malgruppen. Det ar uppenbart.
Vad svensson i stugorna (de dar 95% som du pratar om) tycker ar dock inte forsta prioritet, de ligger langre bort. Forst maste en organisation med styrfart byggas av folk som i stort delar partiets ideologi. Langt senare far man fundera pa hur folket skall komma med. Till och med nazisterna i SvP fattar detta och ger sig darfor pa SD med hoppet att locka de mer extrema over till SvP.
Som malgrupp att valja profilfraga for KLP galler det nog att att se vad som gor klassiska moderater forbannade. Reinfeldts vanstersvang och de andras svek (framst stureplanscentern) borde ha lamnat faltet oppet for nagon som kan sta for t ex marknadsekonomi i bostadsfragorna (dvs avskaffad hyresreglering), faktiskt minskat skattetryck, farre myndigheter och meritokrati for de som finns, rattstat pa arbetsmarknaden (avskaffande av kollektivavtal som rattsutfyllnad) och en myriad andra grejor som samtliga ligger som anhalter pa vagen mot det klassiskt liberala samhallet.